prototypen prototypen skrev:
Hon kan bli ett ex ex med den sladden

Protte
Ja, den är ju inte EX-klassad :)

• Gilla
LJC och 3 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Hon kan bli ett ex ex med den sladden

Protte
Jag skrattar då jag tänkte skriva ungefär samma sak i natt men tänkte att det kanske är att gå för långt.

• Gilla
wind
  • Laddar…
W wind skrev:
Allt detta tack vare hennes gnagare till kanin. :confused:
Hon kanske skulle mata kaninen lite mer och oftare med "kaninmat" :)

• Gilla
LJC
  • Laddar…
Öppen elektrisk anordning som visar inre komponenter med ojämn lödning och säkerhetsskruvar, mot en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag med olämplig lödning av kablar, osäker säkerhet, köpt på eBay.
Skapa konto

Första bilden metallspån, samt jord skruv inte dragen. Andra lödning på 230 volt, vad jag läst här inte är helt bra (men vet att man i många fall löder i produkter från kabel till kretskort t.ex). Satt säkerhets skruvar så vågade inte använda den från jag sett hur den ser ut inuti.

Köpt på eBay för 160 kr ca, ska vara från good connetions men strömbrytaren stämmer inte mot bilden på eBay och även tillverkarens hemsida (ska inte stå reset och off). Originalet http://goodconnections.de/index.php?artikel=263249

Ändå har försäljaren över 100k betyg och 98% i nöjdhet (runt det).

Är för patch panel. Vågar man använda denna?

Dålig anslutning av skyddsjord och metallspån är inte bra. Det bör du göra säljaren uppmärksam på.

Lödningar behöver du dock inte bekymra dig om trots att lödningen på bild inte ser ut att vara direkt mästerligt utförd... Det är tennlödda ändar under skruvförbindningar som inte är bra, dock inte lätt förtennade ändar som är ok.

• Gilla
Leif i Skåne och 3 till
  • Laddar…
Portabel fast installation? Observerad på liten norsk flygplats. Tydligen behöver man inte jord där heller.

• Elektrisk uttagsdos med lösa sladdar bredvid ett fönster och potträd, utan synlig jordning.
    Skapa konto
  • Gilla
LJC
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Dålig anslutning av skyddsjord och metallspån är inte bra. Det bör du göra säljaren uppmärksam på.

Lödningar behöver du dock inte bekymra dig om trots att lödningen på bild inte ser ut att vara direkt mästerligt utförd... Det är tennlödda ändar under skruvförbindningar som inte är bra, dock inte lätt förtennade ändar som är ok.
Ja skrev omdöme att produkten var misstänkt kopia. Såg några negativa omdömen där andra fått kopior/fejk från denna försäljare (men var inte så många till antal, så kunde ju vara missnöjda/ånga köpet eller konkurrenter, så chansa på det skulle gå bra när han fått så många positiva omdömen, brukar inte vara något strul med dom med högt betyg). Försäljaren kommenterade vissa och slog ifrån sig kritiken verkar det som (som skrev på tyska, så google translate fungerar ju inte 100%).

Denna försäljare http://www.ebay.com/usr/computerhandlung24?_trksid=p2047675.l2559 , inte lätt att lägga in sånt här på mobilen.

Okej, då vet jag hur det ligger till med lödning (missa det totalt i mina tankebanor).

Skrev till han, får se om jag får ett vettigt svar, inte lätt med tyska (om han nu fattar min google translate text) :) Ska jag höra med grossisten/tillverkaren Good Connections (lär ju vara intresserade om någon gör kopior som troligen inte håller samma standard)?

En annan kul detalj är att han skickade två stycken (båda är exakt lika på utsidan i alla fall) :D

Närbild av en elektrisk enhets anslutningar med dåligt lödda koppartrådar och lösa jordkontakter.
Skapa konto

Kan inte redigera inlägget tidigare längre, här är fortsättningen på exemplarisk dålig lödning :) är bara jord som sitter bättre i kontakterna, bara jord mot skruven som inte satt fast. Dock kom jag på det inte är lika kritiskt fel (jorda bara själva metall chassit och troligen tanken är att ta emot jord från själva mediaskåpet/patchskåpet (om man har jordat allt ifrån cat kablarna och då behöver ju jorden vidarbefodras på något vis). Men är ju inte bra om man ska just få hel jordad kedja (där ena länken inte har 100% kontakt).

Tror felet är att skruven inte kunde skruvas längre (var stum när jag lossa den).

Har inte fått svar än, om jag ens kommer få svar :)

Har inte sett något katastrof fel som gör den till dödsfälla i alla fall (om inte arean har snålas på i kabeln).

Mikael_L
M merbanan skrev:
Portabel fast installation? Observerad på liten norsk flygplats. Tydligen behöver man inte jord där heller.
Kanske är en elektrisk myrdosa, typ myrornas elektriska stol, som komplement till de två gröna dosorna. :)

B Broken arrow skrev:
Är för patch panel. Vågar man använda denna?
Det blev mycket besvär för 150 kr... Kjell & co har liknande för 300 kr (art 78174, jag råkar ha ett kvitto framför mig). Jag brukar använda dem i mindre projekt eller om jag behövt någon grendosa akut och har varit nöjd hittills även om jag hittills inte sett någon anledning att ta isär dem och inspektera. Det finns med brytare för 8 uttag och utan brytare med 9 uttag. Det är svårt att få tag i rackmonterade grendosor och jag har frågat runt en hel del.

F fb35523 skrev:
Det blev mycket besvär för 150 kr... Kjell & co har liknande för 300 kr (art 78174, jag råkar ha ett kvitto framför mig). Jag brukar använda dem i mindre projekt eller om jag behövt någon grendosa akut och har varit nöjd hittills även om jag hittills inte sett någon anledning att ta isär dem och inspektera. Det finns med brytare för 8 uttag och utan brytare med 9 uttag. Det är svårt att få tag i rackmonterade grendosor och jag har frågat runt en hel del.
Jag skulle ha en 10" i skåpet och ja det finns faktiskt hel del som säljer dessa grendosor faktiskt (om man klarar sig med 3 uttag).

T.ex här https://www.conrad.se/10"-Tillbehör.htm?websale8=conrad-swe&ci=SHOP_AREA_17182_0415200 finns flertalet modeller. Nu var ett ett bra tag sen jag beställde, men tror kriterierna var 4 uttag och strömbrytare. Sen har jag för mig att dom inte hade flera 4 stickkontaktsuttag tidigare (förutom en svart för 110 volt) , resten 3 uttag.

motsvarande på kjell är Art. 78175

Var inte priset i första hand, utan svårigheten var att personen i fråga skickade till Sverige och fanns i lager. Samt att denna hade 60k nöjda kunder, vist brukar inte köpa något med el från ebay (men gjorde ett undantag för första och sista gången). Trodde inte för detta pris skulle skicka helt annan än vad bilden visade (var ju inte så billig och tyckte inte det var galet lågt pris, om man jämför motsvarande eller vanlig grenuttag som kostar under 50kr i butik).

Säljaren har inte svarat i alla fall :) inte så jag vill ha några pengar tillbaka. Enda risken jag vet är överhettning om det sitter i väggen 24/7 som är svårt att inspektera i förhand (inte av belastning utan dåliga lödningar eller snålt tilltaget med koppar) kortslutning verkar risken vara låg för, sitter en papp eller liknande som skydd mot metallen samt allt annat är i plast (dock om det är rätt plast för el och eventuell brand vet jag inte).

Denna fina lösning finns på en restaurang på västkusten, utomhus på en brygga men under tak. En härlig miljö för okapslade grenuttag!

Flera grenuttag monterade utomhus på röd vägg, ett är använt.
Skapa konto

• Gilla
Ragnar_AT och 1 till
  • Laddar…
W wind skrev:
Höll på att tappa hakan när mitt ex tog fram hennes hårfön ur byrålådan.
"tog fram SIN hårfön ur lådan " heter det väl.. ? Måste vara ett större fel än elsladden, eller ?

Sorry, kunde inte låta bli

• Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
M martinradbo skrev:
"tog fram SIN hårfön ur lådan " heter det väl.. ? Måste vara ett större fel än elsladden, eller ?

Sorry, kunde inte låta bli
Vad gör dig så säker på att det var exets fön? Kanske blev ex för att det var någon annans? Visserligen också ett större fel än elen i så fall.

Müssli Müssli skrev:
Denna fina lösning finns på en restaurang på västkusten, utomhus på en brygga men under tak. En härlig miljö för okapslade grenuttag!
Jag trodde det bruna i brunnarna var bränd plast, men sen såg jag att man har dragit skruv rakt igenom dosan. Det känns som ett större fel än materialvalet.

• Gilla
Hammarfall och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.