298 652 läst · 8 036 svar
299k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Jag vet inte vad den juridiska termen var i din fars fall, men nolltaxering tolkar jag som att man har taxerat noll kronor i inkomst. Det kan man inte vara misstänkt för. Antingen har man deklarerat noll i inkomst eller så har man inte gjort det. Svaret står i deklarationen, som är offentlig handling.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Nja, du kan också bli misstänkt om de tycker du tar ut för lite lön. Det är helt godtyckligt då Skatteverket agerar utanför lagen .P pmd skrev:Jag vet inte vad den juridiska termen var i din fars fall, men nolltaxering tolkar jag som att man har taxerat noll kronor i inkomst. Det kan man inte vara misstänkt för. Antingen har man deklarerat noll i inkomst eller så har man inte gjort det. Svaret står i deklarationen, som är offentlig handling.
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Vägar utan räcken kan man knappast kalla för mötesfria.R Rkarlsson skrev:
Nej fel. Det finns flera granskande instanser.
Och var glad att du bor i Sverige, det finns inget annat land i hela världen där vi medborgare har så mycket makt och granskningsmöjligheter mot de styrande.
Och du är fortfarande välkommen att presentera exempel som jag frågade om i förra inlägget!
Och var glad att du bor i Sverige, det finns inget annat land i hela världen där vi medborgare har så mycket makt och granskningsmöjligheter mot de styrande.
Och du är fortfarande välkommen att presentera exempel som jag frågade om i förra inlägget!
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
I Sverige är du skyldig redan genom att vara företagare. De är skurkar. Allihop