Pillat lite i trädgården, fick ändligen klart projektet att ersätta markduk + täckbark med duk + makadam på ett antal ställen. Lite tråkigare, förhoppningsvis lite mindre underhåll.

Började förberedelserna att flyga utedelen till värmepumpen för att kunna gjuta en riktig platta under den. Byggde även två små intrikata gjutformar för att göra "brunnar" till magnetventilpaketen till projektet med automatiskt bevattning i trädgården.
 
Mikael_L skrev:
Kanske en avloppsrensare för högtryckstvätt.
[länk]


Jag har, *peppar peppar*, än så länge inte haft några stopp i avloppssystemet i själva huset, eller i marken utanför.
Men skulle det någon gång ske så investerar jag kanske i något sådant.
Vi har kikat på en sådan, redan förra året när vi hade flera helstopp i avloppet! Vi grävde dock om röret tillslut ist (bakfall från trekammarbrunnen) .. Tror att den är ganska vettig! För mig/oss är problemet att ta sig in i röret främst.. :x pga lite udda golvbrunn.. får undersöka imorrn lite, kanske ta bort en av vinkorkarna där under gallret. (Ja du läste rätt haha, rörisen rekommenderade vinkorkarna till hålen i brunnen ist för att försöka få tag på några udda plastbluppar som saknades) :)
 
Det har kanske inte så mycket med själva huset att göra, men nu blir det attack på brevlådan. Hämtade posten och glömde att skaka tidningen, så nu bor det fyra stycken illsnabba tvestjärtar i bilen. Tror ni dom kommer bo kvar därinne? Föröka sig? Den är ju inte ens två år gammal, vill inte behöva bränna upp den! >:( (OBS, skojade förstås. Lite. Skräcken av att de kommer fram när man kör??)
 
  • Gilla
UnniFyrpihl
  • Laddar…
Vad du än beslutar dig för är det ju lite tveeggat ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lagt plåttak på vedboden och även satt panel. Tråkigt nog fattades det 2 panelbräder för att vedboden skulle bli komplett..
 
D09
Fick ett ryck nu på kvällen och började rensa i garaget

Nu ska det jävlarimig bli ordning i garagefanskapet
 
20150720_192913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta gjorde jag idag 👍
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Vad du än beslutar dig för är det ju lite tveeggat ;)
Jag gjorde en “fälla” med en burk och lite fuktigt tidningspapper, så vi hoppas på skörd inatt :D
 
Fick hem ett lass med ved, så nu ska vi snickra vedbod och se fram emot att elda så fort hösten börjar krypa på!
 
Korvgubbe
holmberg87 skrev:
Lagt plåttak på vedboden och även satt panel. Tråkigt nog fattades det 2 panelbräder för att vedboden skulle bli komplett..
Äsch då, en vedbod ska väl ändå vara välventilerad! :D
 
Och här har vi byggt rastgård till katterna hela dagen, fast apropå matta i trappa, så har vi en riktigt retro linoleum matta i blått i hela trappen, som vi inte vågat oss på än, för jag misstänker att det är sån där filtaktig Smuldeg därunder, som blir ett he......ke att få bort..
Eller vad tror ni?
 
Skrapat, målat och monterat hörnjärn på 4 fönster. Plockat, rensat och frusit in 30 liter jordgubbar. Sen hade vi grillbjudning för svärföräldrarna.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
UnniFyrpihl skrev:
Och här har vi byggt rastgård till katterna hela dagen, fast apropå matta i trappa, så har vi en riktigt retro linoleum matta i blått i hela trappen, som vi inte vågat oss på än, för jag misstänker att det är sån där filtaktig Smuldeg därunder, som blir ett he......ke att få bort..
Eller vad tror ni?
Låt den sitta några år till bara, så har den blivit såpass retro att den är trendig. :cool:
 
mexitegel skrev:
Skrapat, målat och monterat hörnjärn på 4 fönster.
...
Vad kommer det sig att just de där hörnjärnen rostar tio gånger så fort som något annat av Fe?

Det måste väl vara avsiktligt dålig metall, men varför, varför, varför?
 
Korvgubbe skrev:
Äsch då, en vedbod ska väl ändå vara välventilerad! :D
Haha! Ja du har helt rätt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.