4 369 021 läst · 32 115 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
änsålänge har jag, förutom vardagsgrejer som tvätt och lunch och fredsmäklat mellan mina tre ungar..
- spacklat ett hörn där väggarna glipat (gammalt hus de lär inte rasa)
- rivit ner tapet på två garderobsdörrar, slipat och målat samma och satt upp nya fräscha tapeter
- målat lite lister
- spacklat ett hörn där väggarna glipat (gammalt hus de lär inte rasa)
- rivit ner tapet på två garderobsdörrar, slipat och målat samma och satt upp nya fräscha tapeter
- målat lite lister
Är pappa ledig så hinner inte med så mycket med huset, lägger energin på att leka och busa med dottern. Dock blev jag tvungen att lappa och laga fasaden + lite i väggen då frugan backade in i huset…
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Fått tillbaka vattnet i huset. Åkt runt och köpt grejer. Byggt några timmar på köket.
Har pappa här så vi har suttit på altanen i nio timmar. Gick in 22.30 utan att ha sett en enda mygga i det vindstilla vädret. Drar ju slutsatsen att det är pga den torra sommaren, har en myggig fågelsjö i närheten. Och, blir osäker på färgen på huset! Pappa har möjligtvis övertalat mig till att fortsätta ha huset rött med vita knutar pga passar in i omgiviningen (landet) och för att det är enkelt. Men han tycker ju också att vi ska måla furutaket pga det blir ljusare med vitt, och jag avskyr vitt. Vill ju ha ett grönt/brunt hus. Tappar man i värde av sånt? Avskräcker folk?
Har du tänkt måla huset i spekulationssyfte eller för att du skulle må bättre av att huset har de kulörerna? Mäklarna har rätt bra koll på vilka kulörer som säljer bäst annars. Om vartenda krona man lägger ner på hemmet ska värderas i säljvärde och allt byggande på det ska vara i enlighet med den inställningen ...så "tror" åtminstone jag att man får ett tämligen opersonligt hem i slutändan. Vi leker med en löjlig liknelse för skoj skull. Ta näsan från ett vackert ansikte som är känt för sin näsa, ögonen från ett ansikte som är känt för sina fina ögon, munnen från ...etc etc, kombinerar du alla dessa så får du ett inte allt för vackert ansikte. Jag tycker det är i handavtrycken vi gör på våra hem som vi skapar den trivsel och nöjsamhet vi eftersträvar, men tänker bara högt här.bittle skrev:Har pappa här så vi har suttit på altanen i nio timmar. Gick in 22.30 utan att ha sett en enda mygga i det vindstilla vädret. Drar ju slutsatsen att det är pga den torra sommaren, har en myggig fågelsjö i närheten. Och, blir osäker på färgen på huset! Pappa har möjligtvis övertalat mig till att fortsätta ha huset rött med vita knutar pga passar in i omgiviningen (landet) och för att det är enkelt. Men han tycker ju också att vi ska måla furutaket pga det blir ljusare med vitt, och jag avskyr vitt. Vill ju ha ett grönt/brunt hus. Tappar man i värde av sånt? Avskräcker folk?
Redigerat:
Vi inreder alltid efter vår egna smak men när det kommer till de riktigt stora sakerna som är jobbiga på riktigt att ändra så blir man ju ändå osäker.Johan- skrev:Har du tänkt måla huset i spekulationssyfte eller för att du skulle må bättre av att huset har de kulörerna? Mäklarna har rätt bra koll på vilka kulörer som säljer bäst annars. Om vartenda krona man lägger ner på hemmet ska värderas i säljvärde och allt byggande på det ska vara i enlighet med den inställningen ...så "tror" åtminstone jag att man får ett tämligen opersonligt hem i slutändan. Vi leker med en löjlig liknelse för skoj skull. Ta näsan från ett vackert ansikte som är känt för sin näsa, ögonen från ett ansikte som är känt för sina fina ögon, munnen från ...etc etc, kombinerar du alla dessa så får du ett inte allt för vackert ansikte. Jag tycker det är i handavtrycken vi gör på våra hem som vi skapar den trivsel och nöjsamhet vi eftersträvar, men tänker bara högt här.
Hade jag velat "göra som alla andra" hade jag inte tagit en tankevända till, men nu är man ju sån som har brunt som bas där andra har vitt är ju stora pengar och mycket tid som går till spillo ifall det är ett misstag.