H
H hul skrev:
wc - stolar ska inte skruvas fast
vägghängda wcstolar?

H
henke_benke skrev:
vägghängda wcstolar?
skriver du bara random ord

H
H hul skrev:
skriver du bara random ord
skruvas inte dom fast? jag är nyfiken

H
henke_benke skrev:
skruvas inte dom fast? jag är nyfiken
nä de gör man inte

H hul skrev:
wc - stolar ska inte skruvas fast
Med det står ju så i monteringsanvisningen.

Hur gör man då på bygget?

H
S sune73 skrev:
Med det står ju så i monteringsanvisningen.

Hur gör man då på bygget?
det verkar hul inte koll på. är du fortfarande nyfiken?

H
henke_benke skrev:
det verkar hul inte koll på. är du fortfarande nyfiken?
jag tror i princip alla på forumet är överens om att man inte ska skruva en wc-stol fast de står i montageansvisningen från leverantören.

alla förutom Henke_benke

H
H hul skrev:
jag tror i princip alla på forumet är överens om att man inte ska skruva en wc-stol fast de står i montageansvisningen från leverantören.

alla förutom Henke_benke
precis en vägghängd skruvar(monteras på tapparna från monteringsramen) man. en golvstående "limmar" man

H
henke_benke skrev:
precis en vägghängd skruvar(monteras på tapparna från monteringsramen) man. en golvstående "limmar" man
men va wc leverantörer säger ju att man ska skruva golvstående wc finns ju till och med hål för detta?
enligt dig så ska man ju följa leverantörens anvisningar och skruva då?

H
H hul skrev:
men va wc leverantörer säger ju att man ska skruva golvstående wc finns ju till och med hål för detta?
ofta finns det med minst två olika varianter av montering i leverantörens anvisningar.
skall man göra alla då?

H
henke_benke skrev:
ofta finns det med minst två olika varianter av montering i leverantörens anvisningar.
skall man göra alla då?
men för guds skull de är ju inte jag som säger att man ska följa leverantörens anvisningar slaviskt utan tvärt om de är du.

jag säger ju återigen att man inte ska de och istället följa svenska standarder och regler

H
H hul skrev:
men för guds skull de är ju inte jag som säger att man ska följa leverantörens anvisningar slaviskt utan tvärt om de är du.

jag säger ju återigen att man inte ska de och istället följa svenska standarder och regler
och svenska standard när det gäller bockstöd är??
OCH KOM INTE MED DINA TOASTOLAR IGEN

ClasseClas
Det märks att det är fullmåne idag...

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
H
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det märks att det är fullmåne idag...
jupp hul är vaken länge

Snailman
H hul skrev:
Det finns wc stolar med och utan hål, om man köper en sådan utan hål (som jag brukar göra) så lär man slippa skruva den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.