4 368 772 läst · 32 115 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Varit uppe på vinden och kollat, bytte batteri på temperatur/fuktighetssensorn däruppe.
Suttit och skrivit lite program för att läsa av och logga temperatur och fuktighet från trådlösa sensorer (mha en Tellstick duo). Skissat lite på hur den insamlade informationen ska visas upp. Det ska vara enkelt, tydligt och överskådligt.
Efter ett par timmars kodning kan jag hämta information från databasen
Detta kan nog bli något
Suttit och skrivit lite program för att läsa av och logga temperatur och fuktighet från trådlösa sensorer (mha en Tellstick duo). Skissat lite på hur den insamlade informationen ska visas upp. Det ska vara enkelt, tydligt och överskådligt.
Efter ett par timmars kodning kan jag hämta information från databasen
Vinden Temp: 9.9 Fukt: 65.0
Krypgrund Temp: 12.4 Fukt: 52.0
Verkstad Temp: 9.7 Fukt: 52.0
Krypgrund Temp: 12.4 Fukt: 52.0
Verkstad Temp: 9.7 Fukt: 52.0
Detta kan nog bli något
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Jag rensade bort löv från stuprören. Hittade en skärva takpanna. Fick panik. Gick in för dagen. Öppnade en vinare. Sitter vid datorn. Söker på "takpannorna vittrar sönder, slutet är nära". Osv osv.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fipplar med beställningarna jag borde skickat iväg för flera veckor sedan (köksgrejer inför nya köket, växthusgrejer, inglasning till uteplats), men ogillar när det kostar massa pengar så jag sitter ist och tittar på "beställningarna".. och känner hur det kryper i kroppen... inte av det mysiga slaget skall tilläggas!
Går och vattnar mina tomater ist.. de är inte så dyra i drift!
P.S - grävnisse kommer i slutet på veckan iaf och kollar på lite extrajubb här.. han ska få ta bort grässvål till pallkragarna och till lite gångar.. och så ska vi prata lite om vår grusade innergård..
Går och vattnar mina tomater ist.. de är inte så dyra i drift!
P.S - grävnisse kommer i slutet på veckan iaf och kollar på lite extrajubb här.. han ska få ta bort grässvål till pallkragarna och till lite gångar.. och så ska vi prata lite om vår grusade innergård..