Mikael_L skrev:
Jag är i så fall en sådan där "någon, oavsett hur ointresserad man än är av sport".
Ty jag har varit helt befriad av pulsökning idag.
Kalla är iaf ett såpass bekant namn att jag vet både att det är en idrottare och en kvinna. Men jag är faktiskt inte säker på vilken sport hon håller på med.
Hade någon bara frågat mig i typ september tror jag att jag gissat löpning eller häcklöpning.
Men det är ju vinterOS så jag antar nu att jag hade gissat fel. :cool:


Sen går inte OS på någon av de TV-kanaler vi begåvats med här.
Lite aning tråkigt, då jag hörde att Tre kronor ska spela ikväll, det brukar jag i alla fall gärna kolla på ifall jag har möjlighet. :)
Uttryckte mig kanske lite otydligt, tror inte att någon som tittat på loppet hade kunnat undgå att bli imponerad då. :D
Har inte någon tv alls men jag kan se alla sändningar från OS ändå ty jag kan googla... ;)
4-2 i paus inför tredje halvlek!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Isolerat färdigt taket i badrummet. Skruvat lite gles.
 
Dalbotös skrev:
Ha! Tror inte att någon, oavsett hur ointresserad man än är av sport, hade kunnat motstå i alla fall ett par slags pulsökning av Kallas helt enastående och närapå utomjordiska prestation i stafetten idag. Är fortfarande uppe i varv, antagligen fortfarande hes också. :)
Det man inte vet har man inte ont av ;-)
 
Har grävt upp rosenrabatten vid husväggen eftersom det var helt vildvuxen och kastat, återstår att gräva ut lite och köra bort jorden eftersom det varit just rosor. Har även högtryckat rent mina danska sjöstensplattor som efter 40 års vanvård var helt övervuxna, nu känns det som en ny uteplats.
 
  • Gilla
MSjöström
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Uttryckte mig kanske lite otydligt, tror inte att någon som tittat på loppet hade kunnat undgå att bli imponerad då. :D
Har inte någon tv alls men jag kan se alla sändningar från OS ändå ty jag kan googla... ;)
4-2 i paus inför tredje halvlek!
De som icke kunna googla skola intet veta. De som googlar skola finna. Saliga äro de googlande ty de skola besitta jorden ( och cyberspace)...
😊
 
Satt gips i tak och på väggarna i trappen upp till den snart färdiga övervåningen 👍 I morgon börja måla tak och förhoppningsvis sätta lite glasfiberväv.
 
Byggt duschkabin och dragit färdigt vattnet. Nu får systemet gå med strypt huvudkran tills vi tror på det här.
 
Mikael_L skrev:
Hade någon bara frågat mig i typ september tror jag att jag gissat löpning eller häcklöpning.
Det är Kallur det.
 
Dalbotös skrev:
4-2 i paus inför tredje halvlek!
Tredje halvlek? :p wow!:screwy:
Sorry kunde inte låta bli
 
southpark skrev:
Tredje halvlek? :p wow!:screwy:
Period då, skyller på allmänt uppsluppen stämning. :)
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
Skruvat upp en automatisk slangupprullare med 15 m slang till kompressorn, och fälgat av ett däck för hand och på med ett nytt, funkade som smort, fast det var ju mer för bilen än för huset :)
 
Har lämnat över nyckel till svärfar som är målare. Det diarée-bruna i nedre hallen, trappen och övre trappen ska bort, likväl som furupanelen i taket som ska bli vit. Har själva varit bortresta över helgen, så spänningen att komma hem är enorm!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
ullberg
Nyfniken skrev:
Det är Kallur det.
Ah, det finns två med liknande namn, det förklarar en hel del!

/U
 
ullberg skrev:
Ah, det finns två med liknande namn, det förklarar en hel del!
Tre till och med. Kallur är två systrar.
 
Har grävt upp fyra gamla enbuskar som dog förra vintern. Tur det är sandjord, men ändå. Viss ryggvärk om man säger så. Passade även på att baxa upp en sten på cirka 40x50x20 cm ur jorden. Har krattat lite. Nu återstår att fylla på med lite jord och så gräs. Och så fundera på vad jag skall plantera i stället, vinbär är en klar kandidat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.