14 808 läst · 205 svar
15k läst
205 svar
Vägggenomföring utan väggbockstöd
När har jag någonsin sagt att Säker Vatten släpper igenom saker som inte följer säker vatten???nino skrev:
De är ju ni om säger att om man inte ska följa säker vatten utan leverantörens anvisningar om de är motstridiga, vilket är helt felaktigt.
Många kan ändå diskutera även om de har fel men du är bara okunnig och kan inte diskutera.henke_benke skrev:
har inte kommit med något fakta som styrker de du säger någon endaste gång inte ens några argument utan enbart dumma påståenden
då är de självklart korrekt.nino skrev:
men de var som sagt inte de som var diskussions,
utan jag sa att bransch regler gick före leverantörers anvisningar och Henke-benke sa att leverantörers anvisningar gick före bransch regler.
jag länka från säkervatten en text där det stod "Montering av VVS-system och VVS-produkter ska alltid utföras enligt leverantörens dokumenterade monteringsanvisningar"H hul skrev:
Moderator
· Stockholm
· 53 069 inlägg
Bara för att röra till diskussionen lite till. Om vi tar exemplet med WC fixturen som tillverkaren hävdar att man skall skruva i golvet.
Att det är olämpligt är vi nog alla överens om. Men är det verkligen i strid med säkert vattenreglerna? Man få ju ex. skruva en WC stol i golvet. Förbudet i säkert vatten gäller väl genomföringar, dit räknas inte skruvar(??).
Givetvis under förutsättning att man tätar skruvhålen enligt regelverket.
Att det är olämpligt är vi nog alla överens om. Men är det verkligen i strid med säkert vattenreglerna? Man få ju ex. skruva en WC stol i golvet. Förbudet i säkert vatten gäller väl genomföringar, dit räknas inte skruvar(??).
wc - stolar ska inte skruvas fastH hempularen skrev:Bara för att röra till diskussionen lite till. Om vi tar exemplet med WC fixturen som tillverkaren hävdar att man skall skruva i golvet.