3 282 484 läst · 11 144 svar
3282k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Den här såg jag i ett hotellrum härom dagen. Vägguttaget sitter vid nattduksbordet. I det var inkopplat en sänglampa och en golvlampa. Så förmodligen rycker alla gäster precis som jag ur sladden till golvlampan och kopplar in telefonen på laddning. Det sliter i längden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 512 inlägg
Bristen på uttag för alla prylar över överhängande i hotellrum som inte blivit renoverade de senaste 10 åren. Hur ofta har jag inte behövt lägga datorn eller mobilen i tvättstället för laddning!
Världsadapter med jordbleck och jordat grenuttag ingår i standardpackningen. Adaptern kan man ju ta bort om man håller sig till civiliserade platser. Man kan kolla här innan man åker:
https://www.iec.ch/worldplugs/map.htm
https://www.iec.ch/worldplugs/map.htm
Det här var i Göteborg. Så världsadaptern behövdes inte även om det inte var speciellt civiliserat. När jag påtalade problemet så löste de både problemet med för få uttag och problemet med den trasiga stickproppen genom att ta bort golvlampan från rummet.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 327 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 327 inlägg
Är det i taket som bristen på uttag finns? (Med tanke på att den är "överhängande".)T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 512 inlägg
En gång för 15-20 år sedan hade vi på jobbet en norsk professor på besök. I labbet började han leta i sopbingen, han var ute efter några bitar koppartråd. En av sina elapparater passade inte i svenskt uttag på hotellrummet. Det skulle han åtgärda. Elkraftprofessor är han.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Tycker det är så där på var å vartannat hotellrum man e på. Säger till varenda gångA Avemo skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 949 inlägg
Ja, det är min erfarenhet också! De som undervisar/forskar inom elkraft är något alldeles otroliga syndare när det gäller elsäkerhet.T Thomas_Blekinge skrev:
En sådan gubbe jag var hemma hos när jag var liten hade byggt sina egna IR-värmare genom att räta ut några ugnselement från en skrotad spis... Det såg inte vackert ut, med fräste lite hemtrevligt taktfast när regndropparna föll på dem!