296 440 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Maskintok skrev:
Jag vet inte om jag sagt nåt om nån sanning, inte läst hela tråden.Maskintok skrev:
Etanolkonvertering och köra i kyla har jag inte motsagt. Men för att få etanolens fördelar tror jag det oftast behövs mer än att bara tanka, om den inte var byggd för det från början. Men troligen går många motorer bara man tankar, men hur bra, hur ekonomiskt och hur länge?
Allvetare
· Östergötland
· 4 148 inlägg
Fler som har problem med värmen i kylan alltså. Min El-Mini har lite småkämpigt med att rutorna imfria när det närmar sig -7 och kallare. Och värmen är bara precis tillräcklig.T Tullen127 skrev:
många har påstått att det är omöjligt att använda E85 sommar i tanken när det blir vinter.. fel..J JohanLun skrev:Jag vet inte om jag sagt nåt om nån sanning, inte läst hela tråden.
Etanolkonvertering och köra i kyla har jag inte motsagt. Men för att få etanolens fördelar tror jag det oftast behövs mer än att bara tanka, om den inte var byggd för det från början. Men troligen går många motorer bara man tankar, men hur bra, hur ekonomiskt och hur länge?
Detta är 15% bensin inblandning..
Och den går så fint så..
15-18 grader kallt..
inte gjort något åt sågen i övrigt förutom att öppnat på hög och låg lite..
Så i och med detta så kan man gott fortsätta att tillverka etanol och köra på...
vilket skulle vara en trevlig väg framåt för den äldre bilflottan
.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Vad vet du (eller nån annan) om vad som händer med det radioaktiva avfall om 10000 eller 100000 år som vi gräver ner idag?AndersMalmgren skrev:
Du vet inte ett dj..a dugg om detta - du kan bara gissa, tro & hoppas.
Du och vi kommer INTE att få reda på sanningen. Det blir vår "present" till våra efterlevande generationer.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Det blir någon kvantfysik magi vi inte känner till menar du?F frasen_36 skrev:Vad vet du (eller nån annan) om vad som händer med det radioaktiva avfall om 10000 eller 100000 år som vi gräver ner idag?
Du vet inte ett dj..a dugg om detta - du kan bara gissa, tro & hoppas.
Du och vi kommer INTE att få reda på sanningen. Det blir vår "present" till våra efterlevande generationer.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Man jobbar ju hela tiden på att förbättre det också. Tex toriumreaktorer har mycket lägre halveringstid
AndersMalmgren skrev:
Ingen dum tanke alls egentligen, men i så fall till solen där hör ju kärnenergin hemma och gör nytta.Maskintok skrev:
Men jag antar (vet naturligtvis inte) att det stupar på säkerhetsrisker och transportproblemen att skjuta iväg farligt kärnavfall.
själva konceptet elbil laddar inte ur sig så mycket men om vi tar just tesla så är det snarare en mediacentral som använder batteriet och såklart förbrukar energi för att hålla de igång, även om "bilen" av nerstängdMarike skrev:
Ja men det bör ju gå att lösa..T Tullen127 skrev:
alltid trevligt att inte bli sedd som dum i huvudet iallafall