4 368 864 läst · 32 115 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Eldat som satan
Är tydligen förbjudet att elda i mörker
Haft garageloppis på fb
Rensat undan massa skräp.
OT
Varit på badhuset med barnen. Lärt mig att lillgrabben kan gå från 0 till 200 på 1 sekund, ta sig förbi en avspärrning och hoppa i en pool som var avstängd. Skitungen tvekade inte en sekund innan han hoppade.
Tur att jag är snabb i starten och att det var vatten i poolen
Lärdom: blir ingen pool på tomten detta året
Är tydligen förbjudet att elda i mörker
Haft garageloppis på fb
Rensat undan massa skräp.
OT
Varit på badhuset med barnen. Lärt mig att lillgrabben kan gå från 0 till 200 på 1 sekund, ta sig förbi en avspärrning och hoppa i en pool som var avstängd. Skitungen tvekade inte en sekund innan han hoppade.
Tur att jag är snabb i starten och att det var vatten i poolen
Lärdom: blir ingen pool på tomten detta året
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Trodde banken hade gjort fel i en överflyttning av pengar och att jag plötsligt hade 150.000 extra.
Glatt sprang jag ut på tomten och hämtade skräp som låg på storåkerns utkant, kluven om jag skulle kontakta banken, eller avvakta. Glad och ivrig som ett barn vid paketutdelning.
In igen, kollade kontona, och sen slog det mig... Det var ju mitt nya banklån.... april april på mig själv...
Glatt sprang jag ut på tomten och hämtade skräp som låg på storåkerns utkant, kluven om jag skulle kontakta banken, eller avvakta. Glad och ivrig som ett barn vid paketutdelning.
In igen, kollade kontona, och sen slog det mig... Det var ju mitt nya banklån.... april april på mig själv...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
I går kom EU-bidraget för vår genbanks-anslutna hönsflock,
så nu blir det pannkakor med sylt och grädde varje dag
Det räcker i alla fall till en säck krossad havre och en säck höstvete till värphönorna.
(Somliga kallar det helvete men det är inte samma sak )
Någon som sett frigående ägg och sprättägg? Det har vi :wow:
Här är rena Edens Lustgård. Lejonen och lammen betar sida vid sida.
Eller rättare sagt kattorna och hönsen.
Konstigt nog gillar kattorna sockermajs, annars hatar de ju grönsaker. Hönsen rör de inte.
så nu blir det pannkakor med sylt och grädde varje dag
Det räcker i alla fall till en säck krossad havre och en säck höstvete till värphönorna.
(Somliga kallar det helvete men det är inte samma sak )
Någon som sett frigående ägg och sprättägg? Det har vi :wow:
Här är rena Edens Lustgård. Lejonen och lammen betar sida vid sida.
Eller rättare sagt kattorna och hönsen.
Konstigt nog gillar kattorna sockermajs, annars hatar de ju grönsaker. Hönsen rör de inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
ÄNTLIGEN!!!!!!
Jag trodde det skulle ta många år innan detta hände
Hade ju hellre sett någon annan operatör, men i det här fallet kan man inte vara så knusslig. Hoppas nu bara att grannarna skriver på så det blir av och att det inte blir snordyrt. Helst vill jag att de inte kör luftburet hit, men det kan bli tufft att få igenom har jag förstått. .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade ju hellre sett någon annan operatör, men i det här fallet kan man inte vara så knusslig. Hoppas nu bara att grannarna skriver på så det blir av och att det inte blir snordyrt. Helst vill jag att de inte kör luftburet hit, men det kan bli tufft att få igenom har jag förstått. .
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det kanske är så enkelt att det är Skanova, som är ett dotterbolag till Telia Sonera, som står för fibern.mexitegel skrev:ÄNTLIGEN!!!!!!
...
Och då är det Telia som får sköta marknadsföring och försäljning.
https://www.skanova.se/Om-Skanova/Harda-och-mjuka-fakta/Organisation-och-ledning.html
Telia verkar köra med enhetspris för "Öppen Fiber". Förmodligen kostar anslutningen 19 900:-mexitegel skrev:
Internet 100/10 kostar ca 300 kr per månad, det skiljer ganska lite mellan de valbara operatörerna.