4 364 175 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Säkert något kemiskt, jag köpte mina på biltema. Antagligen har de rostat av innan dagen är till ända.KnockOnWood skrev:
Appropå fönsterrenovering så ska fönsterblecken målas, pratade med Beckers support och de menade på man måste ta bort fabriksmålningen innan man grundar med metallprimer. Låter väldigt omständligt!
IT sucks, man får skrapa skrapa skrapa..och så blev inte resultatet enligt planen heller i slutänden. (skulle nog ha spraymålat - men det å andra sidan blir bara snyggt om man kan hehe)mexitegel skrev:
Lycka till
Absolut ingenting, hade stora planer med fortsättningen av tvättstugerenoveringen, men när frun kom hem och berättade att bilen hackade på laddtryck, fick jag felsöka lite på den, och när jag lyfte kåpan till tändstifte, fick jag syn på att kamremmen skulle hålla högst en kvart till, så det blev akut rembyte, vattenpump mm, hackandet löstes med ett nytt bränslefilter, så tvättstugan står orörd.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Efter mycket om och men så skulle då färgen inhandlas efter att ha kommit överens med Beckers att deras allt-i-ett färg metall grund och täck nog ändå skulle funka tillräckligt bra. Det var ju bara det att den var slut i affären. Antiklimax...Snigla skrev:
Nu ska jag gå ut o måla sista strykningen på första fönstret.
Surnade till (egentligen igår) på ersättningen från fb för en trasig tumlare. Avslutade samtalet med ett "då kan jag lika gärna köpa nytt själv" och la på i örat på stackars handläggaren.
Surfade runt och nu är ny TM och TT beställda från eNemo. Vet väldigt lite om sajten och några omdömen var mindre smickrande men priset var bra eftersom de hade 10% på Bosch under några dagar. Hade fått offert hos tysken på tvättpelare Bosch men kunde uppgradera något till lägre pris!
Nåväl grejerna har ju inte kommit än...
Ibland känns det bra att ta snabba beslut, ibland inte
Surfade runt och nu är ny TM och TT beställda från eNemo. Vet väldigt lite om sajten och några omdömen var mindre smickrande men priset var bra eftersom de hade 10% på Bosch under några dagar. Hade fått offert hos tysken på tvättpelare Bosch men kunde uppgradera något till lägre pris!
Nåväl grejerna har ju inte kommit än...
Ibland känns det bra att ta snabba beslut, ibland inte
Gjutit en platta till utedelen till VP:n. Rörgenomföringen till källaren ligger under marknivå och där rasar ner jord och skit runt rören. Nu är där en fin liten "brunn" ner bakom VP:n, komplett med dränering kopplat på dagvattnet.
Nu återstår det bara att luska ut varför jag tappade trycket på hela radiatorsystemet när jag flög VP:n... Känns ju lite olustigt med okänd läcka, troligtvis i eller runt inkopplingen av utedelen =/
Nu återstår det bara att luska ut varför jag tappade trycket på hela radiatorsystemet när jag flög VP:n... Känns ju lite olustigt med okänd läcka, troligtvis i eller runt inkopplingen av utedelen =/
Efter lite alkohol och röjt en del..D09 skrev:
Då åker sågen fram
Har kommit förbi förvaringsstadiet och vill nu ha en vettig arbetsbänk samt reeeejäl verktygstavla..
Snart så blir det bänkskivor eller liknande som bänk samt skivor på väggen för att få ordning på det heligaste..
Verktygen
Har säkert två vändor med kärran för att få all bröte till tippen
Edit
Hittade även min gamla amiga 1200 med hundratals spel, monitor, hårddisk och skanner
Den ska funktionstestas snart
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte vem du försöker lura D09? Det är inte städat bara för att man smetat ut alla prylarna
Själv knatade jag bort med sex rullebörar skitjord till tippen samt slet en timme med att plocka bort gjutformen runt plattan till utedelen till värmepumpen. Uppehållen säkert en timme med att prata med grannarna. Grillpartaj på det!
Själv knatade jag bort med sex rullebörar skitjord till tippen samt slet en timme med att plocka bort gjutformen runt plattan till utedelen till värmepumpen. Uppehållen säkert en timme med att prata med grannarna. Grillpartaj på det!