H
nino nino skrev:
[bild]

Så du menar att säker vatten släpper igenom monteringsanvisningar som inte följer säker vatten?
Självklart så ska jag som plattsättare även följa säker vatten även om det inte är mina huvudsakliga branschregler men jag måste så klart känna till dom och se till att dom följd
När har jag någonsin sagt att Säker Vatten släpper igenom saker som inte följer säker vatten???

De är ju ni om säger att om man inte ska följa säker vatten utan leverantörens anvisningar om de är motstridiga, vilket är helt felaktigt.

H
H hul skrev:
När har jag någonsin sagt att Säker Vatten släpper igenom saker som inte följer säker vatten???

De är ju ni om säger att om man inte ska följa säker vatten utan leverantörens anvisningar om de är motstridiga, vilket är helt felaktigt.
du är så rolig.

H
henke_benke skrev:
tycker du imorgon tar och tittar i ett par rör och vent ritningar.
Många kan ändå diskutera även om de har fel men du är bara okunnig och kan inte diskutera.
har inte kommit med något fakta som styrker de du säger någon endaste gång inte ens några argument utan enbart dumma påståenden

• Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
H
henke_benke skrev:
tycker du imorgon tar och tittar i ett par rör och vent ritningar.
jo kan jag göra men förstår inte vad jag ska kolla på

H
H hul skrev:
jo kan jag göra men förstår inte vad jag ska kolla på
så funderar du på varför storbyggen har många och långa möten.

H
henke_benke skrev:
så funderar du på varför storbyggen har många och långa möten.
har fan ingen aning vad du pratar om, de har du nog inte själv heller

H
H hul skrev:
har fan ingen aning vad du pratar om, de har du nog inte själv heller
jodå.
å sen när du slutar att picka på mig så ska jag ta fram allt du behöver veta

H
henke_benke skrev:
jodå.
å sen när du slutar att picka på mig så ska jag ta fram allt du behöver veta
bra

H
H hul skrev:
bra
och att du erkänner att du har fel

H
henke_benke skrev:
och att du erkänner att du har fel
vi säger så

Hul: jag skrev att jag följde monteringsanvisningarna och monterar bara av säker vatten godkända produkter då skrev du att jag gjorde fel?

H
nino nino skrev:
Hul: jag skrev att jag följde monteringsanvisningarna och monterar bara av säker vatten godkända produkter då skrev du att jag gjorde fel?
då är de självklart korrekt.

men de var som sagt inte de som var diskussions,
utan jag sa att bransch regler gick före leverantörers anvisningar och Henke-benke sa att leverantörers anvisningar gick före bransch regler.

H
H hul skrev:
då är de självklart korrekt.

men de var som sagt inte de som var diskussions,
utan jag sa att bransch regler gick före leverantörers anvisningar och Henke-benke sa att leverantörers anvisningar gick före bransch regler.
jag länka från säkervatten en text där det stod "Montering av VVS-system och VVS-produkter ska alltid utföras enligt leverantörens dokumenterade monteringsanvisningar"

Bara för att röra till diskussionen lite till:). Om vi tar exemplet med WC fixturen som tillverkaren hävdar att man skall skruva i golvet.

Att det är olämpligt är vi nog alla överens om. Men är det verkligen i strid med säkert vattenreglerna? Man få ju ex. skruva en WC stol i golvet. Förbudet i säkert vatten gäller väl genomföringar, dit räknas inte skruvar(??).

Givetvis under förutsättning att man tätar skruvhålen enligt regelverket.

H
H hempularen skrev:
Bara för att röra till diskussionen lite till:). Om vi tar exemplet med WC fixturen som tillverkaren hävdar att man skall skruva i golvet.

Att det är olämpligt är vi nog alla överens om. Men är det verkligen i strid med säkert vattenreglerna? Man få ju ex. skruva en WC stol i golvet. Förbudet i säkert vatten gäller väl genomföringar, dit räknas inte skruvar(??).

Givetvis under förutsättning att man tätar skruvhålen enligt regelverket.
wc - stolar ska inte skruvas fast

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.