8 005 läst · 26 svar
8k läst
26 svar
Val av ny spis. 20A 1-fas?
Rent kopplingsmässigt ser det OK ut. Men vad är det för kabel? Det ser ut som en installationskabel med enkardeliga ledare?
Den är i så fall inte avsedd att användas som anslutningskabel. Ledarna kan gå av om man rör på kabeln då och då.
Och något som inte syns på bilderna är dragavlastning. Kabeln måste gå igenom någon form av klämma som håller den på plats.
Den är i så fall inte avsedd att användas som anslutningskabel. Ledarna kan gå av om man rör på kabeln då och då.
Och något som inte syns på bilderna är dragavlastning. Kabeln måste gå igenom någon form av klämma som håller den på plats.
Jag förstår. En kabel flertrådiga ledare med samma diameter är att föredra?H hempularen skrev:Rent kopplingsmässigt ser det OK ut. Men vad är det för kabel? Det ser ut som en installationskabel med enkardeliga ledare?
Klämma för dragavlastning finns. Återkommer med bild på det.
Tack för ytterligare inspel, många nyttigheter jag lär mig av.
Den gamla spisen såldes, och kabeln åkte med, synd så här i efterhand.
Jag fixar en ny kabel och återkommer med justerad anslutning. Jag har ingen brådska, hellre att det blir helt rätt än nästan rätt och klart någon dag tidigare.
Den gamla spisen såldes, och kabeln åkte med, synd så här i efterhand.
Jag fixar en ny kabel och återkommer med justerad anslutning. Jag har ingen brådska, hellre att det blir helt rätt än nästan rätt och klart någon dag tidigare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Har ny spis med bara tre kablar och perilexuttag i köket, hur koppla?
El -
Spis, ny kabel 400V
El -
Val av ny spishäll. Hur vet jag att den går att koppla in på befintlig el.
Vitvaror -
Är det helt ute att välja spis istället för häll till nytt kök?
Kök -
Val av spis i nytt hus! (Gärna alternativ till Smeg..)
Kök