6 701 läst · 37 svar
7k läst
37 svar
Vad kostade din altan/trall? Svara gärna med bild
Allt beror väl på hur stark och stönig du eller din man är. Jag byggde altanen helt själv. Men det är för att jag är stönig och kan använde rep eller tvingar för att fixera vissa moment. Självklart underlättar det att vara två som jobbar. Men som småbarnsförälder tycker jag väl att det kanske är lite väl lyxigt att räkna med att man ska kunna vara två i alla moment. Plus att då får man ju räkna dubbel arbetstid ocksåMariaiÖstergötland skrev:Vår minsta är 9 månader och inte jätteroad själv i mer än 5 min... Det är inte balansen altan vs familj jag tänker på, utan rent praktiskt vid själva byggandet. Jag inbillar mig att man vid vissa moment gärna är två, men så är det kanske inte.
Fick hursomhelt den slutliga offerten nyss och nu stod arbetskostnad 27 tim istället för 50... Totalt 22.000 efter ROT. Nu kändes det plötsligt något mer lättsmält, får se om vi tackar ja eller inte.
Ni har ju alternativet att vänta lite också. Det är ju ingen dödsdom att inte ha en altan om det skulle kännas lättare att bygga när minsta är, säg 3 år
Såg nu också att ni fått en offert på 22kkr. Det är väl helt klart rimligt kan jag tycka. En månadslön för att ha altanen nu istället för om 1 år kan väl ändå ses som helt ok!
Maken är väl hyfsat stark, jag med mina 50 kg är väl ingen ironman direkt.T tobbbias skrev:Allt beror väl på hur stark och stönig du eller din man är. Jag byggde altanen helt själv. Men det är för att jag är stönig och kan använde rep eller tvingar för att fixera vissa moment. Självklart underlättar det att vara två som jobbar. Men som småbarnsförälder tycker jag väl att det kanske är lite väl lyxigt att räkna med att man ska kunna vara två i alla moment. Plus att då får man ju räkna dubbel arbetstid också
Ni har ju alternativet att vänta lite också. Det är ju ingen dödsdom att inte ha en altan om det skulle kännas lättare att bygga när minsta är, säg 3 år
Såg nu också att ni fått en offert på 22kkr. Det är väl helt klart rimligt kan jag tycka. En månadslön för att ha altanen nu istället för om 1 år kan väl ändå ses som helt ok!
Alltså alternativet att vänta finns absolut, nästa år skulle svärfar kunna komma och hjälpa till, som planen var i år. Men 60 mil bort och i flera riskgrupper så blev det inte så i år.
Ursäkta ts för mitt svammel inkl hela släkthistorian, uppskattar er som har tålamodet att svara mig.
Ok, jag byggde denna för ca 49411 kr. Allt är överdimensionerat å det grövsta för att vi ska kunna ha lite tyngre fester med bra med dansande ungdomar framöver
Ett nytt uterum ska byggas i liv med gaveln (nästa år).
Fick just en ekstubbe fräst nu under eftermiddagen, därför den stora högen med flis i förgrunden. Under sommaren ska allt till höger i bild bli en stenbelagd 100 m2 oas...
Altanen är ca 60 kvm.
Ett nytt uterum ska byggas i liv med gaveln (nästa år).
Fick just en ekstubbe fräst nu under eftermiddagen, därför den stora högen med flis i förgrunden. Under sommaren ska allt till höger i bild bli en stenbelagd 100 m2 oas...
Altanen är ca 60 kvm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder