Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ja, det var ju hur tydligt som helst. Att du inleder med det ordet i messet kan lika gärna betyda att du återkommer i och med det messet.
Hade du avslutat med att du återkommer så hade nog alla förstått… jösses. Tagga ner…
Jag är fullständigt övertygad att alla. Hmm. Ja nästan alla förstår basal svenska.
Med din historik av att inte kunna skilja på tidsenheter och mängdenheter, är det ibland lite svårt att vara sansad och pedagogisk, varje gång, jag besvara dina obegripliga eller/och onödiga frågor.

Hade du kunnat läsa det inlägget jag svarade på, skulle du förstått vad "återkommer" syftade på.



Staffans
 
S svannis skrev:
Nu vet jag att det har varit uppe hundra gånger förut i denna tråden men tycker vi kan utöka analysen något av procentandelen vaccinerade kontra procentandelen vaccinerade på IVA. Som tidigare nämnts så kan det se konstigt ut när mer än 50% av de på IVA är vaccinerade, och då har man nämt att när alla är vaccinerade kommer alla på IVA med covid att vara vaccinerade. Det finns lägen som jag tycker är mer oväntade om man gör följande antaganden (nej har inga källhänvisningar nu, men stämmer det inte så kommer jag säkert få höra det..):
- vaccinationsgraden hos befolkningen ökar med ökad ålder.
- sannolikheten att bli allvarligt sjuk i covid ökar med ökad ålder.

Om man nu förenklar situationen något och delar in befolkningen i två grupper; 75% yngre ovaccinerade och 25% äldre vaccinerade och antar att det är endast äldre som blir allvarligt sjuka så kommer ju följande ske:
- endast 25% av befolkningen är vaccinerad men 100% av de allvarligt sjuka är vaccinerade. Måste inte det betyda att vaccinet är farligt?!?!?!

Nu är det ju inte säkert att detta är en korrekt analys av något rådande läge då antagandena inte säkert är korrekta och det saknas parametrar, men det kanske kan få någon att tänka till en gång till innan gör en hobbyanalys av de procentsatser som rapporteras på antalet vaccinerade på IVA. (Tidigare i tråden så har gruppen vaccinerade/ovaccinerade hanterats som en homogen grupp, vilket ju den absolut inte är, vilket komplicerar analysen något.)
Tittade du på tabellen i detta inlägg? https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-208#post-4376656
 
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Japp. Jag har hört lite här och lite där. Det är det som är problemet. När så olika uppfattning från tillsynes kompetent folk strider emot varandra, är det för mig inte självklart att välja den som de runt mig väljer.

Man kan naturligtvis göra det enkelt, för sin egen skull, genom att baktala eller ignorera det som inte stämmer överens med den egna verklighetsuppfattningen, precis som barn gör. Utser ett mobboffer för att få känna att man tillhör de goda. För slår majoriteten, en ensam, kan det inte vara fel?

Denna tråd är full av kommentarer från självupptagna ryggdunkande pösmunkar som överröstadr all kritik till deras tro, med kommetarer: -svammel, foliehattar, avundsjuka, rädda, giriga konspirationsteoretiker. Uppfinningsrikedomen är det inget fel på, bara man slipper höra uppgifter från fel håll.

Staffans
Jag skulle nog säga att det råder ovanligt stark enighet för vaccinering, medicinska behandlingar brukar i allmänhet vara betydligt mer tveksamma och skäl för diskussion. Här måste man ju aktivt leta upp avvikande åsikter, och det beror inte på cesnurering
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jonobe skrev:
och det beror inte på cesnurering
Oj. Nu har du nog tagit dig vatten över huvudet? För, hur vet du det?

Staffans
 
Staffans2000
J Jonobe skrev:
Här måste man ju aktivt leta upp avvikande åsikter, och det beror inte på cesnurering
Hur vet du det?:p

Staffans
 
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hur vet du det?:p

Staffans
Jag stöter då inte på avvikande åsikter bland mina kollegor i alla fall, i sammanhang som definitivt inte är utsatta för censur. De som de länkas till här i videoformat har inget större förtroendekapital för mig i alla fall, som redan påpekats kan man ju fråga sig varför dessa inte publicerar sina resultat? Annars brukar det finnas rätt så olika åsikter inom infektionsmedicin, framförallt då mycket är baserat på empiri pga bristen på vetenskapligt underlag.

Det som diskuterades tidigare var vaccination av yngre, och den gruppen tillhör inte du Staffans2000.
 
  • Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hur vet du det?:p

Staffans
Jo, det beror på censurering. Tyvärr så censureras ungefär 80% av alla forskningsrapporter bort, som bevisar hur ypperligt bra vaccinet är.
Försök motbevisa det ;)
 
Redigerat:
  • Haha
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jonobe skrev:
Jag stöter då inte på avvikande åsikter bland mina kollegor i alla fall, i sammanhang som definitivt inte är utsatta för censur. De som de länkas till här i videoformat har inget större förtroendekapital för mig i alla fall, som redan påpekats kan man ju fråga sig varför dessa inte publicerar sina resultat? Annars brukar det finnas rätt så olika åsikter inom infektionsmedicin, framförallt då mycket är baserat på empiri pga bristen på vetenskapligt underlag.

Det som diskuterades tidigare var vaccination av yngre, och den gruppen tillhör inte du Staffans2000.
J Jonobe skrev:
Jag stöter då inte på avvikande åsikter bland mina kollegor i alla fall, i sammanhang som definitivt inte är utsatta för censur. De som de länkas till här i videoformat har inget större förtroendekapital för mig i alla fall, som redan påpekats kan man ju fråga sig varför dessa inte publicerar sina resultat? Annars brukar det finnas rätt så olika åsikter inom infektionsmedicin, framförallt då mycket är baserat på empiri pga bristen på vetenskapligt underlag.

Det som diskuterades tidigare var vaccination av yngre, och den gruppen tillhör inte du Staffans2000.
Så ditt konstaterande, är egentligen en gissning. :D

Tips. Påstå aldrig något, du inte kan veta. Såvida du inte bara fiskade efter gillningar, bland de dina?
Ser att du fick napp direkt av en av de villigaste firrarna:D.

Staffans
 
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så ditt konstaterande, är egentligen en gissning. :D

Tips. Påstå aldrig något, du inte kan veta. Såvida du inte bara fiskade efter gillningar, bland de dina?
Ser att du fick napp direkt av en av de villigaste firrarna:D.

Staffans
Fast om man har den åsikten så kan man väl säga det om vad som helst? Någonting måste man ju lita på. Det kommer ju aldrig gå att bevisa motsatsen, allt är väl egentligen bara gissningar med olika mycket underlag.

Jag ser som sagt inte att de du refererar till publicerar sin data i accepterade format eller media.
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så ditt konstaterande, är egentligen en gissning. :D

Tips. Påstå aldrig något, du inte kan veta. Såvida du inte bara fiskade efter gillningar, bland de dina?
Ser att du fick napp direkt av en av de villigaste firrarna:D.

Staffans
Du kanske ska tänka på det själv. Jag har sett väldigt många påståenden från dig om saker du inte vet eller har fel om t.ex. inlägg #3070 och #3040 .

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
När så olika uppfattning från tillsynes kompetent folk strider emot varandra, är det för mig inte självklart att välja den som de runt mig väljer.
Det är kanske där som problemet ligger, du lyckas inte avgöra vilka som är tillsynes kompetenta och vilka som verkligen är kompetenta. Du verkar tro att en 84-årig nobelpristagare som är antivaxxer och tror på homeopati är skicklig i området vaccinationer bara för att andra inte väljer honom. Det är inte någon bra metod för att sålla fram de som verkligen vet mest om verkligheten.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Klacken och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jonobe skrev:
Fast om man har den åsikten så kan man väl säga det om vad som helst? Någonting måste man ju lita på. Det kommer ju aldrig gå att bevisa motsatsen, allt är väl egentligen bara gissningar med olika mycket underlag.

Jag ser som sagt inte att de du refererar till publicerar sin data i accepterade format eller media.
Kommer du med ett tvärsäkert konstaterande, gäller det att ha bra på fötterna. Att hänvisa till några kollegor, som inte heller de kan veta, är verkligen inte mycket mer än gissningar på väldigt svaga grunder.

Motsatsen.
-Jag vet att alla som censureras kommer med fakta!
Du förstår genast att jag inte kan veta vad "alla" tycker. Det går bara inte.

Däremot.
Världshaven innehåller mer vatten, än mitt badkar! Det är något som kan bevisas med enkelhet och därför blir påståendet inte ifrågasatt:thinking:!

Kanske de hindras från att publiceras i "accepterade former". Vad det nu är.
Har du tänkt på det?

Staffans
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu ska vi inte diskutera politik i forumet men jag har då aldrig hört något parti säga att de vill ha 25 % extra sjukvårdspersonal som sitter och rullar tummarna i lokaler utan patienter i väntan på pandemin som kommer någon gång, kanske om 20 år.
Hej. Har haft covid har antikroppar och även två sprutor vaccin. Jag tar det för min egen skull för att slippa få det igen. Hade feber snuva men inga större problem förutom att all ork försvann. Jag hade innan dess genomgått tre operationer + cellgiftsbehandling för cancer så jag borde ju vara mer utsatt riskgrupp.Jag vet att jag kan vara smittbärare nu utan att ha symtom så jag är fortfarande försiktig vid all social kontakt och det är inte för min egen skull. Om man vill vaccinera sig är upp till var och en men vaccinet gör inte att man kan leva som om covid inte finns för du kan vara smittbärare trots vaccination men är du vaccinerad så kanske du slipper iva besök. Det man kan konstatera är att det är ett brett spektra på symptom från ingen alls till att dö.
 
  • Gilla
Lingonhuset och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kanske de hindras från att publiceras i "accepterade former". Vad det nu är.
De har ju egna webbplatser så de kan ju förstås lägga upp vetenskapligt skrivna studier (alltså i normalt accepterat format). Men du har då aldrig länkat till en vetenskaplig studie av dem som du ser som auktoriteter. Skriver de några eller inte?
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
@frasen_36 har uppmärksammat mina inlägg 9ggr. På rad. Man tackar!
Men jag är lite förundrad över vad som var så roligt i ovanstående inlägg?
Så skulle du kunna förklara det för mig, då jag verkligen inte kan förstå din reaktion.

Staffans
Du är långt ifrån rolig. Däremot är många av dina egotrippade inlägg klart löjliga.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är bara samma snyfthistoria Som Nissens matar oss med. Det finns ju även de som dött av vaccinet. Så sänk dig inte till hans nivå!

Staffans
Hade många dött av vaccinet så hade det inte gått att dölja det. Men däremot vet alla att många har dött av covid.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.