Snigla skrev:
... och så ska vi prata lite om vår grusade innergård..
Hoppas att inte dina odlingsplaner blir grusade bara :)
 
Inte ett skit, varit däckad av allergi hela dagen :(
 
Mikael_L
Igår förvisso, men känner mig fortfarande löjligt nöjd över inköpet.
En vindtrappa i fint skick för 400:- och bara att hämta upp precis på vägen hem från påskhelgens aktiviteter.
Sånt här passar en snål själ som mig. ;)
v-trappa-01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den har dock bara 20mm isolering i luckan, så jag ska fixa lite bättre isolering innan den åker på plats.
 
Jag gav tusan i huset idag och bytte till sommardäck på bilen istället.
 
D09
Är det dags för sommardäcken nu? :)
 
Y
Mätt lite på stugtaket samt åkte och köpte mig en verkstadspress som jag började montera ihop.
 
Yrrol skrev:
Mätt lite på stugtaket samt åkte och köpte mig en verkstadspress som jag började montera ihop.
Jula eller Biltemas?:)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Y
fremax skrev:
Jula eller Biltemas?:)
Med vänlig hälsning, fremax
Blev Julas.. Trots att deras butiksexemplar var tveksam då kolven fastnat i fullt utpumpad läge.
Julas och biltemas är från samma fabrik men i olika färger.
Pressen har fler detaljer än vad jula-bilden visar. (extrastöd nertill och plast på röret till handpumpen)
Denna finns dock att köpa online för några hundra mindre men med risk för tillkommande frakt.
Manualen var bedrövlig och man fick gissa sig fram. Slutförde inte installationen då jag saknade megastor insex i verkstaden.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
D09 skrev:
Är det dags för sommardäcken nu? :)
Det är ju en chansning, jag vet....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Hoppas att inte dina odlingsplaner blir grusade bara :)
Fyndigt ;) ..

Men vänta bara, fortfarande ett tag kvar till saker och ting ska planteras ut..jag hinner nog ha ihjäl plantorna! :rolleyes:
 
mexitegel skrev:
Inte ett skit, varit däckad av allergi hela dagen :(
That sucks.. vad är du allergisk mot? (Pollen av nått slag?)
 
Inte idag men igår så ägnades dagen åt att gräva upp alla stubbar från tujahäcken vi kapade ner i höstas. Nu smids planer på ett staket. Lite huvudbry dock hur man ska få det att ansluta snyggt mot både våran och grannens uteplats. Inte helt enkelt!
 
Snigla skrev:
That sucks.. vad är du allergisk mot? (Pollen av nått slag?)
Vet faktiskt inte helt, men pollen av något slag.
Har en ganska pragmatisk läkare som skrev ut allergimedicinen; "-Blir du bättre av den här kuren så vet vi att du är allergisk. Blir du inte bättre så får du komma tillbaka, så får vi börja testa. Men det tar ju så förbannat lång tid och det finns ju roligare saker att göra här i livet...."

En läkare helt i min stil! :D
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Vet faktiskt inte helt, men pollen av något slag.
Har en ganska pragmatisk läkare som skrev ut allergimedicinen; "-Blir du bättre av den här kuren så vet vi att du är allergisk. Blir du inte bättre så får du komma tillbaka, så får vi börja testa. Men det tar ju så förbannat lång tid och det finns ju roligare saker att göra här i livet...."

En läkare helt i min stil! :D
Låter som min läkare. Jag förklarade att jag blir snuvig och det kliar i ögon, näsa och svalj varje vår och dessutom blir jag väldigt trött. Så jag ville göra ett allergitest. Fick till svar: Varför då? Du är ju pollenallergiker. Spelar det någor roll om det är Björk eller något annat? Här har du ett recept.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Skurat det sista på altanen samt plockat fram utemöblerna, även möblerna fick smaka rotborste och hd-grön:)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.