ullberg
xdigger skrev:
Vågar knappt kolla på mitt hus med en värmekamera.. ;) Men det vore intressant.
Då har du sannolikt närmre till min, för byggahusprofiler kan man nog ordna någon form av lån mot väldigt fördelaktig ersättning...

/U
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Har grävt upp några jä--a ski---skar med taggiga blad. Och gula rötter. Alla buskar med gula rötter är skit i min erfarenhet. Och har kört skiten till komposten som vi har i området. Återstår att så gräs och plantera mer modesta buskar nära husväggen, typ blåbär. Eller hallon. Eller vad som helst som är användbart och inte ger så djupa rötter.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Plaskat i ler- o snöblasket på den färdigdränerade gården, mätt och sitter nu och ritar trädgårdsritning :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fått dosorna till duschblandaren på plats.
ImageUploadedByByggahus.se1393149441.463744.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser lite snett ut på bilden, men allt är faktiskt i vinkel.
 
Monterat dit en ny sovrums tv och antennkabel samt satt dit ett nytt el element i sovrummet.
 
D09
Hinkat vatten efter en mindre översvämning i källaren...

Dumt att ha stopp i en golvbrunn i ett pannrum.

Acktanken är dock laddad till 100%

👍👍👍👍
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Då har du sannolikt närmre till min, för byggahusprofiler kan man nog ordna någon form av lån mot väldigt fördelaktig ersättning...
/U
Har blivit erbjuden av en besiktningsgubbe jag känner att få låna hans 100.000kr kamera.. ;) Har inte riktigt vågat bara, sen har vädret inte varit riktigt rätt, ska väl helst vara ganska kallt så man ser hur illa det är??

D09: Har du kokat pannan?? ;)
 
Dragit klart avlopp och avluftning till nya badrummet.
 
D09
Skulle bara......
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Det var tider när man hade vedpanna och ånga i halva systemet och panntermometern visade 120 grader.. :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fyllt igen hålen efter källartrösklarna.
DSC_0024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katten har tydligen fått för sig att han är nån jäkla celebritet och att källaren någon Hollywood boulevard....
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Förberett för avlopp och vattenrör i väggen där handfaten skall vara.
 
Förberett gjutformar till nästa upplag.
 
D09
Fortsättning på

"skulle bara"

kapa en slang så jag skulle kunna fixa lite med stoppet i avloppet.

Lyckades kapa slangen och sätta kniven rätt i handen...

Givetvis jobbar man inte med slöa grejor så det blev ett fint hål där man såg grejor i handen som man normalt inte vill se. 😇

Några stygn på akuten och nattade ungar så kunde man äntligen börja med allt pappersarbete inför veckan :)

Tur att jag började dagen med att fylla pannrummet med veckans behov av ved he he
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.