Fixat i källaren. Plockat isär ps3 och damsugit ur den. Varit ute och tittat på pärlhyacinterna som är på väg upp!!!
Och hämtat en ny soffa.
 
D09
Fyllt på kaliumenpregnat till filtret..

Sen det vanliga.. Lagat mat, eldat och tvättat och jagat barnen och jobbat lite😁😁😁

Samt det där jäkla årsbokslutet ha ha
😴😴😴

Funderar på vad man ska hitta på här hemma när orken och ekonomin kommer tillbaka :)
 
Fått monterat de sista attributen permanent i barnens lekrum.
* Gunga - check!
* Replian - check!
* "Discokula" med inbyggd mp3 och bluetooth (videon är från en utan bluetooh) - check!

[video=youtube;hu645GbMZXs]http://www.youtube.com/watch?v=hu645GbMZXs&t=21s[/video]

Nästa fredag blir det disco, varm korv och popcorn för alla (barnens)kompisar :D
 
Redigerat:
Inte mycket. Har haft kalas i huset idag. Men ikväll, efter att gästerna åkt hem, fick jag upp en liten bit plywood i taket så att vi kan skruva fast badrumsfläkten när den skall monteras. Skruvade upp en bit OSB i snedtaket också. Lite meckigt att balansera en OSB-bit på 550x2290 mm med en hand, som man dessutom håller skruven i och samtidigt skruvdragaren i andra handen. Den skulle dessutom sitta högt upp. Så allt gjordes på en trappstege och över huvudhöjd. Men vill man, så går det.
 
Klantat mig - Bredspacklat med sandspackel på en vägg som ska kaklas.
 
Sinkad av sjukdom fick jag endast petat bort lite tapet runt några dörrfoder i källaren som jag inte orkar byta utan endast målar. Blev tyvärr varken slipning eller målning av dem idag :(
 
Impulsköpt en spårfräs och sedan nästan missat leveransen av ny tvättmaskin. Han var extremt punktlig, men det var lyckligtvis jag också.

Pirrat in den nya tvättmaskinen (84 kg) över en dryg halvmeters tröskel från garaget.

Installerat tvättmaskin.

Nu kör den ett första program som test. Det ska bli ganska skönt att kunna tvätts igen. Och fantastiskt att slippa tvättstuga.
 
Y
Målat smyg och foder runt ett fönster, blev kasst igen... Inser dock att jag gör fel, jag kan inte ta allt i ett svep. Får ta foder, sen nästa dag smyg.. eller tvärtom.. annars kletar jag bara i halvtorkad färg och förstör om å om igen.
 
  • Gilla
Granisen
  • Laddar…
Städat arbetsplatsen lite. Skruvat lite extra reglar i en vägg i badrummet. Planerat avlopps och vatten-rörsdragning. Jag skall igenom lite reglar.
 
Städat lite röran i källarprojektet. Fick slipat ungefär en kvarts karm/foder innan det väsnades för mycket för mycket. Spelar mindre roll, skittradigt :)

Fastnade i stället i planering/drömmande kring nästa icke-projekt.
 
Handlat badrumsinredning inför renovering.
 
Letat och åtgärdat orsaken till en jfb som löser.

Mätt och kollat utomhus och kommit fram till att den planerade nya uteplatsen nog kommer bli rätt najs!

Snubblat på en tomtpinne som jag inte visste fanns. Detta ledde mig till insikten om att staketet står ett par meter utanför tomtgräns :surprised:. På tal om det, någon som har en aning om vad det ungefär kostar att kalla ut lantmäteriet för att ta ut två punkter? Kan ju vara smart att kolla upp det innan nya staketet åker upp :)
 
mexitegel skrev:
På tal om det, någon som har en aning om vad det ungefär kostar att kalla ut lantmäteriet för att ta ut två punkter?
4000-5000 kr vill jag minnas att jag läst här någonstans. Men det kan nog variera högt och lågt.
 
mexitegel skrev:
På tal om det, någon som har en aning om vad det ungefär kostar att kalla ut lantmäteriet för att ta ut två punkter? Kan ju vara smart att kolla upp det innan nya staketet åker upp :)
Det kan räcka med att kalla ut kommunens mätgubbar. Att få en befintlig gräns utmärkt (inte med rör, men med träläkt) brukar gå på ca 2000 kr här i kommunen.
 
Tredje badrumsföretaget varit på besök för att räkna på vårt enorma (3.75kvm) badrum och vårt enormt komplicerade renovering (våtmattor och vattenburen golvvärme)... Väntar fortfarande på offerter, 2 veckor sedan första besöket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.