4 364 175 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Åkt med takfotsträ till tippen och lurat på hur man ska göra när man sätter takfotsspottar. Vi insåg till vår förtjusning att det är förberett för att dra ut lampor där, så nu kanske vi slår till. Gäller bara att få till det med insektsnätet så getingarna inte hittar in i några skarvar.
Rensat lite i garaget och kollat vad jag kan skänka dottern och hennes sambo som ska bli husägare 31/7.
Har även köpt hem lite färg till diverse utomhusprojekt som ska bli av dom närmaste veckorna.
Har även köpt hem lite färg till diverse utomhusprojekt som ska bli av dom närmaste veckorna.
Renoverat ett fönster, bytt bottenstycke och skarvat i nytt trä i fönsterbågen och grundmålat hela rasket. Sen var det handskjakt, en av mina nya arbetshandskar blåste bort. Återfann den i sandlådan till slut
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Dragit om två (omfattande) grupper och skyddsjordat allt. Ett litet rörstopp bara, annars gick det bra. Kopplade två trappkopplingar med alla trådar i samma rör, är förvånad själv att det gick i 7 trådar i ett gammalt plåtrör. Igår rev jag en vägg av lättbetong med slägga. Det var synnerligen tillfredsställande
Maken ville prova speedheatern..tog loss första bästa (löstagbara..) fönster han hittade (på uthuset haha).. Ville kolla hur den funkade på nått hm.. mindre känsligt än våra egna fönster i huset
Han tyckte den var smidig och det gick snabbt
Nu är det rent och inoljat med linolja.,
Han tyckte den var smidig och det gick snabbt
Nu är det rent och inoljat med linolja.,
Kletade i lite latex i en genomföring i garagefasaden. Borde gjorts för förra året. Lagade en poolrobot och bytte regulator till gasolgrillen. Högg även lite ved. Så egentligen ingenting på huset, bara runt huset.
Spik i knät?... SPIK i knät ... Jag ska tala om att under franska revolutionen då ...
https://www.youtube.com/watch?v=1w0l9GNi0OU
https://www.youtube.com/watch?v=1w0l9GNi0OU
Lagat den ganska stora sprickan som näst intill halverat bommen på grävmaskinen. Fortsatt gräva av jordmassor och planera ut dem med hjullastaren (grund platta på mark).
Gjort en torkställning till fönsterfoder.
Nu sova.
Gjort en torkställning till fönsterfoder.
Nu sova.
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Gått på full attack mot en ölandstok-häck. Tidigare beskärning såg för taskig ut så nu kapas den 10cm hög, får se om den återhämtar sig
Trixat med vattenfiltret som inte vill vara med riktigt
Fortsatt o röja och sälja grejor ur garaget
Idag sa jag adjö till 1 st nintendo 8 bitars, 2 gameboy och lite sega megadrive spel och annat
Förklarat för vägförening och grannar att begränsningsskylten på max axelvikt 12 ton inte var någon bra lösning om man vill spara på vägen.
Fortsatt o röja och sälja grejor ur garaget
Idag sa jag adjö till 1 st nintendo 8 bitars, 2 gameboy och lite sega megadrive spel och annat
Förklarat för vägförening och grannar att begränsningsskylten på max axelvikt 12 ton inte var någon bra lösning om man vill spara på vägen.
Idag har jag slipat ett av mina nyinköpta svarvstål så jag på min loppisfyndade svarv ska kunna svarva nya handtag till ett par stämjärn jag hittade i farmors garage så jag kan använda dem för att ta ur för gångjärnen i en lucka jag ska bygga som ska sitta i köket som därmed blir lite klarare. Nästan boenderelaterat alltså
Jag testade som hastigast att svarva ett leksaksägg ur en vanlig regel:
Inte SÅ dåligt för att vara mitt första svarvprojekt någonsin...
Jag testade som hastigast att svarva ett leksaksägg ur en vanlig regel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte SÅ dåligt för att vara mitt första svarvprojekt någonsin...