D
S Styrman_jansson skrev:
Jag är av motsatt åsikt. Alla ska ha rätt att höras och få sina åsikter bemötta med respekt även om man inte håller med. Att tysta ner, avfärda eller förlöjliga någon för att åsikterna inte ”passar”
har aldrig lett till något bra.

Detta oavsett om korridoren är lagligt styrd( typ Despotism, diktatur) eller styrd genom en underförstådd kollektiv/medial ”moral”.
Knepig åsikt, att det ska mötas med respekt när man ljuger, förvanskar eller uttalar sig fördomsfullt är bara dumheter, det handlar inte om att något inte passar, det ska behandlas för precis vad det är -skitsnack.

Tvärtom borde media, och vi alla, vara mycket mer kritiska när det offentligt framförs sådana dumheter, acceptansen har blivit alldeles för stor, och bakom detta ligger någon sorts rädsla att attackeras av aggresiva krafter på sociala medier.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Så om någon ställer min 25 frågor i en tråd så ska jag välja 1, blir det bra..?
Detta måste isåfall gå åt båda håll.
samt vems rätt är det att sätta klassning på inlägg?
Jag bryr mig inom er andras inlägg emellanåt, för de tilltalar inte... Men när man tror att man har rätt att förstöra folks liv för miljörappel då är man fel ute..
gör vad ni vill men lämna detta med att påtvinga andra er miljöreligion utanför...
Tja det är ett privat forum så forumägaren har all rätt att dölja inlägg som bedöms ointressanta. Här gäller ingen yttrandefrihet. Väljer sen forumägaren att ta hjälp av sina användare till att klassa/gradera inlägg så är inte det en helt omöjlig uppgift.

Själv så har jag börjat skrolla förbi det mesta du skriver i denna tråd.
Dels för att du verkar helt verklighetsfrånvänd men främst för att du utrycker dig på ett taffligt sätt som bara sänker din egen trovärdighet.
Även om du skulle ha bra poänger så gör ditt malande om MP, sekter, miljörappel etc man bara ser dig som en klassisk foliehatt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ganska ointressant om han var bra eller dålig på att svetsa, det är inte en relevant kunskap för hans ämbete. Vi vet att han är inkompetent som statsminister/partiledare.
Ganska intressant faktiskt för det säger ju något om hans person.

Han misslyckades som svetsare och även som statsminister.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
S Stuff skrev:
Tja det är ett privat forum så forumägaren har all rätt att dölja inlägg som bedöms ointressanta. Här gäller ingen yttrandefrihet. Väljer sen forumägaren att ta hjälp av sina användare till att klassa/gradera inlägg så är inte det en helt omöjlig uppgift.

Själv så har jag börjat skrolla förbi det mesta du skriver i denna tråd.
Dels för att du verkar helt verklighetsfrånvänd men främst för att du utrycker dig på ett taffligt sätt som bara sänker din egen trovärdighet.
Även om du skulle ha bra poänger så gör ditt malande om MP, sekter, miljörappel etc man bara ser dig som en klassisk foliehatt
Ja det är din åsikt.
Men du har missat rätt mycket där...
Jag skrev inte om forumetsägaren eller moderatorer... Utan om er här... vissa har den arrogansen att andra inte ska få skriva..
Bara för att åsikten inte är av den vedertagna sorten..
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Plasten idag återvinns i mycket liten omfattning mot vad dom lura i oss att den skulle göra dagen då alla skulle börja sopsortera.

Är man då så korkad att man som du tycks gå på samma argument två gånger så måste jag beklaga
Finns ingen anledning att gå till personangrepp. Jag påstod inte att jag hade någon uppfattning om i vilken grad plast i bilar återvinns.

Men problemet är inte unikt för EL-bilar och därmed inget argument mot dem.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Batterierna bygger vi anläggningar för att återvinna här i norden. Plasten gissar jag också kommer att återvinnas på rätt sätt.

Oavsett är det ju inget argument för att vi inte ska ha el-bilar. Bara för att vi måste se till att de återvinns korrekt. Är ju samma sak med fossilbilar eller hur?

Dessutom handlar övergången till el-bilar till största delen om klimatet och inte miljön. Det är en skillnad en del inte verkar förstå.
Det är inget argument emot... Men tänkte man längre än just en skinande bil... Så skulle man ha säkrat industri och återvinning innan man slog stort på batteri... Detta skulle bara gynna.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Finns ingen anledning att gå till personangrepp. Jag påstod inte att jag hade någon uppfattning om i vilken grad plast i bilar återvinns.

Men problemet är inte unikt för EL-bilar och därmed inget argument mot dem.
Inte unikt för just elbilar men med fler elbilar växer problemet.

Se hur det blev efter 2015 med massinvandring. Problemen i samhället växte med integretion och högre kriminalitet
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ganska ointressant om han var bra eller dålig på att svetsa, det är inte en relevant kunskap för hans ämbete. Vi vet att han är inkompetent som statsminister/partiledare.
Nä inte alls.
Kan du inte engagera dig och foga samman 2 bitar hur ska du kunna ena och leda ett land då?
 
Maskintok skrev:
Nä inte alls.
Kan du inte engagera dig och foga samman 2 bitar hur ska du kunna ena och leda ett land då?
Äh, sluta nu. Klart som fan man kan vara bra på en grej och dålig på en annan. Svetsa är helt irrelevant för kvalificerat arbete.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Det är inget argument emot... Men tänkte man längre än just en skinande bil... Så skulle man ha säkrat industri och återvinning innan man slog stort på batteri... Detta skulle bara gynna.
Har man inte det då? Så vitt jag vet finns det lite anläggningar redan, men behovet är så klart inte så stort innan EL-bilar i större mängder börjar skrotas.

Dessutom talas det om att återanvända vissa batteripack istället för att återvinna dem. Exempelvis som buffertlagring i mindre solcellsanläggningar.
 
Marike
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ganska intressant faktiskt för det säger ju något om hans person.

Han misslyckades som svetsare och även som statsminister.
Och som fackligt förtroendevald! Först Blomman sedan Löven, båda hjälpte industrin att hålla nere lönerna. Jag var metallare i 49 år, nu sitter jag här med en skitpension, enligt svt rapport har en lågavlönad städare 3000kr mer än mig i månaden. Därför gillar jag inte Löven, han sket fullständigt i folket han skulle företräda, både då och senare.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Äh, sluta nu. Klart som fan man kan vara bra på en grej och dålig på en annan. Svetsa är helt irrelevant för kvalificerat arbete.
Vilket den här tråden visat på ett ganska tydligt sätt ;)
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Och som fackligt förtroendevald! Först Blomman sedan Löven, båda hjälpte industrin att hålla nere lönerna. Jag var metallare i 49 år, nu sitter jag här med en skitpension, enligt svt rapport har en lågavlönad städare 3000kr mer än mig i månaden. Därför gillar jag inte Löven, han sket fullständigt i folket han skulle företräda, både då och senare.
Facket är bara ett skit. Hur kan du litat i alla år på att någon annan ska lösa din lön och pension?
 
Maskintok skrev:
Nä inte alls.
Kan du inte engagera dig och foga samman 2 bitar hur ska du kunna ena och leda ett land då?
Var det ett påstående eller ett konstaterande att han inte kunde sammanfoga 2 bitar och ännu mindre ett land:rofl:
 
Marike
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Facket är bara ett skit. Hur kan du litat i alla år på att någon annan ska lösa din lön och pension?
Det var inget val man gjorde själv, det tog inte lång tid förrän fackombudet gick in till vdn och gav denne ultimatum. Antingen går grabben med i facket eller slutar han, annars lägger vi andra ner arbetet.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.