fiskbuggaren skrev:
Besiktning. Huset är i rätt tveksamt skick, men det verkar inte värre än vi redan förstått.
Vad sjutton, inga fler fina snickeriprojekt i lägenhet? ;-)

• Gilla
D09
  • Laddar…
phl skrev:
Vad sjutton, inga fler fina snickeriprojekt i lägenhet? ;-)
Nope. Däremot får jag nog tillfälle att rasta mina tröstköpsrotexar från någon riktigt deprimerande visningshelg tidigare under hösten nu inför försäljning av lägenheten.

Och nya huset har ett nästan 50kvm snickeri som ska spotta ur sig fina möbler efter att vi fått fason på resten av huset. Vilket år som helst med andra ord...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Donat hemma hela dagen, plockat undan utemöbler, dynor osv, här i norr måste man börja göra klart för vintern, äntligen är snön på väg igen! Rysskyla och snökanoner, redo nu !

• Gilla
D09
  • Laddar…
Furu förutom tröskeln som blir ek

MTech skrev:
[bild]
Pyromanen i mig är tillfredsställd;)
Ha, en sån har vi med :)!

Stalltips, ställ inte stearinljus på. MYCKET os blir det...

• Gilla
MTech
  • Laddar…
Idag har jag tillverkat ett stridsvagnshinder. Eller något för tappra fälttävlanshästar att skutta över. Eller världens mest rejäla barngrind.
Eller en mycket rustik gjutform för stödmuren runt vår blivande garageuppfart, gjord av resterna av vår byggnadsställning i trä.
Det är nog det senare...
Tror grannarna kommer bli glada över att få slippa våra bilar på gatan i vinter...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Crebel skrev:
Ha, en sån har vi med :)!

Stalltips, ställ inte stearinljus på. MYCKET os blir det...
Det kan jag tänka mig! Blir sjukt varmt uppe på:cool:
Har inte eldat något mer än. Känns dumt och slösa ved när det inte är kallt. Längtar efter kylan även om det är gott när det knappt går åt pellets!

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Fanjunkarn skrev:
Varit iväg och lärt mig bygga en ytterdörr, blir klar i morgon..
Nu är dag två över och dörren är klar. Här kommer lite bilder. Har varit jäkligt kul, nu är det bara hem till verkstaden och göra två enkel och en pardörr..

• 1381597085309.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1381597110341.jpg
    Skapa konto
  • 1381597126343.jpg
    Skapa konto
  • 1381597141375.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
D09
Fanjunkarn skrev:
Nu är dag två över och dörren är klar. Här kommer lite bilder. Har varit jäkligt kul, nu är det bara hem till verkstaden och göra två enkel och en pardörr..
Grym är du 😃😃😃

Mikael_L
Fanjunkarn skrev:
Helt klart något du måste posta och beskriva här:
http://www.byggahus.se/forum/mobels...ta-era-fardiga-verk-till-allman-beskadan.html

Men vill du starta en helt egen tråd med en massa bilder och beskrivning av projektet så är åtminstone jag en som jublar. :)

• Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Har äntligen fått en ledstång i trappan. "Bara" trappstegen kvar att renovera, förhoppningsvis tar det inte lika lång tid.

uploadfromtaptalk1381599830662.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Målat en vända i taket och påbörjat golvläggningen i hallen på övervåningen. Hoppas att jag hinner bli klar under morgondagen. Men det är nog lite optimistiskt att tro det.

ullberg
Är på landet, dagsverket bestod i att ta upp bryggan (handkraft, 4wd gräsklippare & vinsh gjorde mesta delen av jobbet), men sjön suger så vi rotade fram en leksak från min barndom och tog en tur:

ImageUploadedByByggahus.se1381600488.892079.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1381600512.152110.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1381600534.366410.jpg
Skapa konto

Oktober från sin bästa sida!

/U

• Gilla
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Är på landet, dagsverket bestod i att ta upp bryggan (handkraft, 4wd gräsklippare & vinsh gjorde mesta delen av jobbet), men sjön suger så vi rotade fram en leksak från min barndom och tog en tur:

[bild]

[bild]

[bild]

Oktober från sin bästa sida!

/U
Fina bilder :)

• Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Fanjunkarn skrev:
Sååå snyggt! Var kan man lära sig sånt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.