4 421 423 läst · 32 285 svar
4421k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Småfipplat med köket. Det blir ju aldrig klart. Nu känns det åtminstone som väldigt nära dags att smacka igen väggarna.
Lagt lite underlagspapp på den delen av garaget som fick bytas ut på grund av en fuktskada. Målat panel och spikat upp några av de sista brädorna på en sida. Retligt nog så hade jag räknat lite fel så det saknades två brädor för att få ihop pusslet. Nu är dessa brädor tillkapade och målade så imorgon kan iaf den väggen bli klar och få sig en slutstrykning.
Har även kört till returpunkten med en full släpkärra med diverse rivningsavfall från väggar och tak.
Har även kört till returpunkten med en full släpkärra med diverse rivningsavfall från väggar och tak.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Beundrat regnstormen.
Rivit runt fönster. Ställt ut fläktar. Förtvivlat.
Rivit runt fönster. Ställt ut fläktar. Förtvivlat.
Befriat mig från lite "antikviteter": stått på bakluckeloppis och sålt leksaker, barnböcker, serietidningar och min elefantsalming. 800 till mig, 700 till dotter, 500 till grannen, efter att inköp (dottern köpte lite saker, grannfrun blåbär och kantareller), platshyra och en korv är avräknat. Snart får allt linne palts i nya linneskåpet så att vi kan riva ut de fasta!
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vi fick bara 12 mmfiskbuggaren skrev:
Bonden, vars kossor vi har på bete på vår lilla ängstomt, var här och inspekterade sin djur.
Han berättade att Findus inte hinner frysa in alla kontrakts-sådda ärter nu.
Allt har mognat för fort och samtidigt p.g.a den exploderande sommarvärmen.
Så det som inte tas till utsäde får helt enkelt plöjas ner.
Synd på så rara ärter