3 310 025 läst · 11 228 svar
3310k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Det ser visserligen roligt och dumt ut men jag tror att det där är en konsekvens av den extremt strikta ellagstiftningen vi har. Om man hade fått lossa brytaren själv och flytta på den lite så hade det där inte behövt hända.
Nej, nej, självklart kan man alltid ta in en elektriker, även om det kostar. Men jag tror att många skippar det. Speciellt när man kommer på allt eftersom att det kanske behövdes en och inte vill låta hela bygget stå...
Nej, nej, självklart kan man alltid ta in en elektriker, även om det kostar. Men jag tror att många skippar det. Speciellt när man kommer på allt eftersom att det kanske behövdes en och inte vill låta hela bygget stå...
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Det sannolika är väl ändå att det är en befintlig brytare som putsats in. Men visst, det kan vara nyinstallerat och sedan påputsat, då är det ännu dummare.
Med en förhöjningsram hade det fungerat men då hade kabeln lik förbaskat varit inputsad....
Med en förhöjningsram hade det fungerat men då hade kabeln lik förbaskat varit inputsad....
Allt är nytt, det är jag som har dragit en kulo till brytaren (som också är ny) innan snickaren var där. Man kan se att väggen tidigare varit mer "rak" men uppenbarligen ville kunden ha en mer rundad kant. Det här såg jag först långt senare när jag var där i ett annat ärende.