Åkt med takfotsträ till tippen och lurat på hur man ska göra när man sätter takfotsspottar. Vi insåg till vår förtjusning att det är förberett för att dra ut lampor där, så nu kanske vi slår till. Gäller bara att få till det med insektsnätet så getingarna inte hittar in i några skarvar.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Hissat ner utedelen till värmepumpen på den nygjutna plattan. Nu dessutom med ett (förhoppningsvis) tätt värmesystem.

vp3.jpg

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Rensat lite i garaget och kollat vad jag kan skänka dottern och hennes sambo som ska bli husägare 31/7.
Har även köpt hem lite färg till diverse utomhusprojekt som ska bli av dom närmaste veckorna.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Renoverat ett fönster, bytt bottenstycke och skarvat i nytt trä i fönsterbågen och grundmålat hela rasket. Sen var det handskjakt, en av mina nya arbetshandskar blåste bort. Återfann den i sandlådan till slut :p

tommib
Dragit om två (omfattande) grupper och skyddsjordat allt. Ett litet rörstopp bara, annars gick det bra. Kopplade två trappkopplingar med alla trådar i samma rör, är förvånad själv att det gick i 7 trådar i ett gammalt plåtrör. Igår rev jag en vägg av lättbetong med slägga. Det var synnerligen tillfredsställande :)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Maken ville prova speedheatern..tog loss första bästa (löstagbara..) fönster han hittade (på uthuset haha).. Ville kolla hur den funkade på nått hm.. mindre känsligt än våra egna fönster i huset ;)

Han tyckte den var smidig och det gick snabbt :)
Nu är det rent och inoljat med linolja.,

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kletade i lite latex i en genomföring i garagefasaden. Borde gjorts för förra året. Lagade en poolrobot och bytte regulator till gasolgrillen. Högg även lite ved. Så egentligen ingenting på huset, bara runt huset.

Rivit en vägg med spikad gips, dvs gips överallt. Gips i ögat, spik i knät men annars framgång! Imorgon ska jag bygga upp väggen igen 42 cm åt vänster så att sambon blir nöjd!

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Stå på rätt håll när du flyttar den åt vänster, annars kanske sambon inte blir så nöjd trots allt :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mikael_L
Varit på byggmax o köpt panel, skjutit fast panel på en gavel, kommit på att de vore billigare o bättre o slagit omkull stugan o byggt en ny istället för o renovera upp den

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Lagat den ganska stora sprickan som näst intill halverat bommen på grävmaskinen. Fortsatt gräva av jordmassor och planera ut dem med hjullastaren (grund platta på mark).
Gjort en torkställning till fönsterfoder.
Nu sova.

Gått på full attack mot en ölandstok-häck. Tidigare beskärning såg för taskig ut så nu kapas den 10cm hög, får se om den återhämtar sig :)

• Gilla
Henri
  • Laddar…
D09
Trixat med vattenfiltret som inte vill vara med riktigt

Fortsatt o röja och sälja grejor ur garaget :)

Idag sa jag adjö till 1 st nintendo 8 bitars, 2 gameboy och lite sega megadrive spel och annat

Förklarat för vägförening och grannar att begränsningsskylten på max axelvikt 12 ton inte var någon bra lösning om man vill spara på vägen.

Idag har jag slipat ett av mina nyinköpta svarvstål så jag på min loppisfyndade svarv ska kunna svarva nya handtag till ett par stämjärn jag hittade i farmors garage så jag kan använda dem för att ta ur för gångjärnen i en lucka jag ska bygga som ska sitta i köket som därmed blir lite klarare. Nästan boenderelaterat alltså :)

Jag testade som hastigast att svarva ett leksaksägg ur en vanlig regel:

IMG_20150725_023825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte SÅ dåligt för att vara mitt första svarvprojekt någonsin...

• Gilla
jackt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.