Fortsatt regla badrumsvägg.
 
fiskbuggaren skrev:
Haft hantverkare på besök för att titta på tvättstugan. Startat ozongeneratorn.
Hur går det?
 
Fick faktiskt slipat en dörrkarm plus foder igår. Sedan blev det sängen igen, däckad i någon sjuka :(
 
Henri skrev:
Hur går det?
En av tre hantverkare på besök lämnade aldrig någon offert. En annan kändes lite oseriös. Den tredje ville ha en halv miljon.

Just nu lutar det åt gammal tvättstuga ett tag till och att ta köket innan.
 
fiskbuggaren skrev:
En av tre hantverkare på besök lämnade aldrig någon offert. En annan kändes lite oseriös. Den tredje ville ha en halv miljon.
Just nu lutar det åt gammal tvättstuga ett tag till och att ta köket innan.
Jag tänker närmast på ozonbehandlingen. Har den haft god effekt eller kvarstår det lukt?
 
Henri skrev:
Jag tänker närmast på ozonbehandlingen. Har den haft god effekt eller kvarstår det lukt?
Ah, du menar så. Lukt kvarstår. Jag kan inte påstå att jag märkte så stor skillnad som jag hoppats på.
 
fiskbuggaren skrev:
Ah, du menar så. Lukt kvarstår. Jag kan inte påstå att jag märkte så stor skillnad som jag hoppats på.
Försäkringsbolagen använder, med påstått gott resultat, ozon för att få bukt med röklukt efter bränder i hus. Ozon används ju även mot mögellukt. Det är då viktigt att källan till lukten tas bort. Tråkigt att du inte lyckas med behandlingen. Vad tror du är anledningen till det?

Jag frågar eftersom jag behöver åtgärda lukt i mitt fritidshus. Vet inte om det lönar sig för mig att hyra ozonaggregat.
 
Henri skrev:
Försäkringsbolagen använder, med påstått gott resultat, ozon för att få bukt med röklukt efter bränder i hus. Ozon används ju även mot mögellukt. Det är då viktigt att källan till lukten tas bort. Tråkigt att du inte lyckas med behandlingen. Vad tror du är anledningen till det?

Jag frågar eftersom jag behöver åtgärda lukt i mitt fritidshus. Vet inte om det lönar sig för mig att hyra ozonaggregat.
Jag tror att det handlar om att källan till problemet inte är åtgärdat. Det behöver rivas mer gamla badrum. Ozon som sådant lär fungera. Det gjorde nytta i vår bil som luktade gammal häst (dock inte med eget ozonaggregat den gången).
 
Sågat träd och träd(förvuxen buske)
 
fiskbuggaren skrev:
Jag tror att det handlar om att källan till problemet inte är åtgärdat. Det behöver rivas mer gamla badrum. Ozon som sådant lär fungera. Det gjorde nytta i vår bil som luktade gammal häst (dock inte med eget ozonaggregat den gången).
Ja, så kan det vara.
 
1507595_10152263017041410_2048536893_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Reglat badrumsvägg. Vad irriterande det är när reglarna inte har exakt samma mått. De skall vara 45x70. De flesta är det men så kommer det en och annan som 45x71 eller 45x72. Jag tycker inte att det blir så bra som jag vill ha det då. Eller är jag för pedantisk?
 
Japp RB, du är för pedantisk ;) när vi börjar snacka 5 mm är det dags att bli förbannad. Det värsta är när man håller på med tryckt virke när det kan skilja drygt 1 cm :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
-RB- skrev:
Vad irriterande det är när reglarna inte har exakt samma mått. De skall vara 45x70. De flesta är det men så kommer det en och annan som 45x71 eller 45x72. Jag tycker inte att det blir så bra som jag vill ha det då.
Tänk vad förbannad du ska bli när det går upp för dig att trä är ett levande material och att virket sväller och krymper med årstiderna. Till råga på allt olika mycket! ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Tänk vad förbannad du ska bli när det går upp för dig att trä är ett levande material och att virket sväller och krymper med årstiderna. Till råga på allt olika mycket! ;)
Jo, fast det vet jag. Och det är OK, men det får gärna vara rätt från början.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.