p.lundgren skrev:
Kan ni flytta diskussionen om vattenledningar till en egen tråd? Den känns lite OT här

idag har jag snyggat till de värsta bulorna i den blivande garderoben och hunnit måla två gånger. Nu får den räcka det är ju ändå en garderob. :cool:

Nu en Edradour Caledonia och en god bok.
Mer OT än din snobbwhisky :rolleyes:

PS
Vad läser du för bok?

Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Äntligen någon som gjort något med huset (y)

Även om du egentligen inte "har gjort något".
Äsh jag hejjade på när sambon och snickaren lastade av och jag har lagt många timmar på samtal, mått och mm 😆

krilleman_215 skrev:
Följdfråga:

Vilken tillverkare är det på fördelarrören?
Kommer bara använda 9-12st av fördelarna som är kompletta med euro cone koppling och kulventiler. Resten tänker jag sälja. Tillverkar dessa själv.

p.lundgren skrev:
Kan ni flytta diskussionen om vattenledningar till en egen tråd? Den känns lite OT här
Ja usch! du har rätt, nog om detta.

Prov trycker golvvärme slang…. Ser bra ut än så länge… Bara hoppas på regn till helgen så det blir inomhus jobb i form av golvläggning istället för att gräva i trädgården :D

Goteborg skrev:
Prov trycker golvvärme slang…. Ser bra ut än så länge… Bara hoppas på regn till helgen så det blir inomhus jobb i form av golvläggning istället för att gräva i trädgården :D
Fler som provtrycker golvvärme just nu ser jag. Har själv 7 slingor kvar att provtrycka, håller tummarna att ingen skruv hamnat råkat hamna mellan slangen och golvvärmeplåten.

Johan- skrev:
Fler som provtrycker golvvärme just nu ser jag. Har själv 7 slingor kvar att provtrycka, håller tummarna att ingen skruv hamnat råkat hamna mellan slangen och golvvärmeplåten.
Lika glamorös provtrycknings mojäng al'a hemma skruvad?!

provtryck.jpg

Själv lägger jag flytande golv ovanpå så man slipper oroa sig för skruv och annat…

Goteborg skrev:
Lika glamorös provtrycknings mojäng al'a hemma skruvad?!

[bild]

Själv lägger jag flytande golv ovanpå så man slipper oroa sig för skruv och annat…
Flytande golv ovanpå? Du menar väl inte att du flytspacklar ovanpå golvvärmeplåtarna?

Johan- skrev:
Flytande golv ovanpå? Du menar väl inte att du flytspacklar ovanpå golvvärmeplåtarna?
Nej alltså, lägger en parkett ovanpå golvplåtarna flytande, ingen infästning.

Blandat 700 liter betong.
Handlat öl till bilarna på Mapodo.

MathiasS skrev:
Blandat 700 liter betong.
Handlat öl till bilarna på Mapodo.
700L! Starkt jobbat, då är du värd dig en av de där ölen du handlat…. slit ska belönas.

Y
Borde iofs hamna under trädgård, men jag har kört trimmer med klinga och fått bort småträd längst vägen och byggnaderna.

Goteborg skrev:
700L! Starkt jobbat, då är du värd dig en av de där ölen du handlat…. slit ska belönas.
Jag önskar jag hade en större tombola så skulle det gå fortare.....

Ölen lämnar jag orörd, 5w30 är inte så gott....

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt måla..altanräcke idag...

Mikael_L
Mikael_L skrev:
Jag testade jordfelsbrytaren i huset nyss (2 minuter sen).

Grävde fram ett bröd som fastnat i brödrosten med en gaffel. :surprised:
Jag glömde att berätta för en kompis igår att jag precis testat JFB'n.
Så han testade den också (igår) mha en gaffel i brödrosten ... :x

Meeen ... umgås jag bara med idioder, va !! ... :eek: ;)

(NAS'en knattrade i alla fall igång utan protester sen, puhhh)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.