3 282 447 läst · 11 144 svar
3282k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
En trasig packning ledde till att vatten från undertakspolningen letade sig in i armaturen. Imponerande att lampan fortsatte lysa under vatten. Mindre imponerande att varken säkring eller jfb löste
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Varför skulle säkringen lösa ut? Jordfelsbrytare saknas antagligen.
Måste dubbelkolla men jag tror verkligen att set sitter en jfb på de uteuttagen och belysningen, annars är det hög tid att åtgärda det. eller åtminstone motionera jordfelsbrytaren
Med så mycket smutsvatten tänkte jag att det borde bli kortslutning när båda polerna på lampsockeln är under vatten men det kanske isolerar tillräckligt.
Med så mycket smutsvatten tänkte jag att det borde bli kortslutning när båda polerna på lampsockeln är under vatten men det kanske isolerar tillräckligt.
Vattn leder inte så bra. Skulle det leda bättre skulle det koka bort, inte lösa ut säkringen.
Är inte lampan jordad är det inte säkert att jordfelsbrytaren löser, är den i plast?
Är inte lampan jordad är det inte säkert att jordfelsbrytaren löser, är den i plast?
En skylt i Genoa som är del av ett larmsystem uppenbarligen. Ser ut som siren och blixtlampa eller dylikt.
Öppen koppling under. Verkar tryggt för de boende ..
Logga in
Skapa konto
Öppen koppling under. Verkar tryggt för de boende ..
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg