4 363 987 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag tänker närmast på ozonbehandlingen. Har den haft god effekt eller kvarstår det lukt?fiskbuggaren skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Försäkringsbolagen använder, med påstått gott resultat, ozon för att få bukt med röklukt efter bränder i hus. Ozon används ju även mot mögellukt. Det är då viktigt att källan till lukten tas bort. Tråkigt att du inte lyckas med behandlingen. Vad tror du är anledningen till det?fiskbuggaren skrev:
Jag frågar eftersom jag behöver åtgärda lukt i mitt fritidshus. Vet inte om det lönar sig för mig att hyra ozonaggregat.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag tror att det handlar om att källan till problemet inte är åtgärdat. Det behöver rivas mer gamla badrum. Ozon som sådant lär fungera. Det gjorde nytta i vår bil som luktade gammal häst (dock inte med eget ozonaggregat den gången).Henri skrev:Försäkringsbolagen använder, med påstått gott resultat, ozon för att få bukt med röklukt efter bränder i hus. Ozon används ju även mot mögellukt. Det är då viktigt att källan till lukten tas bort. Tråkigt att du inte lyckas med behandlingen. Vad tror du är anledningen till det?
Jag frågar eftersom jag behöver åtgärda lukt i mitt fritidshus. Vet inte om det lönar sig för mig att hyra ozonaggregat.
Reglat badrumsvägg. Vad irriterande det är när reglarna inte har exakt samma mått. De skall vara 45x70. De flesta är det men så kommer det en och annan som 45x71 eller 45x72. Jag tycker inte att det blir så bra som jag vill ha det då. Eller är jag för pedantisk?
Tänk vad förbannad du ska bli när det går upp för dig att trä är ett levande material och att virket sväller och krymper med årstiderna. Till råga på allt olika mycket!-RB- skrev: