Tycker det borde räcka med ett lock för att dölja hålet och lite dubbelhäftande tejp att sätta fast brytaren med :D

Astrid 72: Gösta! Infravärmen har slagit från igen.
Gösta 75: Va fan! Jäkla skitsäkringar, jag sätter in en egen...

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Inte värsta elkopplingen precis men jobbigt om man behöver byta brytare någon gång. Helt nygjort dessutom.
IMAG1578_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Om dom åtminstone låtit bli att putsa över själva brytaren, bara hållt sig till förhöjningsramen så hade det varit rätt OK. :|

En vanlig förhöjningsram och en vanlig infälld brytare hade funkat helt ok. Nu måste man troligen förstöra putsen den dag som man vill byta "kulo"brytaren.

:wow: Kan de va en Pizzeria? :confused:

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Om dom åtminstone låtit bli att putsa över själva brytaren, bara hållt sig till förhöjningsramen så hade det varit rätt OK. :|
Det är ingen förhöjningsram, det är en vanlig utanpåliggande trapp som sitter i en totalrenoverad källare under ett bostadshus. :confused:

Men det kallas väl för fast installation eller? Äntligen någon som tar det på allvar :D

• Gilla
Bob_the_builder och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja nu ser jag.. Det var ju inte en eljo trend för infällnad i en förhöjningsram, utan en utanpåliggande. :surprised:

Jag då blev det lite tokigt det jag skrev i förra inlägget. :surprised:

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
tommib
Det ser visserligen roligt och dumt ut men jag tror att det där är en konsekvens av den extremt strikta ellagstiftningen vi har. Om man hade fått lossa brytaren själv och flytta på den lite så hade det där inte behövt hända.

Nej, nej, självklart kan man alltid ta in en elektriker, även om det kostar. Men jag tror att många skippar det. Speciellt när man kommer på allt eftersom att det kanske behövdes en och inte vill låta hela bygget stå...

Det som är "otroligt" dumt är väl att man inte använt rätt material, som jag skrev tidigare en ram och en vanlig brytare monterad i ramen och det hade varit helt OK.

tommib
Det sannolika är väl ändå att det är en befintlig brytare som putsats in. Men visst, det kan vara nyinstallerat och sedan påputsat, då är det ännu dummare.

Med en förhöjningsram hade det fungerat men då hade kabeln lik förbaskat varit inputsad....

Det kan ju även vara ett rörutlopp bakom, inte helt ovanligt ;)

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jo, det är sant. Men i en källare?

Allt är nytt, det är jag som har dragit en kulo till brytaren (som också är ny) innan snickaren var där. Man kan se att väggen tidigare varit mer "rak" men uppenbarligen ville kunden ha en mer rundad kant. Det här såg jag först långt senare när jag var där i ett annat ärende.

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.