Hemmakatten
KnockOnWood skrev:
Här är rena Edens Lustgård. Lejonen och lammen betar sida vid sida.
Eller rättare sagt kattorna och hönsen.
Konstigt nog gillar kattorna sockermajs, annars hatar de ju grönsaker. Hönsen rör de inte.
Känner flera katter som är fullkomligt galna i majs. Våra bekanta brukar öppna en burk majs när de ska åka hem från landet (katterna vill vara kvar o håller sig borta), och hon hinner inte ens hälla upp majskornen i matskålarna förrän två katter står bredvid och jamar. Prova själv en gång med dina katter.

Köper alltid ekologiska ägg och så får vi en del vaktelägg från dottern som har vaktlar.
 
Vad har ni gjort med era hus idag?
-
Absolut ingenting! Jätteskönt när allt vad tidspress heter inte finns och istället koncentrera sig på hur äggmåleriet ska läggas upp under morgondagen.
 
Jag har oljat in trappen vid entrén, så nu är det vår!
 
Monterade en ny pickup i grammofonen igår, vilket gav vinylljudet ett smått otroligt lyft.
 
  • Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Slängt ut en innerdörr :cool:
 
Fotografen skrev:
Monterade en ny pickup i grammofonen igår, vilket gav vinylljudet ett smått otroligt lyft.
Tungt jobb inför påsken, den väger väl nästan 2 gram ;)

Men jag instämmer helt; med en bra pickup i en bra vinylsvarv behöver man inte TV och sån skit.

Njuter själv sedan några år av ljudet från en ny, direktdriven Audio-Technica.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Har fortsatt kaklingen i nya köket och lekt ute med barnen i vårvädret..
 
Vi hade med underbart väder och har ute i trädgården. Sen smällde åskan och det haglade ett par cm :/
 
D09
Hängt upp lite grejor på väggen..

Var väl det som orken tillät efter skattjakt för ungarna som givetvis blev sockerdopade av "skatten"

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
D09
.... Dubbelpost

Skyller på avsaknaden av ios appen ;)
 
Redigerat:
Rensat avlopp.

Av en slump råkade jag notera att det var lite vatten som kom fram under skåpet i tvättstugan. Det visade sig att avloppet var så igengeggat att det inte hann med då tvättmaskinen tömde. En halvliter gegga senare fungerar det fantastiskt fint igen.

Jagat myror.

Kört diverse skrot till återvinnigscentralen. Framåt 8 på kvällen var det inga köer!
 
jarlh skrev:
...
Kört diverse skrot till återvinnigscentralen. Framåt 8 på kvällen var det inga köer!
Långfredagen fick alltså göra skäl för namnet ;)
 
Jag krattade löv i ca 30 minuter i morse, tills assistenten/2-åringen ville gå in. Lagom dos trädgårdsarbete.
 
Börjat bygga stommen till utomhusköket.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Krilleman
Och idag på dagen som alla andra år...

2013
2014

Och nu 2015 (y)

20150404_180209.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och det har blivit dags att köpa ny stol, börjar kännas lite ranglig. Men den har varit med om mycket gamla "Bettan" ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.