3 305 438 läst · 11 228 svar
3305k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Troligtvis är det kretskortet som ställer det med alldeles för korta isolationsavstånd mellan primär och sekundärsida, och det fuskas rejält med detta i billiga nätdelar och laddare etc.Snailman skrev:
Själv skulle jag nog dumpat den direkt i elektronikåtervinningen och skaffat något mer pålitligt.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 034 inlägg
Och det här är ju inte bara en teoretisk risk. Big Clive som ju gillar att ta isär skumma grejor har t ex följande USB-laddare med ett allvarlig isolationsfel som bara väntar på att ta livet av den oturlige.snaggletooth skrev:
Det visar sig att IKEAs motsvarande aggregat (föga förvånande) är helt OK konstruerat, helt utan anmärkning.
Big Clive äger!lars_stefan_axelsson skrev:Och det här är ju inte bara en teoretisk risk. Big Clive som ju gillar att ta isär skumma grejor har t ex följande USB-laddare med ett allvarlig isolationsfel som bara väntar på att ta livet av den oturlige.
Det visar sig att IKEAs motsvarande aggregat (föga förvånande) är helt OK konstruerat, helt utan anmärkning.
Ähh, vad spelar det för roll om brytaren är manuell eller automatisk...
Budgivningen kör igång idag och vi är med. Om vi vinner ska jag absolut kolla vilken elektriker de brukar anlita... Lite trist dock att besiktningsmannen inte behöver anmärka på el och VVS. På de visningar vi varit på är det bara jag som brukar öppna luckan och ta en titt.
Budgivningen kör igång idag och vi är med. Om vi vinner ska jag absolut kolla vilken elektriker de brukar anlita... Lite trist dock att besiktningsmannen inte behöver anmärka på el och VVS. På de visningar vi varit på är det bara jag som brukar öppna luckan och ta en titt.