3 282 189 läst · 11 144 svar
3282k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
För info kan sägas att Älvsbyhus kör fortfarande år 2017 med krökta spik till deras eldragningar i taken.
Det beror ju lite på. Själv väljer jag TC-S skruvklammer eller TC spikklammer i första hand. Sätter de ganska glest på raksträckor och är noga i böjar.svartöra skrev:
Men ärligt talat tar jag vad som helst om jag inte har ett plastklammer lätt tillgängligt och det bara handlar om något enstaka vid ett litet servicejobb. Det kan vara spik som kröks, två långa gipsskruv i kors, buntband, forexband, TCC-klammer. Vad som helst som löser uppgiften snabbare än att gå till bilen alt åka till grossisten.
Vid större och planerade jobb så köper jag naturligtvis ut en kartong med lämpliga plastklammer. Tidsvinsten med klammer överstiger vida alla andra aspekter.
Men hur "riktiga" elektriker gör är en alltför generell fråga, de gör individuellt på så många olika sätt.
En behörig elinstallatör jag jobbade åt satt inte fast flexslang alls, absolut inte alls. Jag var förfärad, det såg fördjävligt ut i väggarna, och måste ha blivit så gott som omöjligt att dra om FK i efterhand.
Jag borde tagit en bild på skiten någon gång, den bilden hade platsat i denna tråd.
Jag är glad att jag inte längre jobbar under den oseriösa killen.
Drog han kortas möjliga väg med flexrör och sedan ansåg att det satt fast då det gick igenom någon regel?Mikael_L skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Ett proffs bär aldrig i onödan. Du skulle klippt till rätt längd ute i bilen...Andreas_kalmar skrev:
Höll på att tappa hakan när mitt ex tog fram hennes hårfön ur byrålådan. Hon förstod inte riktigt varför och påpekade att hon använt detta hårfön flertalet gånger med kabeln i samma skick som på bilden.
Ännu mer skrämmande var 230V kabeln som gick till adaptern till hennes laptop. Den var i ännu sämre skick än kabeln på bilden.
Allt detta tack vare hennes gnagare till kanin.
Ännu mer skrämmande var 230V kabeln som gick till adaptern till hennes laptop. Den var i ännu sämre skick än kabeln på bilden.
Allt detta tack vare hennes gnagare till kanin.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Hon kan bli ett ex ex med den sladden
Protte
Protte