Noterar var fokus ligger. Ska försöka komma ihåg det till veckostädningen nästa vecka, undrar om min fru uppskattar konceptet?

Hittade för övrigt läckan i värmesystemet. Mycket riktigt kan man inte lita på hantverkare. En av kopplingarna gjorda av VVS-firman som installerade värmepumpen var inte åtdragen. Montaget omöjliggör att den vibrerat loss. Jävla nötter.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Idag: Grävt av jordmassor där grunden för nya huset skall stå. I morgon: svetsa bommen på grävmaskinen som nästan gått tvärs av.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Burit 35kvm kakel/klinker.... Samt lite fog och fix.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
D09
  • Laddar…
Zchnukko skrev:
Idag: Grävt av jordmassor där grunden för nya huset skall stå. I morgon: svetsa bommen på grävmaskinen som nästan gått tvärs av.
Hård jordart? :D

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag äntligen fått lite tid till att bygga luckan som skall sitta över skafferiet. Den kanske blir färdig imorgon, med lite tur. Sedan är det bara skafferidörren kvar innan förra sommarens köksrenovering är färdig! :)

Välanvänd!
Syns att den är lagad på samma ställe förut...

D09
Röjde lite i garaget.. Fastnade med den upppackade amigadatorn ;)

Tog fram motorsågen och sågade lite i stockarna som ligger i en stor trave utanför garaget..

Blev lite förvånad när det började slå gnistor men insåg snart att det troligtvis är den förgrymmade lilla grabben här hemma som kastat upp grus..

Hittar det på garagetaket, i vedhögen.. Ja överallt

Vet hur Emils pappa kände sig nu iaf med en sådan odåga ;)

Sådan far, sådan...

• Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Surnade till (egentligen igår) på ersättningen från fb för en trasig tumlare. Avslutade samtalet med ett "då kan jag lika gärna köpa nytt själv" och la på i örat på stackars handläggaren.
Surfade runt och nu är ny TM och TT beställda från eNemo. Vet väldigt lite om sajten och några omdömen var mindre smickrande men priset var bra eftersom de hade 10% på Bosch under några dagar. Hade fått offert hos tysken på tvättpelare Bosch men kunde uppgradera något till lägre pris!
Nåväl grejerna har ju inte kommit än...

Ibland känns det bra att ta snabba beslut, ibland inte :surprised:
Okej, hoppas det går bra att citera sig själv. Den här historien gnagde en del, även om det kändes bra att även byta tvättmaskinen som fört ett väldigt oväsen (lös trumma?) så var mitt uppförande inte exemplariskt.
Det sved till lite extra när jag upptäckte att försäkringsbolaget satt in ersättning för dels reparatörens första besök och även för reparationen (efter åldersavdrag).
Så det blev att göra en helpudel och knåpa ihop en ursäkt, samt tacka för ersättningen som jag inte förväntat mig.

Note to self - think twice, not only when you measure.

• Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Igår upptäckte jag röta multum deluxe i fönsterbågen på sista fönstret jag skulle måla, det fönstret trodde jag var ett av de bättre... Detta lockade fram arga snickaren i mig :mad:

Så imorse for jag till Toolab och köpte mig en Bosch GOP300 så jag kan passa in lite reparationsbitar.

Vilken grym maskin, är helnöjd! (y)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Perfekt, där ser man vilka fördelar man kan ha av ruttna fönsterkarmar. (y) :D :cool:

Skönt att kunna åka till toolab och slippa frakten :)

Legat lågt, idag igen ;)

Mikael_L
buspojken skrev:
Legat lågt, idag igen ;)
Får väl hoppas att det inte har med detta att göra ... ;)
http://www.smp.se/tt-inrikes/haktas-efter-storfynd-av-dynamit/

edit:
Ska kanske vara tydlig med att detta bara var skämtsamt menat. Jag tror naturligtvis inte att du har något alls med dynamitkuppen att göra ...

Redigerat:
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Får väl hoppas att det inte har med detta att göra ... ;)
[länk]

edit:
Ska kanske vara tydlig med att detta bara var skämtsamt menat. Jag tror naturligtvis inte att du har något alls med dynamitkuppen att göra ...
Jag är oskyldig till de där, men använder samma sprängämne på jobbet 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.