H
H hul skrev:
fixturens ska skruvas ner i golvet enligt många leverantörer, vilket ej är godkänt i sverige
precis. väljer man då dom? nej

H
H hul skrev:
Men förstår inte hur ni tänker här faktiskt.
ni kan ju inte på allvar tro att man ska följa leverantörers anvisningar istället för svenska standarder.

jag kan ju i princip komma på en produkt i mitt garage och skriva ihop en montageanvisning som är helt hål i huvudet.
men enligt er så ska man montera efter den istället för svenska standarder
det är som att det inte finns utländska bolag som ej rättat sig efter svensk standard enligt dig

H
henke_benke skrev:
det är som att det inte finns utländska bolag som ej rättat sig efter svensk standard enligt dig
de är som att prata med en vägg, en ganska korkad vägg.

nä självklart anpassar hela världen sina produkter efter sveriges marknad.
precis som sverige inte anpassar efter hela resten av världen, ganska logiskt.

Svenska Branschregler går före leverantörers monteringaanvisningar, de är fakta.
Säga emot de är bara korkat.

H
H hul skrev:
de är som att prata med en vägg, en ganska korkad vägg.

nä självklart anpassar hela världen sina produkter efter sveriges marknad.
precis som sverige inte anpassar efter hela resten av världen, ganska logiskt.

Svenska Branschregler går före leverantörers monteringaanvisningar, de är fakta.
Säga emot de är bara korkat.
och när svenska branschregler hänvisar till att man följer leverantörs monteringaanvisningar.
va ska man göra då?
tittar vi då på din toastol. göra hål i golvet genom tätskikt.
är detta hantverkarmässigtutförande? nej
skall då följa leverantörs monteringaanvisningar? nej
leverantörs monteringaanvisningar säger att det jag bara behöver klistra fast takpappen i taket.
är det svensk branschregler, står det i ama? är det hantverkarmässigtutförande? nej
skall man då följa leverantörs monteringaanvisningar? nej

man måste ha lite koll på sånt här istället för stirra blint i någon bok

H
henke_benke skrev:
och när svenska branschregler hänvisar till att man följer leverantörs monteringaanvisningar.
va ska man göra då?
tittar vi då på din toastol. göra hål i golvet genom tätskikt.
är detta hantverkarmässigtutförande? nej
skall då följa leverantörs monteringaanvisningar? nej
leverantörs monteringaanvisningar säger att det jag bara behöver klistra fast takpappen i taket.
är det svensk branschregler, står det i ama? är det hantverkarmässigtutförande? nej
skall man då följa leverantörs monteringaanvisningar? nej

man måste ha lite koll på sånt här istället för stirra blint i någon bok
Vaaaaaaaaaaa?

de är ju exakt som jag sagt hela tiden du säger nu, ändrar du dig för jag har över bevisat dig?

Om leverantören säger att man ska göra hål i golvet genom tätskikt så ska man inte följa de utan följa svenska branschregler, precis som jag sagt hela tiden.

Svenska branschregler hänvisar till att man följer leverantörs monteringaanvisningar.
ja självklart ska man göra detta men inte när de bryter mot svenska regler.

tex. så kan en skiva monteras på flera sätt och alla är korrekta enligt svenska regler då ska man ju följa den leverantören rekommenderar.

De är ju du som sagt att man ska följa leverantörens anvisningar och inte Säker Vatten.
därmed tex skruva genom tätskikt

H
H hul skrev:
Vaaaaaaaaaaa?

de är ju exakt som jag sagt hela tiden du säger nu, ändrar du dig för jag har över bevisat dig?

Om leverantören säger att man ska göra hål i golvet genom tätskikt så ska man inte följa de utan följa svenska branschregler, precis som jag sagt hela tiden.

Svenska branschregler hänvisar till att man följer leverantörs monteringaanvisningar.
ja självklart ska man göra detta men inte när de bryter mot svenska regler.

tex. så kan en skiva monteras på flera sätt och alla är korrekta enligt svenska regler då ska man ju följa den leverantören rekommenderar.

De är ju du som sagt att man ska följa leverantörens anvisningar och inte Säker Vatten.
därmed tex skruva genom tätskikt
men fatta att du inte kan titta bara i dina böcker.
man måste anpassa mot verkligheten.

H
henke_benke skrev:
men fatta att du inte kan titta bara i dina böcker.
man måste anpassa mot verkligheten.
va pratar du om, har jag väl aldrig sagt är ju inte de diskussionen handlar om.
Bara du som drar upp de när du hamnar i underläge.

diskussionen var om Bransch regler gick före leverantörens monteringsanvisning eller inte.

jag sa att bransch regler går före du sa att leverantörens monterings anvisning gick förre.

Och de är ganska självklart att du har fel

H
H hul skrev:
va pratar du om, har jag väl aldrig sagt är ju inte de diskussionen handlar om.
Bara du som drar upp de när du hamnar i underläge.

diskussionen var om Bransch regler gick före leverantörens monteringsanvisning eller inte.

jag sa att bransch regler går före du sa att leverantörens monterings anvisning gick förre.

Och de är ganska självklart att du har fel
i detta fall går leverantörens monteringsanvisning.

H
henke_benke skrev:
i detta fall går leverantörens monteringsanvisning.
så du menar att du ska skita i BBV, GVK, Säker Vatten, MVK och istället följa en leverantörs anvisning från tex Brasilien?

Va tror du ditt försäkringsbolag säger då?

H
H hul skrev:
så du menar att du ska skita i BBV, GVK, Säker Vatten, MVK och istället följa en leverantörs anvisning från tex Brasilien?

Va tror du ditt försäkringsbolag säger då?
och igen här kollar vi säkervatten och Bransch regler. denna hänvisar när det gäller BOCKSTÖD att man skall följa tillverkarens montering

H
henke_benke skrev:
och igen här kollar vi säkervatten och Bransch regler. denna hänvisar när det gäller BOCKSTÖD att man skall följa tillverkarens montering
du försöker smita undan.
den hänvisar att man ska följa tillverkarens monteringsanvining generellt och de är självklart helt rätt.

men de gäller bockstöd med att branschreglerna trumfar monteringsanvisningar.
Vi ändrar på exemplet då så du ska bli nöjd:
Om du köper in bockstöd från Brasilien som är identiska med en svensk tillverkares men monteringsanvisningen är annorlunda och stämmer inte med svenska branch regler.
då ska du enligt dig följa den Brasilianska leverantörens monteringsanvisning.

fattar hur dumt de låter eller

H
H hul skrev:
du försöker smita undan.
den hänvisar att man ska följa tillverkarens monteringsanvining generellt och de är självklart helt rätt.

men de gäller bockstöd med att branschreglerna trumfar monteringsanvisningar.
Vi ändrar på exemplet då så du ska bli nöjd:
Om du köper in bockstöd från Brasilien som är identiska med en svensk tillverkares men monteringsanvisningen är annorlunda och stämmer inte med svenska branch regler.
då ska du enligt dig följa den Brasilianska leverantörens monteringsanvisning.

fattar hur dumt de låter eller

jag förstår att du vill ha rätt. men nu är du överbevisad. inte av mig men av andra.
dock fortsätter du att picka på mig

H
henke_benke skrev:
jag förstår att du vill ha rätt. men nu är du överbevisad. inte av mig men av andra.
dock fortsätter du att picka på mig
Då får du faktiskt förklara för mig exakt vilket inlägg jag blev överbevisad.

För de kan inte jag se och är helt hundra på att du kommer svara på detta med något konstig text och absolut inte ett svar där du visar vilket inlägg.

För de din grej börjar svamla när du inser att du har fel

H
H hul skrev:
Då får du faktiskt förklara för mig exakt vilket inlägg jag blev överbevisad.

För de kan inte jag se och är helt hundra på att du kommer svara på detta med något konstig text och absolut inte ett svar där du visar vilket inlägg.

För de din grej börjar svamla när du inser att du har fel
1. du kollade först inte någonstans vad som gäller.
2. när jag börjar kolla och hittar att just svaret är att man ska följa tillverkarensmontering. så blir du sur och tar upp en toastol istället.
3. du blir sur när jag säger att man kan byta till annat montage inom samma tillverkare.
4. du blir sur för att du vill ha rätt när andra säger att du har fel.
5. DU KOMMER ALLTID VARA ETT TROLL I MINA ÖGON

Eller så köper man grejer som är godkända av säker vatten och följer monteringsanvisningar hur svårt kan det vara?

Köper du brasilianska fixturer och använder dom och det blir en skada så tror jag att ditt fb kommer knorra hur du än monterat dom

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.