3 303 749 läst · 11 228 svar
3304k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 803 inlägg
För att halvt gå tillbaka till ämnet så visst finns det alternativa sätt att skriva spänningen. Varifrån "400 V 3N~" kommer ifrån vet jag faktiskt inte. Men standarden nämner följande varianter, om det nu är enklare att begripa, men ett stort plus är att både fasspänning och huvudspännikng anges.
Så det är bra med standarder De ger t.o.m utrymme för att skriva spänningen som 400 / 230 och 230 / 400 för båda nämns (i olika standarder....).
Så det är bra med standarder De ger t.o.m utrymme för att skriva spänningen som 400 / 230 och 230 / 400 för båda nämns (i olika standarder....).
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 017 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 379 inlägg
Åter till ämnet. Här är en till snygging jag hittade idag. Vad gör man när terminalerna i dosan inte räcker till för trappkoppling mm.?
Jo man virar ihop trådarna och hoppas ingen lyfter på locket. Med tanke på klamringen är det med största sannolikhet en elektriker som varit här.
Jo man virar ihop trådarna och hoppas ingen lyfter på locket. Med tanke på klamringen är det med största sannolikhet en elektriker som varit här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 379 inlägg
Ja nu ser jag, bländades av de nya fräscha blåa, svarta och bruna ledarna!
Skruvade du försikigt på locket och lämnade sakta rummet baklänges?
Har inte tänkt på det förut, men det blir rätt snyggt om mnan borrar in dosan så att höger/vänster ledarna kan ligga kvar just under taklisten.
Skruvade du försikigt på locket och lämnade sakta rummet baklänges?
Har inte tänkt på det förut, men det blir rätt snyggt om mnan borrar in dosan så att höger/vänster ledarna kan ligga kvar just under taklisten.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 379 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 379 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 524 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 017 inlägg