4 369 021 läst · 32 115 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Två vändor till tippen
Gött o bli av med den gamla avloppstanken och massa skräp
Fick dra upp en bil som åkt av vägen med bil o kärra.. Lite halvdumt nu när man tänker efter.
Såg att virket låg kvar i diket..
Kanske bygga altan inatt he he
Gött o bli av med den gamla avloppstanken och massa skräp
Fick dra upp en bil som åkt av vägen med bil o kärra.. Lite halvdumt nu när man tänker efter.
Såg att virket låg kvar i diket..
Kanske bygga altan inatt he he
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Skulle ta hål i ytterväggen för att dra in rör för kommande fiber. Mätte noga så jag skulle hamna i ett hörn i källaren, hade grävt en grop utanför och borrade snett uppåt, gick in o kollade, kom perfekt, knackade bort lite puts med ett stämjärn, men det var nått som tog emot, vad är det här ?? Jo ett elrör. 20 cm in på ytterväggen från hörnet sitter ett eluttag, rakt ovanför en dosa, men röret hade man dragit i hörnet. Blev lite merjobb att laga röret och dra nya kablar.
För att komma åt i hörnet fick jag flytta en soffa som flyttkillarna ställde dit när vi flyttade in för 1,5 år sen, och där hittade jag en lite inspektionslucka i trägolvet som är inlagt när huset byggdes 1959, och under den hittade jag kutterspån liggande direkt på betongen !!!! i skick som ny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att komma åt i hörnet fick jag flytta en soffa som flyttkillarna ställde dit när vi flyttade in för 1,5 år sen, och där hittade jag en lite inspektionslucka i trägolvet som är inlagt när huset byggdes 1959, och under den hittade jag kutterspån liggande direkt på betongen !!!! i skick som ny.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 41 inlägg
Fått förståelse för varför vi husägare betalar fastighetsavgift! Klart vi skall betala för glädjen av att hitta sånt här!!
(Ibland önskar man att man bodde i hyresrätt!)
En stund senare:
Nåja, det skal bli hall här då jag blir klar, så golvet skulle brytas upp hur somhelst
(Ibland önskar man att man bodde i hyresrätt!)
Logga in
Skapa konto
En stund senare:
Logga in
Skapa konto
Nåja, det skal bli hall här då jag blir klar, så golvet skulle brytas upp hur somhelst