297 214 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Nä jag fortsätter där jag la tappen sist.R RoAd skrev:
nämligen att industri inte finns för dessa.
Och att ett system för återvinning behövs..
Detta skulle det ha satsat på innan man började med hysterin med elbilen..
som jag nämnt förr så har vi en miljöbalk som trasslar..
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Absolut. Det är ett arbetarparti. Därför halva LO röstar på dem. Vilket jag i min skadeglädje älskarMarike skrev:
vilka anläggningar har idag den kompetensen?R RoAd skrev:
Har vi ett system för dessa delar eller ska det vara bildelsbasen ungefär?
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Precis så var det och sedan blev det en mentalitet att alla ska vara med. Var man inte med blev man utfryst. Inom staten vet jag att man var tvungen att vara med annars fick man inte jobbet.Marike skrev:
Det är ungefär som idag. Är du förtroendevald i SD får du inget fast jobb utan får hanka dig fram på a-kassa och ströjobb
Är detta ytterligare ett ämne där du har en bestämd uppfattning utan att överhuvud taget försökt sätta dig in i frågan?Maskintok skrev:
Exempelvis VW har en anläggning i Tyskland: https://teknikensvarld.se/nyheter/b...swagen-borjar-atervinna-batteri-fran-elbilar/
Fortum har en anläggning i finland: https://www.recyclingnet.se/article/view/655739/de_ska_atervinna_elbilsbatterier
Det var två exempel bara i Europa.
Men det är ju bara bra att SD är näst störstAndersMalmgren skrev:
Nej jag har absolut inget emot annorlunda åsikter. Det är nyttigt med diskussion.Maskintok skrev:
Är dock allergisk mot åsikter och påståenden där man inte ens bemödar sig att underbygga med vettiga grundade argument. Du mal ju bara på och har inga som helst sakliga argument och fakta bakom dina åsikter. Du kör bara den klassiska foliehattsstrategin och hävdar att vi andra är hjärntvättade av staten, miljöpartiet m.fl men gör ingen som helst ansträngning att försöka bevisa några alternativa fakta.
Det blir i mina öron mest surr som jag väljer att skrolla förbi. Eller, för att citera en känd svensk svetsare: "Käbbel!"
Att man har rätt att, inom lagens ramar, uttrycka sig, köper jag och stödjer utan tvekan men att man ska vara skyldig att lyssna och delta i en diskussion köper jag inte öht.AndersMalmgren skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg