4 369 949 läst · 32 119 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja, nu har ni fått nåt att gaffla om......Mikael_L skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Inte kritiskt och inte riktat till någon särskild, men...
Vad är en i-diod?
Vad är en i-diod?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Fått upp sidovägg och skjutdörrar till garderoben, nu saknas ett par lister på utsidan och några hyllor på insidan, men det får vänta ett par veckor eftersom det är dags att börja jobba igen.
Eftersom KOW undrande vilken bok: Deadhouse Gates av Steven Erikson.
Eftersom KOW undrande vilken bok: Deadhouse Gates av Steven Erikson.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
I kväll dök den upp igen. Lusten alltså. Eller snarare känslan av att om det inte kommer upp ett par våder till så kommer det att bli jul innan det händer. Reslutat: hela två våder till. Det var den tidsluckan som småbarnslivet tillät idag. Nu återstår 1,8 våder på väggen. Kanske imorrn. Eller i övermorrn. Den som läser forumet får vetaKnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Har i kväll varit och snackat med en ny "nästan-granne", på andra sidan en björkdunge och en äng.
En riktigt trevlig prick visade det sig!
De höll på med att, hör och häpna, TA BORT en thujahäck
Och det är inget att förvånas över egentligen, när man vet hur den såg ut:
Men det finns ju folk som tycker att ett hus utan Tuja och Rhododendron inte går att bo i :eek:
En riktigt trevlig prick visade det sig!
De höll på med att, hör och häpna, TA BORT en thujahäck
Och det är inget att förvånas över egentligen, när man vet hur den såg ut:
Men det finns ju folk som tycker att ett hus utan Tuja och Rhododendron inte går att bo i :eek:
Fortsatt att måla garaget. Två sidor är helt klara och en sida är dags att spika upp panelen på. Tyvärr inte så enkelt som det först låter då en del av taket samt väggen ska bytas ut på grund av en läckande takbrunn. Handlat resten av grejerna som behövs till utsidan av garaget dvs ny dörr, knutbrädor samt reglar och plywood till taket. Ja det var väl vad den här tvåbarnsfamiljen orkade med idag förutom sol och bad i poolen.
Finns knappast tid för en projekttråd, mest roligt läsa vad ni som är duktiga har för er i era projekt.fiskbuggaren skrev:
Ang. dimensionerna så finns såklart värden för vad som behövs till varje resp användare, dvs. ex att 12mm räcker till vanlig blandare till diskho medan 15mm kan vara lämplig till badkarsblandaren etc. Jag kör 22mm kopparrör till fördelaren och från den sedan 16mm PERT-slang till samtliga användare oavsett typ. Det kommer allt fler tester som visar att PEX är mindre hälsosamt än PERT, så det blir PERT genomgående i hela systemet. Jag kör just nu så många projekt parallellt att jag tror arga snickaren skulle få åka till Island på terapi om han försökte styra upp det jag sysslar med om dagarna =)