3 281 587 läst · 11 144 svar
3282k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Jag tror inte själva munstycket är problemet, utan att värmaren inklusive bristfällig elektrisk matning hänger inne i duschutrymmet. Det verkar dock vara det vedertagna sättet att installera dessa värmare på, så jag antar att det ingår i nåt globalt befolkningsbegränsningsprogram eller liknande?Janus82 skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Dammade av min gamla symaskin, eller pappas fasters rättare sagt.
Måste bara leta fram rätt skarvsladdar för har inget ojordat eluttag i köket.
Sen kom jag ju på att det finns andra sätt så man slipper dra sladdar kors och tvärs.
Måste bara leta fram rätt skarvsladdar för har inget ojordat eluttag i köket.
Sen kom jag ju på att det finns andra sätt så man slipper dra sladdar kors och tvärs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är någon sorts bricka. Det tredje hålet i mitten verkar vara en mässingsskruv då det sitter någon sorts mutter på andra sidan. Att få in kontakten var lite kärvt men symaskinen har en skåra i stiften så det gick utmärkt. Blecket för glödlampan ser väl använt ut och sladdrar lite lätt.M -MH- skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu behövde jag inte använda dessa utan hittade två ojordade grenuttag. Ni behöver inte vara oroliga grenuttagen är S-märkta och det står 250 V 16 A. Lampsladdarna måste varit tåligare förr, för det är 0,75 mm2.
Läckert, dom där har tänt på många ladugårdar.J Jernhand skrev:
Vad tycker vi om denna installation i sommarstugan?
Några highlights:
Slut på 6mm2? Inga problem, 2*1,5 är ju ungefär 6 så arean är ju ungefär samma.
Fick några ledare över? Inga problem, låt dem hänga bredvid bara.
Inga passande klamrar till röret för inkommande el? Lugna ner dig, tapeten håller röret på plats!
Har man kort med rör kan man med fördel använda ett till flera grupper. Funkar ju utmärkt med 16 enfasgrupper och 2 trefas på 10 utgående VP-rör. Sluta gråta.
Men då blir det väl lite sådär med reglementet va, undrar vän av ordning. Är det verkligen korrekt med en takdosa där det går in en knippe med 4 spänningssatta faser och två nollor som bara genar genom dosan, samt två nollor, två faser samt en nolla som kommer in genom en annan stuts och viker av åt sidan. Fuck you, vän av ordning säger mitt hus.
Slutligen en bild på något som inte är fel men fantastiskt. Ett drivdon av det mer aggressiva slaget
Logga in
Skapa konto
Några highlights:
Slut på 6mm2? Inga problem, 2*1,5 är ju ungefär 6 så arean är ju ungefär samma.
Logga in
Skapa konto
Fick några ledare över? Inga problem, låt dem hänga bredvid bara.
Logga in
Skapa konto
Inga passande klamrar till röret för inkommande el? Lugna ner dig, tapeten håller röret på plats!
Logga in
Skapa konto
Har man kort med rör kan man med fördel använda ett till flera grupper. Funkar ju utmärkt med 16 enfasgrupper och 2 trefas på 10 utgående VP-rör. Sluta gråta.
Logga in
Skapa konto
Men då blir det väl lite sådär med reglementet va, undrar vän av ordning. Är det verkligen korrekt med en takdosa där det går in en knippe med 4 spänningssatta faser och två nollor som bara genar genom dosan, samt två nollor, två faser samt en nolla som kommer in genom en annan stuts och viker av åt sidan. Fuck you, vän av ordning säger mitt hus.
Logga in
Skapa konto
Slutligen en bild på något som inte är fel men fantastiskt. Ett drivdon av det mer aggressiva slaget
Redigerat:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Ja helt ärligt har jag ju tagit bort lite masonitbitar som satt för de delar som inte täcktes av kapslingarna. Man fann det uppenbarligen vara en god ide att skuva masonit framför värsta delarna av installationen. Som distanser valde man såklart det isolerande materialet "kopparrör".ricebridge skrev: