4 420 865 läst · 32 284 svar
4421k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Då kan jag även tipsa om att Jula säljer ett riktigt seriöst bälte med en hammare och en såg från Bahco för 249:- just nu. Kan säga att jag blev överraskad över hur rejält bältet kändes.Crebel skrev:
Satt upp underlagspapp i värmen. Fy för den lede!
Hade velat få på ytpappen också och blivit av med eländessysslan, men tyvärr hade jag köpt ytpapp utan klisterremsa så nu har jag för lite asfaltsklister.
Hade velat få på ytpappen också och blivit av med eländessysslan, men tyvärr hade jag köpt ytpapp utan klisterremsa så nu har jag för lite asfaltsklister.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Först hände det jättemycket vatten i sedimentationscontainern, en trippad jfb och en trasig pump. Översvämning. Senare (helt orelaterat) hände det förmodligen någon sorts sprickzon som vi delar med grannen. Och där var det läge att ge upp. Om vi inte haft det här störiga tillståndssystemet hade vi då enkelt kunnat borra ett till hål i en annan vinkel, men nu får man ju inte det.mexitegel skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Rivit taket i källaren då det normalt inte skall regna där...😞
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Skjutdörren till stallet nästan klar.
Att det kan vara så jobbigt att bygga en dörr (att det är 30°C underlättar ju iofs inte).
Dimension ca 2,3 x 1,6 meter.
Lite isolering och en masonitskiva, så är den klart att hänga upp.
Men den blir ruskigt tung. Gäller att trumma ihop några hjälpsamma och starka grannar
Att det kan vara så jobbigt att bygga en dörr (att det är 30°C underlättar ju iofs inte).
Dimension ca 2,3 x 1,6 meter.
Lite isolering och en masonitskiva, så är den klart att hänga upp.
Men den blir ruskigt tung. Gäller att trumma ihop några hjälpsamma och starka grannar
spacklat.slipat. spacklat lite till och rivit ut lite golv, maken hjälpte mig att släpa ut ett element som behöver slipas och målas om....börjar bli trött på stöket och dammet nu och vill bara vara färdig men det är en bra bit kvar
Utöver att jag körde på ena sidan av billyften så det nya däcket exploderade. Samt monterat på dragkrok.
Så har jag lagat trappsteget vars stomme hade ruttnat..
Detta givetvis helt oengagerat så det riktigt utstrålar fusklagning - men det håller för att gå på.
Så har jag lagat trappsteget vars stomme hade ruttnat..
Detta givetvis helt oengagerat så det riktigt utstrålar fusklagning - men det håller för att gå på.