image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta! Puh..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Fängelse?
 
Hahah , ja;) blir kök, så för enkelhetens skull bygger jag ut 25mm så att elektrikern får lite lättare att dra sitt.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har precis skickat iväg beställningen på 5 fönster och 2 altandörrar i Alu/trä. Blev även 4 persienner med. Nu ekar det på kontot :|
 
P
Varit uppe på vinden och kollat, bytte batteri på temperatur/fuktighetssensorn däruppe.

Suttit och skrivit lite program för att läsa av och logga temperatur och fuktighet från trådlösa sensorer (mha en Tellstick duo). Skissat lite på hur den insamlade informationen ska visas upp. Det ska vara enkelt, tydligt och överskådligt.

Efter ett par timmars kodning kan jag hämta information från databasen

Vinden Temp: 9.9 Fukt: 65.0
Krypgrund Temp: 12.4 Fukt: 52.0
Verkstad Temp: 9.7 Fukt: 52.0

Detta kan nog bli något :cool:
 
Monterat glidskydd och takstege, målat i köket, rensat gamla getingbon på vinden, satt i badstegen och krattat grusgångar. Tur att jag va själv i sommarstugan så man fick något gjort.
 
Idag har det inte blivit något med huset , då min envisna förkylning inte botades av den goda påskmaten och ölen igår.:(
 
S
Monterat två fönster. Det var typ mer jobb att bära in dem och få upp dem för den branta u-trappan än själva montaget. Både far och svärfar fick slita hårt 😉

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Både far och svärfar fick slita hårt 😉
Man skall slita ut en generation i taget ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag rensade bort löv från stuprören. Hittade en skärva takpanna. Fick panik. Gick in för dagen. Öppnade en vinare. Sitter vid datorn. Söker på "takpannorna vittrar sönder, slutet är nära". Osv osv.
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
-RB- skrev:
Man skall slita ut en generation i taget ;)
Avdelning söndagstrams:
Mina föräldrar fick lära sig att stå på egna ben och försörja sig från de var 13 år.
Och det skall banne mig mina barn få göra också :p
 
Har rensat ut löven ur stuprännorna idag. Synd att det inte är lika lätt att rensa ur han ur regeringen ;)
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Målat garaget en gång till.
 
D09
Rensat på tomten

Gått igenom högen med aska efter spik med hjälp av en magnet.. Har snart fått ihop en hink.. Inte så lyckat :/

Krattat sanden efter gamla sandlådan.. Blev en bra plats för gungan :)
 
Fipplar med beställningarna jag borde skickat iväg för flera veckor sedan (köksgrejer inför nya köket, växthusgrejer, inglasning till uteplats), men ogillar när det kostar massa pengar så jag sitter ist och tittar på "beställningarna".. och känner hur det kryper i kroppen... inte av det mysiga slaget skall tilläggas!

Går och vattnar mina tomater ist.. de är inte så dyra i drift!

P.S - grävnisse kommer i slutet på veckan iaf och kollar på lite extrajubb här.. han ska få ta bort grässvål till pallkragarna och till lite gångar.. och så ska vi prata lite om vår grusade innergård..
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.