Monterat köksbelysning. Hur man än drog blev en sladd till drivdonet 10cm för kort...
 
D09
Eldat som satan :)

Är tydligen förbjudet att elda i mörker ;)

Haft garageloppis på fb :)

Rensat undan massa skräp.

OT

Varit på badhuset med barnen. Lärt mig att lillgrabben kan gå från 0 till 200 på 1 sekund, ta sig förbi en avspärrning och hoppa i en pool som var avstängd. Skitungen tvekade inte en sekund innan han hoppade.

Tur att jag är snabb i starten och att det var vatten i poolen ;)

Lärdom: blir ingen pool på tomten detta året
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Mikael_L
Impulsiv (och eldig ;)) som pappa sin ...?
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
D09
Ha ha jag var lugn som liten ;)

Misstänker brevbäraren ;)

Grabben delar dock intresset för eld :x
 
  • Gilla
Montören och 3 till
  • Laddar…
D09 skrev:
...
Misstänker brevbäraren ;)
...
Vad skall jag skylla på då?
Här är bara kvinnliga brevbärare :confused:

OK, sotaren :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tagit ner de 70-talsenliga fusk-fönsterluckorna och mätt upp glaskassetterna som ska beställas i veckan.
Nu blir det äntligen snart dax att sätta igång att fixa :D
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Vad skall jag skylla på då?
Här är bara kvinnliga brevbärare :confused:

OK, sotaren :)
Sotaren!

Där har vi det!

Ska gillra en fälla vid nästa sotning ;)
 
Y
Trodde banken hade gjort fel i en överflyttning av pengar och att jag plötsligt hade 150.000 extra.

Glatt sprang jag ut på tomten och hämtade skräp som låg på storåkerns utkant, kluven om jag skulle kontakta banken, eller avvakta. Glad och ivrig som ett barn vid paketutdelning.

In igen, kollade kontona, och sen slog det mig... Det var ju mitt nya banklån.... april april på mig själv... :confused:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
I går kom EU-bidraget för vår genbanks-anslutna hönsflock,
så nu blir det pannkakor med sylt och grädde varje dag :)

Det räcker i alla fall till en säck krossad havre och en säck höstvete till värphönorna.
(Somliga kallar det helvete men det är inte samma sak :) )

Någon som sett frigående ägg och sprättägg? Det har vi :wow:

Här är rena Edens Lustgård. Lejonen och lammen betar sida vid sida.
Eller rättare sagt kattorna och hönsen.
Konstigt nog gillar kattorna sockermajs, annars hatar de ju grönsaker. Hönsen rör de inte.
P1000562 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Östlund och 4 till
  • Laddar…
Såvitt jag vet kan inte ägg gå över huvud taget, än mindre sprätta. Den går jag inte på, än är det 1:a April ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Såvitt jag vet kan inte ägg gå över huvud taget, än mindre sprätta. Den går jag inte på, än är det 1:a April ;)
Märkligt, men de ligger på nya platser i ruv-redet varje dag.
På något sätt förflyttar de sig i alla fall.


//KoW, full som ett ägg :p
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
ÄNTLIGEN!!!!!!
Jag trodde det skulle ta många år innan detta hände :D
IMG_1150.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade ju hellre sett någon annan operatör, men i det här fallet kan man inte vara så knusslig. Hoppas nu bara att grannarna skriver på så det blir av och att det inte blir snordyrt. Helst vill jag att de inte kör luftburet hit, men det kan bli tufft att få igenom har jag förstått. :).
 
  • Gilla
MB77 och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
ÄNTLIGEN!!!!!!
Jag trodde det skulle ta många år innan detta hände :D
...

Hade ju hellre sett någon annan operatör, men i det här fallet kan man inte vara så knusslig. Hoppas nu bara att grannarna skriver på så det blir av och att det inte blir snordyrt. Helst vill jag att de inte kör luftburet hit, men det kan bli tufft att få igenom har jag förstått. :).
Det kanske är så enkelt att det är Skanova, som är ett dotterbolag till Telia Sonera, som står för fibern.
Och då är det Telia som får sköta marknadsföring och försäljning.

Skanova säljer inte tjänster direkt till privatpersoner eller företag. Skanovas enda kunder är teleoperatörer i Sverige.
Skanova (TeliaSonera Skanova Access AB) är ett aktiebolag med en egen styrelse. Bolaget bildades 1 januari 2008 och är ett helägt dotterbolag till TeliaSonera.
https://www.skanova.se/Om-Skanova/Harda-och-mjuka-fakta/Organisation-och-ledning.html
 
U
mexitegel skrev:
Hoppas nu bara att... ...det inte blir snordyrt.
Kan du inte se priset på deras hemsida redan nu?
 
mexitegel skrev:
Hoppas nu bara att grannarna skriver på så det blir av och att det inte blir snordyrt. Helst vill jag att de inte kör luftburet hit, men det kan bli tufft att få igenom har jag förstått. :).
Telia verkar köra med enhetspris för "Öppen Fiber". Förmodligen kostar anslutningen 19 900:-
Internet 100/10 kostar ca 300 kr per månad, det skiljer ganska lite mellan de valbara operatörerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.