KnockOnWood skrev:
Vad kommer det sig att just de där hörnjärnen rostar tio gånger så fort som något annat av Fe?

Det måste väl vara avsiktligt dålig metall, men varför, varför, varför?
Säkert något kemiskt, jag köpte mina på biltema. Antagligen har de rostat av innan dagen är till ända.

Appropå fönsterrenovering så ska fönsterblecken målas, pratade med Beckers support och de menade på man måste ta bort fabriksmålningen innan man grundar med metallprimer. Låter väldigt omständligt!:mad:
 
mexitegel skrev:
..Apropå fönsterrenovering så ska fönsterblecken målas, pratade med Beckers support och de menade på man måste ta bort fabriksmålningen innan man grundar med metallprimer. Låter väldigt omständligt!:mad:
IT sucks, man får skrapa skrapa skrapa..och så blev inte resultatet enligt planen heller i slutänden. (skulle nog ha spraymålat - men det å andra sidan blir bara snyggt om man kan hehe)

Lycka till :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Absolut ingenting, hade stora planer med fortsättningen av tvättstugerenoveringen, men när frun kom hem och berättade att bilen hackade på laddtryck, fick jag felsöka lite på den, och när jag lyfte kåpan till tändstifte, fick jag syn på att kamremmen skulle hålla högst en kvart till, så det blev akut rembyte, vattenpump mm, hackandet löstes med ett nytt bränslefilter, så tvättstugan står orörd.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Timrat" till ramen till parkeringen. Nu återstår det bara några ton makadam så är det där projektet färdigt.
 
scim skrev:
[bild]

"Timrat" till ramen till parkeringen. Nu återstår det bara några ton makadam så är det där projektet färdigt.
Snyggt! Men jag tror att projektet bara börjat... Vore skönt med ett tak, kanske carport eller garage. Sen är projektet igång igen haha!
 
Snigla skrev:
IT sucks, man får skrapa skrapa skrapa..och så blev inte resultatet enligt planen heller i slutänden. (skulle nog ha spraymålat - men det å andra sidan blir bara snyggt om man kan hehe)

Lycka till :)
Efter mycket om och men så skulle då färgen inhandlas efter att ha kommit överens med Beckers att deras allt-i-ett färg metall grund och täck nog ändå skulle funka tillräckligt bra. Det var ju bara det att den var slut i affären. Antiklimax... :)

Nu ska jag gå ut o måla sista strykningen på första fönstret.
 
Surnade till (egentligen igår) på ersättningen från fb för en trasig tumlare. Avslutade samtalet med ett "då kan jag lika gärna köpa nytt själv" och la på i örat på stackars handläggaren.
Surfade runt och nu är ny TM och TT beställda från eNemo. Vet väldigt lite om sajten och några omdömen var mindre smickrande men priset var bra eftersom de hade 10% på Bosch under några dagar. Hade fått offert hos tysken på tvättpelare Bosch men kunde uppgradera något till lägre pris!
Nåväl grejerna har ju inte kommit än...

Ibland känns det bra att ta snabba beslut, ibland inte :surprised:
 
holmberg87 skrev:
Snyggt! Men jag tror att projektet bara börjat... Vore skönt med ett tak, kanske carport eller garage. Sen är projektet igång igen haha!
Ehrm, ja, fast rent tekniskt så är det ju ett annat projekt ;) Det ligger på femårsplanen dock...
 
D09
Kvalitetstid :)

Ett glas cognac och ut till garaget för o röja :)
 
Gjutit en platta till utedelen till VP:n. Rörgenomföringen till källaren ligger under marknivå och där rasar ner jord och skit runt rören. Nu är där en fin liten "brunn" ner bakom VP:n, komplett med dränering kopplat på dagvattnet.

vp2.jpg

Nu återstår det bara att luska ut varför jag tappade trycket på hela radiatorsystemet när jag flög VP:n... Känns ju lite olustigt med okänd läcka, troligtvis i eller runt inkopplingen av utedelen =/

vp1.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Kvalitetstid :)

Ett glas cognac och ut till garaget för o röja :)
Efter lite alkohol och röjt en del..

Då åker sågen fram :)

Har kommit förbi förvaringsstadiet och vill nu ha en vettig arbetsbänk samt reeeejäl verktygstavla..

Snart så blir det bänkskivor eller liknande som bänk samt skivor på väggen för att få ordning på det heligaste..

Verktygen :)

Har säkert två vändor med kärran för att få all bröte till tippen

Edit

Hittade även min gamla amiga 1200 med hundratals spel, monitor, hårddisk och skanner

Den ska funktionstestas snart :) :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bör vi ringa Carsten eller vad händer på bilderna?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09
De blir tydligare när alkoholen släpper ;)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vet inte vem du försöker lura D09? Det är inte städat bara för att man smetat ut alla prylarna :)

Själv knatade jag bort med sex rullebörar skitjord till tippen samt slet en timme med att plocka bort gjutformen runt plattan till utedelen till värmepumpen. Uppehållen säkert en timme med att prata med grannarna. Grillpartaj på det!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Du behöver alkohol ;) det blir mer logiskt att man kan "smeta" ut grejorna när man städar (y)

Det ser ut som bomben nu men har spelat amiga 1200 så jag hann aldrig städa klart ;) men löser det med alkohol ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.