mexitegel mexitegel skrev:
Sedärja, där kom smygrasisten fram också.
Inget fel med att vara rasist så länge man är ärlig med det.
 
  • Gilla
Lutte
  • Laddar…
Alla har olika prioriteringar i livet. Och vi svenskar håller ordning och reda och blir rädda på stan om någon hejar. Familjer med utländsk härkomst bryr sig otroligt mycket mera om helheten i familjen (alla för alla) För vi är inte såna och då är inte boende så viktigt så länge alla mår bra. Springer själv på fastighetsbolag där man verkligen SER skillnaden. Kan sakna denna gemenskap som vi faktiskt inte har.

sorry för off topic
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är inte säkert att tillverkaren använder absolut 100% ren koppar.
De mäter nog vilken resistans de får, och justerar trådarean för billigaste produktion sen.
Oj råkade radera inlägget av misstag. Nä det kanske är så att det inte är helt ren koppar. Det var ju ett inlägg nyligt där en 2,5mm2 amokabel hade 2mm2 ren koppar. Resten kanske är annat material men jag hoppas inte det.
 
Mikael_L
Oj, jag raderade också mitt, då jag såg att du tagit bort ditt ...
:rofl:
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Hittat i Malmbergs tidning Kundextra för Maj 2023.
Växelriktare från Solax som kan arbeta i ett fantastiskt temperaturområde.
Den undre gränsen blir svår att nå i vårt universum:
 
  • Blå bakgrund, vit text, produktinformation om växelriktare med batterilagring, tekniska specifikationer och funktioner.
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Robin Lindberg och 9 till
  • Laddar…
B b_hasse skrev:
Hittat i Malmbergs tidning Kundextra för Maj 2023.
Växelriktare från Solax som kan arbeta i ett fantastiskt temperaturområde.
Den undre gränsen blir svår att nå i vårt universum:
Kelvin roterar i sin grav…
 
C claesborjesson skrev:
där byggarna måste vara fantastiskt kunniga, samma person kan bygga våtrum, dra el, VVS , gjuta .....
Låter som en vanlig byggahusare. :D
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
B b_hasse skrev:
Hittat i Malmbergs tidning Kundextra för Maj 2023.
Växelriktare från Solax som kan arbeta i ett fantastiskt temperaturområde.
Den undre gränsen blir svår att nå i vårt universum:

Någon som trott gradtecknet var en extra nolla. -35° -> -350.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Åter ett inlägg rörande kaffebryggaren.
Jag misstänker att det är den här delen som kanske är boven i dramat (?)
[bild]

Hela kontoret renoverades förra året så all el är ny och vi har bara befunnit oss i lokalerna 6 månader ungefär. Det var väldigt tydligt att det skulle vara en kaffebryggare på den platsen.

Ser ju ut som en WDE002469, dvs timeruttag som är gjord för max 1840 W (rent resistiv last).


Den sägs dock ha både inbyggt elektroniskt överhettnings- och överlastskydd OCH kortslutningsskydd i form av smältsäkring så oklart hur det kunde bli sådär
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har hittills stött på trefasmatad häll 2 gånger.
Båda gångerna var det en väldigt gammal häll, av de typ första generationerna från kanske 80-90-talet typ.
Ena var en Husqvarna, den andra minns jag inte, kan varit en Husqvarna det med, eller något annat fabrikat.

Men sen blev det helt förhärskande med att mata hällen med 2 faser 230V, såvitt jag sett.
Siemens häll med integrerad fläkt matas med tre faser. Finns även ett par andra som går mata med 2 el 3 faser.
Har stött på dom vid nyproduktion vid några tillfällen, då är man glad att man drar separata rör till ugn o häll
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
TRJBerg
W Willmanh skrev:
Ser ju ut som en WDE002469, dvs timeruttag som är gjord för max 1840 W (rent resistiv last).


Den sägs dock ha både inbyggt elektroniskt överhettnings- och överlastskydd OCH kortslutningsskydd i form av smältsäkring så oklart hur det kunde bli sådär
Hur fungerar egentligen ett sådant uttag? Hur startar man timern om en stickkontakt redan är ansluten t ex?
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur fungerar egentligen ett sådant uttag? Hur startar man timern om en stickkontakt redan är ansluten t ex?
Själva timer knappen är den som sitter uppe till höger på den förhöjda delen, alltså inte i själva uttagsbrunnen
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
W Willmanh skrev:
Ser ju ut som en WDE002469, dvs timeruttag som är gjord för max 1840 W (rent resistiv last).


Den sägs dock ha både inbyggt elektroniskt överhettnings- och överlastskydd OCH kortslutningsskydd i form av smältsäkring så oklart hur det kunde bli sådär
Der skulle det kunna vara. Låter inre som en bra pryl att installera där man vet det ska stå en kaffebryggare.
 
A
Fairlane Fairlane skrev:
Der skulle det kunna vara. Låter inre som en bra pryl att installera där man vet det ska stå en kaffebryggare.
Jo timer ⌛ är bra till sånt
 
hsd
Köp en ny bryggare så har den inbyggd timer ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.