D09
ImageUploadedByByggahus.se1406742249.858345.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1406742260.509796.jpg
Skapa konto

Impulsköpt ett "partytält" på jula :) för 169kr lyfte grushögen till uteplats

Skulle handla ett luftgevär för 299 men det var "slut" så det blev ett med annat kikarsikte, laserpunkt, spetsiga och platta kulor. Kulfång och älgtavlor.

Började skjuta in det men är inte klar än, får bli kvällens nöje när ungarna somnat.

( har en tävling med mina bröder på lantstället och jag ligger sist = tjuvträning )

Behöver göra mig ett stort kulfång så man inte blyförgiftar grannarna

Edit

Ops... Gick visst lite OT ;)

Redigerat:
Skrapat målat o kittat om 3 fönster

Nu bio, så ljudlös på !

Går OT, jobbat i värsta värmen tre dagar med läggning av laminatgolv i en etta. Börja i ena sidan och sen flytta över möblemanget. Inte optimalt men utrymmet medgav inget alternativ i rummet. Kökets möbler flyttades ut men kylskåpet fick stå kvar och lyftas. Självklart skadades skarven och fick bytas.
Idag, tredje dagen kokade skallen och när jag gjort om en skiva tredje gången var jag tvungen att lägga ner, verktyg och kropp. En halvtimma horisontalt räckte för att ladda och lägga klart, fattas dock några bitar list.
Måste planera bättre :/

• Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Fått upp ett myggfönster som sitter som en SMÄCK i fönstersmygen. Tagit hem släpkärran för Projekt Upprensning av hörnet där de rivit ett torp och låtit det ligga kvar i några år. Vi startar imorgon. Bärbar stereo och termosmugg med kaffe borde räcka som motivation, iallafall fram till lunch.

• Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Gjutit plattorna! Fantastiskt duktig vän till oss som arbetar med detta dagligen som hjälpte till, plus pumpbildschauffören, två glada amatörer (bror o sambon) och jag själv, assisterande sladd/slangflyttare samt bevattnare. Rolig o spännande dag och otroligt skönt att det är klar nu!

Garage

ImageUploadedByByggahus.se1406752629.739662.jpg
Skapa konto

Hus

ImageUploadedByByggahus.se1406752660.546076.jpg
Skapa konto

• Gilla
lilla frugan och 2 till
  • Laddar…
Har börjat röja i ex-torpshörnet. Ligger mer tegel och isolering kvar än vi trodde. Mannen satte högaffeln i ett humlebo också, och rev såklart med sig hälften :confused: Finns det något vi kan göra för humlorna eller flyttar dom? Eller kommer dom tappa bort sig och dö? Attsingen att de skulle gömma sig därunder. Vi packade ihop och ska fundera över hur vi ska fortsätta, för den betongfållan måste rensas tyvärr.

• Gilla
D09
  • Laddar…
slipat, spacklat och dragit ner de sista tapeterna (på väggar som inte behöver spacklas)...hatar spackel.... :confused:

Kopplat lite el, slängt massa gammal ved, bränt pengar på biltema,

Farit en vända till tippen. Köpt brädor och färg för att göra nya vindskivor på norrgaveln. Men för tillfället flyger det fullt av björkfrön i luften, så målandet får nog vänta ett par veckor.

Gjort klart smygarna och foder på fönstren jag monterade häromdan, skönt att det är klart så man får lite semester oxå!!

Åkt till tippen.
Väntat in solens gång för skugga på rätt sida av huset för både min och färgens skull. Målat lasyr så det stänker och nu är östra sidans övervåning klar. (Vill lämna tillbaka ställningen så fort som möjligt.)

• 1406840055552.jpg
    Skapa konto
Inventerat inför snacket med snickarna.. Dags o bjuda hit dom på fika igen.. och ta ett snack vad de känner för att göra..om de har tid..när de har tid och om de har några egna idéer på det som ska göras :)

Några saker måste göras i år, vissa kanske kan vänta till nästa..men våra hustomtar brukar ha bra tankar :D

Bytt ut en dosa efter elektrikerna. Limmat fast slangarna i övriga. Fäster vanligt kontaktlim på flexslang och apparatdosor?

Handlat hålsåg och osb. Satt upp osb och kört sönder hålsågen.

Byggt gjutform för en trappa, nu börjar jag minsann få in snitsen på det där :D.
Hann med att plocka undan lite marksten som ska vara till senare projekt och klippa gräset också.

Beställt vindnät till balkongen. Ska bli mycket spännande att se hur detta upplevs när det kommer på plats. Målat de två sista sidorna på garaget för sista gången. Nu återstår bara de vita detaljerna kan man säga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.