Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det vet ingen!

Staffans
Va?! Jag som trodde att du vet allt! Du beter dig som du gör det iaf
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kommer du med ett tvärsäkert konstaterande, gäller det att ha bra på fötterna. Att hänvisa till några kollegor, som inte heller de kan veta, är verkligen inte mycket mer än gissningar på väldigt svaga grunder.

Motsatsen.
-Jag vet att alla som censureras kommer med fakta!
Du förstår genast att jag inte kan veta vad "alla" tycker. Det går bara inte.

Däremot.
Världshaven innehåller mer vatten, än mitt badkar! Det är något som kan bevisas med enkelhet och därför blir påståendet inte ifrågasatt:thinking:!

Kanske de hindras från att publiceras i "accepterade former". Vad det nu är.
Har du tänkt på det?

Staffans
Jag kommer aldrig kunna bevisa att evidensen/debatten blir censurerad givetvis, det ligger i sakens natur. Jag kan bara säga att det inte pågår någon sådan debatt inom infektionssfären i Sverige varför jag har svårt att tänka mig att trovärdiga personer blir censurerade i media. Därför kan jag inte hålla med dig om att åsikterna går isär (bland de med relevant kompetens), annat än enstaka individer.

Nu för tiden är det ju dessutom lätt att publicera evidens i annan media om man så vill.

Jag förstår att jag på detta forum inte har mer trovärdighet än facebookgrupper eller botasverige son du hänvisar till.

Har du funderat på varför inte infektionsläkare och liknande står på vaccinkritiska sidan i traditionell och icke-traditionell media? Men det är klart, att vara infektionsläkare och inte propagera för vaccin är väl som att vara icke-troende präst :crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis behöver man upplysa folk om att man kan bli smittad och sjuk även som vaccinerad och jag tycker det har skrivits mer om det i media de senaste veckorna.

Det är ju omöjligt att veta hur de som har insjuknat i Israel har betett sig. Det man vet är att det behövs inte mycket för att bli smittad av deltavarianten. En del kan ju vara beroende av anhöriga för att klara sig i vardagen och en del kan vara dementa. Stora delar av Israel är mycket tätbefolkade, mer än Stockholm, och det är svårt att undvika trängsel även om man bara går ut för ett läkarbesök.

Det finns en del studier som visar att hur det går med covid delvis beror på ens gener. Någon eller några få neandertalgener har negativ effekt och en del positiv som exempel. Det finns en viss korrelation med hur man reagerar på beska smaker som skulle ha att göra med antalet av en viss receptor som man har på cellerna i luftvägarna. Om man endast utsätts för mycket få viruspartiklar (långt håll, kort tid etc.) så kan immunsystemet hinna börja reagera innan man har hunnit bilda så många viruspartiklar och då ökar chansen för mycket mild covid. Det senare bör ju dock ha minskat i betydelse i och med alfa och delta där folk utsöndrar mycket mer virus. Det är alltså komplext och beror inte alltid på ens immunsystem.

Eftersom möjligheten att gratis undersöka om man har antikroppar väl togs bort för ung. ett halvår sen så låter det som att det börjar bli rätt länge sen ni var sjuka. Då ökar risken för att antikroppsnivåerna har sjunkit.



Tråkigt att din fru blev så sjuk. Det låter lite som att hon har någon underliggande sjukdom i och med pacemakern. Har du inte funderat på att vaccinera dig för att minska risken att du blir smittad och sen smittar din fru som asymtomatiskt sjuk?
Det jag tänkte på var den kraftiga ökningen från nästan 0 fall i maj-juni för att sedan gå upp kraftigt i slutet av juni om det hängde ihop med lättade restriktioner och har för att jag läste det att dom skulle lätta på retriktionerna vid den tidpunkten men är inte hundra.Vi var sjuka slutet på januari och början på februari.Jag beställde 2st antikroppstest från apoteket som var världelöst och kostade 250 kr styck.Problemet som inte bara jag upplevde utan fler var att efter man stack i fingret var man skulle försöka droppa i blod i ett väldigt litet rör men det var svårt som tusan så testet visade att vi båda inte hade antikroppar.Man fick ju vänta lite med att betälla tid för vaccinering om man redan hade varit sjuk i covid om du kommer ihåg men frugan tog sista sprutan i juli och tänkte vaccinera mig i går men hade ingen tid.Tog ett antikroppstest i juli som visade sig att jag fortfarande hade antikroppar och då kostade det inget.
 
Staffans2000
F frasen_36 skrev:
Du är långt ifrån rolig. Däremot är många av dina egotrippade inlägg klart löjliga.
Som jag tänkte. Du smiter från frågan, vilket inte förvånar mig, det minsta. Inte heller att du får gillningar, från folk som nog inte ens vet vad du svarar på.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kommer du med ett tvärsäkert konstaterande, gäller det att ha bra på fötterna. Att hänvisa till några kollegor, som inte heller de kan veta, är verkligen inte mycket mer än gissningar på väldigt svaga grunder.

Motsatsen.
-Jag vet att alla som censureras kommer med fakta!
Du förstår genast att jag inte kan veta vad "alla" tycker. Det går bara inte.

Däremot.
Världshaven innehåller mer vatten, än mitt badkar! Det är något som kan bevisas med enkelhet och därför blir påståendet inte ifrågasatt:thinking:!

Kanske de hindras från att publiceras i "accepterade former". Vad det nu är.
Har du tänkt på det?

Staffans
Med accepterade former menar jag granskade resultat i vetenskapliga tidskrifter. Inte att ladda upp en video och säga att något är bra eller dålig. Om det nu är så att de tystas ner är det ju lätt att ladda upp motsvarande på valfri sida tillsammans med sin databas givetvis.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jonobe skrev:
Om det nu är så att de tystas ner är det ju lätt att ladda upp motsvarande på valfri sida tillsammans med sin databas givetvis.
Lätt. Har de blivit tystade på till.ex Youtube, där de haft sin "sida" i flera år. Hur gör man då, för att hitta det som inte längre finns? Åtminstone inte där.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Lätt. Har de blivit tystade på till.ex Youtube, där de haft sin "sida" i flera år. Hur gör man då, för att hitta det som inte längre finns? Åtminstone inte där.

Staffans
Botasverige har ju uppenbarligen lyckats skapa en hemsida.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det borde du med, och inse att jorden inte snurrar runt dig. Född på 90-talet?
Varför det? Extra kul ju om just du blir upprörd (y)
Skrattar alltid för mig själv om sk lättkränkta

Det gör jag inte

Nej.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Som jag tänkte. Du smiter från frågan, vilket inte förvånar mig, det minsta. Inte heller att du får gillningar, från folk som nog inte ens vet vad du svarar på.

Staffans
När du blandar in Thore Skogman i en tråd om Covid-19, då går man väl lite för långt
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
K
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
När du blandar in Thore Skogman i en tråd om Covid-19, då går man väl lite för långt
Det säger allt om den som gör det
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är bara samma snyfthistoria Som Nissens matar oss med. Det finns ju även de som dött av vaccinet. Så sänk dig inte till hans nivå!
Vilket vaccin? Hur många? Hur hög är dödsfrekvensen?
Du bör inte heller sänka nivån, och inte jag heller. Jag citerar Joe Friday i Dragnet:
 
Staffans2000
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
När du blandar in Thore Skogman i en tråd om Covid-19, då går man väl lite för långt
Det var för att spinna vidar på ett inlägg som fick mig att skratta gott.
Något fel med det?
Eller skrämde jag dig:D?

Men var har det med min fråga till @frasen_36 att göra?
Vet du ens vad den handlade om, eller ville du bara bidra med din klarsynthet, i största allmänhet.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ditt svar är mer regel, än unantag, må jag säga. När man sitter med skägget i brevlådan, är det dags för ett infantilt språkbruk, vilket säkert imponerar på på dina dagiskompisar i dessa trådar.

Staffans
kom på nåt eget och var först med det nästa gång. Du är patetisk.

I Italien krävs redan fullvaccinering eller ett färskt negativt test för tåg, långfärdsbuss, inrikesflyg mm. Fullt berättigat enligt mig. Nu överväger Italien tvångsvaccinering, hur känns det?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
kom på nåt eget och var först med det nästa gång. Du är patetisk.
Du har inte en susning om vad jag frågade frasen om. Eller hur?

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Va?! Jag som trodde att du vet allt! Du beter dig som du gör det iaf
Så intressant. Kan du ge mig ett exempel?

Staffans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.