3 313 083 läst · 11 228 svar
3313k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
Illustrerar diskussionen om Norge med denna bild som kommer från elfördelningen till en trappuppgång i ett äldre hus i Oslo.
Nio lägenheter förses med 2 faser var (10 kvmm, 35A) samt en gemensam jord. Har för mig att alla tåtar (utom jorden) gick ut i samma rör, men jag kan minnas fel (det ser nästan omöjligt ut).
Nio lägenheter förses med 2 faser var (10 kvmm, 35A) samt en gemensam jord. Har för mig att alla tåtar (utom jorden) gick ut i samma rör, men jag kan minnas fel (det ser nästan omöjligt ut).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 120 inlägg
Måste bara få fortsätta lite OT med följande citat från Wikipedia-sidan:tommib skrev:
"In Mozambique, poles had to be at least 12 m (39 ft) high to permit safe passage of giraffes beneath the lines." (min kursivering)
Det hade aldrig slagit mig att tänka på fri höjd för giraffer. Tur att älgen inte är högre än den är.
Verkar vara torktumlare och elbilsladdare som går på 240V där. Nu har de ju upptäckt värmepump för hushåll också, så misstänker att de kör dom på 240V också.tommib skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 404 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 404 inlägg
Har automatsäkringar.M -MH- skrev:
Man märker att det snålas in på koppar både här och där. Sladden till vattenkokaren blir också varm. Men den går bara några minuter i taget så den klarar 70 grader utan vidare.
Husägare
· Jönköping
· 5 761 inlägg
Ja men det är ju det jag säger. En hempulare i sin egen bostad hade överdimensionerat och gjort det ordentligt, om inte annat av ren självbevarelsedrift. Fabrikerna däremot, som har vinstkrav som allt överordnat mål, snålar per definition in så mycket det bara går och som de kan komma undan med tills de försvunnit bakom nästa gathörn, om nu en fabrik kan försvinna runt ett gathörn. Äh, ni fattar.Fairlane skrev:
Jag undrar faktiskt vad som kan orsaka att en kontakt till en kaffekokare/bryggare kan bli sådär bränd. Tittade på min, den hade en effektmärkning på 750 W. Och en sådan brygger i kanske max 20 minuter plus värmehållning i 45 minuter. Inte särskilt hög effekt.
Men sladden var kanske till en restaurangmodel, typ med värmehållning av tre plattor?
Men sladden var kanske till en restaurangmodel, typ med värmehållning av tre plattor?