4 420 865 läst · 32 284 svar
4421k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
igår (när maken lekte med barnen) målade jag taket i hallen på andra våning och spacklade två väggar
I förrgår så snickrade jag fasad på nya friggen. Två-och-ett-halvt-åringen distraherades från bus genom engagemang. "Kan du hämta den där gråa plankan? Ja, just den!"
Problemet var att hon fick ju inte nog bara för att alla behövliga plankor var hämtade utan började släpa dit alla möjliga brädbitar. Och det finns många brädbitar när man bygger!
"Vill du ha den hääär?"
"Nej tack älskling, det räcker nu!"
Dottern bestämt: "Du ska ha den här. Du behöver den."
Tills jag fick stopp på henne genom att utnämna henne till spikdistributör i stället.
I går var farmor och farfar barnvakt och jag hann halva långsidan innan himlen öppnade sig och helvetesvindarna drog över oss. Hela gungställningen välte pga solseglet som var förtöjt i det.
Problemet var att hon fick ju inte nog bara för att alla behövliga plankor var hämtade utan började släpa dit alla möjliga brädbitar. Och det finns många brädbitar när man bygger!
"Vill du ha den hääär?"
Tills jag fick stopp på henne genom att utnämna henne till spikdistributör i stället.
I går var farmor och farfar barnvakt och jag hann halva långsidan innan himlen öppnade sig och helvetesvindarna drog över oss. Hela gungställningen välte pga solseglet som var förtöjt i det.
Tvååringar är jättebra på att hjälpa till att hämta saker. Har ofta bra hjälp av min dotter. Köpte ett litet verktygsbälte till henne nu till hennes stora glädje 😃Crebel skrev:I förrgår så snickrade jag fasad på nya friggen. Två-och-ett-halvt-åringen distraherades från bus genom engagemang. "Kan du hämta den där gråa plankan? Ja, just den!"
"Vill du ha den hääär?"
Annars har jag rivit panel på balkongen och en sida på garaget samt börjat spika upp ny panel på garaget.
Letat efter ett läckage i garagetaket som uppkom i går under åskvädret.
Han även med att bli geting stucken 3ggr när jag klev upp på taket 1stick i benet och 2st i bröstvårtan:x.
Radar är inhandlad och rond 2 väntar med getingarna.
Han även med att bli geting stucken 3ggr när jag klev upp på taket 1stick i benet och 2st i bröstvårtan:x.
Radar är inhandlad och rond 2 väntar med getingarna.
Om du inte gillar att bli stucken så kan man ofta få hjälp gratis via hemförsäkringen 😃Micro skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Fått bergvärme borrat åt mig. På köpet fick jag bortspolad garageuppfart, sjö i garaget och sandfyllt dagvattensystem.
Och grannen fick sitt borrhål tvättat och en fontän. Inte nådde de beräknat djup heller.
Och grannen fick sitt borrhål tvättat och en fontän. Inte nådde de beräknat djup heller.
Tror du dom har tid att slå getingar när jag tittar efter ett läckage ??iSnobben skrev:
Taket är för gammalt för att ta ut på försäkringen och frugan lär ju få ut mer på livförsäkringen om jag trillar ner o slår ihjäl mig.
Tror iSnobben menade att du kan få hjälp med att bekämpa getingarna, skadedjursförsäkring eller motsvarande.Micro skrev:
Tvättat lite mer vita snickerier på huset - runt köksfönstret på södervägg och runt badrumsfönstret på norrvägg. Det blev fint och vitt igen. Men nu har jag stora ågrenen över hur mycket svartmögel det var på fasaden på norrväggen. Mer svart än gult på sina ställen. Fy fasen, verkar som vi fick ett vårprojekt till nästa år
Har du LF för villaförsäkring är det bara att ringa så skickar dom ut någon som tar bort getingarna i ett nafs. Eller ja, tar bort dom i alla fall. Fick själv hjälp förra helgen med ett par bon.Micro skrev:
Åh, litet snickarbälte var en bra idé!iSnobben skrev:
Hon har redan (förstås!) stora delar av Bosch sortiment av leksakselverktyg.
Dessutom så kan jag tipsa om frigolit, funkar även för en två-åring att spika riktig spik i.
Taket på nya friggen är på!
Händerna som hade lagt av sig lite är rätt slitna av allt spikandet nu. Dessutom kom vi just hem från cirkus, så man har fått applådera hela tiden för att hålla stämningen hög. Jag får hålla händerna i is i morgon.
Mycket nöjd med projektet i övrigt, allt utom råsponten på taket, ytpappen och de dyra gångjärnen av överblivet från tillbyggnaden av huset.
Händerna som hade lagt av sig lite är rätt slitna av allt spikandet nu. Dessutom kom vi just hem från cirkus, så man har fått applådera hela tiden för att hålla stämningen hög. Jag får hålla händerna i is i morgon.
Mycket nöjd med projektet i övrigt, allt utom råsponten på taket, ytpappen och de dyra gångjärnen av överblivet från tillbyggnaden av huset.