Ägnat morgontimmarna åt att klura på hur jag ska gå ner med avlopp till WC och tvättställ i ett golv uppreglat för annan lösning. Valde till sist en lösning där rören får mötas längs med insidan av källarväggen för att slippa listförstärka och borra hål i bjälklag.

Inte ett dugg - Det är för varmt för att jobba... Nu blir det bad och öl!

slacker skrev:
Fint att någon tar sitt nick seriöst (y)

• Gilla
slacker
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Har man tur så kan det följa med huset när man köper det. Vi har en fastighet med en byggnad från ca 1980 och där följde det med en tjock pärm med massor av ritningar och specifikationer. Till och med ett skumt protokoll där det framgår mellan raderna att man i efterhand ändrade tomtens storlek för att den skulle passa byggnaden bättre..

Någon hade tumme med Kommunen. :)
Vi fick oxå med en tjock pärm när vi flyttade till nuvarande hus, byggt 1974, leveransbesked med tåg, priser, uppbyggnad, tomtutstyckning mm. Jätte roligt att se att huset kostade 25000 kr och stigit lite i värde 😊 men måste väl betyda att någon tagit hand om papprena för framtiden och oss ☺

slacker skrev:
Exakt samma här! :D

sågat bort ett valv...det får räcka för idag

Krilleman
Idag har jag eldat upp tankarna för det fanns inget varmvatten i huset när jag kom hem. Sätter man inte på elpatronen när man åker hemifrån så får man skylla sig själv! Eller är det ett annat namn för snålhet?! :x Och jag kan intyga att det känns lite konstigt att tända i pannan när det är fläskigt varmt ute så man nästan smälter bort.

Men nu är tankarna fyllda och den fula blåa poolen är påfylld med tempererat vatten så det är behagligt att bada ca 28º. Även fast det är varmt ute så är det inte skönt att bada i kallt vatten av någon konstig anledning.

P7250116.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Legat på altanen med en kudde under huvudet och tittat på svalorna o njutit av tanken att semestern började idag.

Anyone for painting?
Carportens insida har förblivit omålad. Nu är det ändrat - tack vare frugans ihärdiga önskemål. ImageUploadedByByggahus.se1406299905.235007.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1406299928.473272.jpg
Skapa konto

Orkade bara en strykning, tycker att det täcker bra och det är ju inget utsatt läge direkt. Ruskigt pilligt att måla brädfodringen baksida med skarvar och dubbla spår. De penslarna går inte att använda igen.

Nå, den tonen har jag inte förtjänat i denna värme! Det är ju el draget till garaget men vi vet inte vart den kommer ifrån från huset och inte heller lampan ute på tomten. Att elen går in i bortre delen av huset "vet" vi men sen då? Vi har två stora helt omärkta proppskåp och ett gäng med eluttag och knappar funkar inte. Hade ju velat ha lite noggrannare ritningar, vore ju intressant att se hur de gjort liksom. Ritningarna på själva husets konstruktion finns ju inte heller, jag är ju en nyfiken person som vill veta allt helst. Nu får jag bara veta exakt planlösningen och lite höjder. Jaha!

Jobbat hela veckan ( typiskt när det blir fint) men idag smet jag redan vid 9 då hade redan sambo och barnet tagit med farmor till stranden! så jag tog och drog efter. Så idag har jag laddat husbatterierna på en strand med långgrunt vatten vid Vättern! Riktigt varmt på land och i vattnet var det 25 grader. Nu känns plötsligt sommaren så jävla mycket bättre. :) :) :)

Kromo skrev:
Jobbat hela veckan ( typiskt när det blir fint) men idag smet jag redan vid 9 då hade redan sambo och barnet tagit med farmor till stranden! så jag tog och drog efter. Så idag har jag laddat husbatterierna på en strand med långgrunt vatten vid Vättern! Riktigt varmt på land och i vattnet var det 25 grader. Nu känns plötsligt sommaren så jävla mycket bättre. :) :) :)
Var du i Varamon och laddade husbatterierna ?

Micro skrev:
Var du i Varamon och laddade husbatterierna ?
nä järnevid utanför Vadstena! Mindre ,mysigare och närmare .

blivande husägare skrev:
sågat bort ett valv...det får räcka för idag
Lät som en välgärning?

Kromo skrev:
nä järnevid utanför Vadstena! Mindre ,mysigare och närmare .
Det är fint i Järnevid , tyvärr var det länge sedan jag var där , har inte haft chansen denna sommar och smita iväg från jobbet o bada. :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.