3 268 215 läst · 11 078 svar
3268k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Ja precis, och sitter det glas ivägen, så brukar jag krossa det innan jag kör med mejseltricket.
En elektrikerisolerad 3,5 mm flat brukar jag använda, man måste ju tänka på säkerheten!
5 st M8 blir lagom.
edit:
Jag borde lagt till några smilyes så det framgår att det är ironi
😁😉😉😉😉😉
En elektrikerisolerad 3,5 mm flat brukar jag använda, man måste ju tänka på säkerheten!
5 st M8 blir lagom.
edit:
Jag borde lagt till några smilyes så det framgår att det är ironi
😁😉😉😉😉😉
Redigerat:
Medlem
· Uppland
· 1 735 inlägg
Ja, vi fattar att du var ironisk; Det är klart att du aldrig skulle kosta på dig en isolerad skruvmejsel när en vanlig duger.Mikael_L skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 908 inlägg
Dagens ungdom... Sprida glassplitter överallt och inte städa upp efter sig. Vet du inte att man bara sprätter bort låsringen med mejseln lite snabbt så ramlar glaset ut helt?Mikael_L skrev:
Nej, allvarligt talat så var det faktiskt så vi gjorde på SAAB på 80-talet. Vi sprätte alla glas på säkringshuvarna så det skulle gå snabbare och bättre att mäta om den var hel. Detta var innan huvarna blev med separat mäthål, eller, de fanns iaf inte det på våra.
Och ja, centralerna stod "oåtkomliga."
Vi hade dessutom några svarvade säkringar i mässing för "svåra" fall. Men vår rutin när den användes var att en elektriker var tvungen att övervaka anläggningen på plats hela tiden den användes. Så vi hade incitament att laga felet isft för att fuska. Ibland, när det skulle tagit för lång tid, så fick man dock skjuta på reparationen tills produktionen hade stoppat för dagen.
Känner igen det där från ett stålverk i slutet på 60-talet. "Om ni plockat bort glaset, så sätt inte tillbaka det" sade chefen.lars_stefan_axelsson skrev: