Crebel skrev:
Åh, litet snickarbälte var en bra idé!
Hon har redan (förstås!) stora delar av Bosch sortiment av leksakselverktyg.

Dessutom så kan jag tipsa om frigolit, funkar även för en två-åring att spika riktig spik i.
Då kan jag även tipsa om att Jula säljer ett riktigt seriöst bälte med en hammare och en såg från Bahco för 249:- just nu. Kan säga att jag blev överraskad över hur rejält bältet kändes.

• Gilla
Crebel
  • Laddar…
phl skrev:
Tror iSnobben menade att du kan få hjälp med att bekämpa getingarna, skadedjursförsäkring eller motsvarande.
Det var exakt det jag menade 😃

iSnobben skrev:
Då kan jag även tipsa om att Jula säljer ett riktigt seriöst bälte med en hammare och en såg från Bahco för 249:- just nu. Kan säga att jag blev överraskad över hur rejält bältet kändes.
Tack för tipset!

Demonteras två trösklar i källaren. Blev dock ingen slip och lack än, kom annat emellan...

Satt upp underlagspapp i värmen. Fy för den lede!

Hade velat få på ytpappen också och blivit av med eländessysslan, men tyvärr hade jag köpt ytpapp utan klisterremsa så nu har jag för lite asfaltsklister.

Skrapat 2 fönster, även skoj handlat lite, libella skenor 600/900, fick tag på ett nytt pass för 300 spänn ;) och en gips sticksåg, måste få klart gästhuset innan kräftskiva

mexitegel skrev:
Ajdå, det där låter inte alls lyckat. Vad hände?
Först hände det jättemycket vatten i sedimentationscontainern, en trippad jfb och en trasig pump. Översvämning. Senare (helt orelaterat) hände det förmodligen någon sorts sprickzon som vi delar med grannen. Och där var det läge att ge upp. Om vi inte haft det här störiga tillståndssystemet hade vi då enkelt kunnat borra ett till hål i en annan vinkel, men nu får man ju inte det.

S
Dalbotös skrev:
Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag. :)
Samma här, provkörde min GEX 150 Turbo

Rivit taket i källaren då det normalt inte skall regna där...😞

Spikat upp en hel sida panel på garaget. Svettigt! Men nu är äntligen panelen klar. Nu återstår bara knutbrädor, sarg runt taket och foder 😃

Skjutdörren till stallet nästan klar.

Att det kan vara så jobbigt att bygga en dörr (att det är 30°C underlättar ju iofs inte).
Dimension ca 2,3 x 1,6 meter.

Lite isolering och en masonitskiva, så är den klart att hänga upp.
Men den blir ruskigt tung. Gäller att trumma ihop några hjälpsamma och starka grannar :)

Borrat vidare för avlopp och pert. Besök till soptippen med rivningsvirke. Reglat på nedervåningen.

Vattensten med tillhörande balja, lampa och pump införkaffat.. får se när utgrävningen av rabatten sker bara.. (där den ska ner/placeras).. tillhör ett senare projekt...längre ner på listan ..

vattensten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

spacklat.slipat. spacklat lite till och rivit ut lite golv, maken hjälpte mig att släpa ut ett element som behöver slipas och målas om....börjar bli trött på stöket och dammet nu och vill bara vara färdig men det är en bra bit kvar

Y
Utöver att jag körde på ena sidan av billyften så det nya däcket exploderade. Samt monterat på dragkrok.

Så har jag lagat trappsteget vars stomme hade ruttnat..
Detta givetvis helt oengagerat så det riktigt utstrålar fusklagning - men det håller för att gå på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.