Installerat en ny köksblandare med ir-sensor, funkar smutt :)
Installerat Danfoss Living connect med centralenhet och ett gäng trådlösa termostater, verkar också funka riktigt smutt även om jag önskat en hel del mer smarta funktioner i centralenheten och inte minst möjligheten att se är-värden.
Rensat ut en del gammal skit för att köra till tippen.
Beställt ett bubbelbadkar.
Åsså förberett avmastning av båten imorgon, nu e seglingssäsongen slut för denna gång :)
 
ullberg skrev:
Är på landet, dagsverket bestod i att ta upp bryggan (handkraft, 4wd gräsklippare & vinsh gjorde mesta delen av jobbet), men sjön suger så vi rotade fram en leksak från min barndom och tog en tur:

[bild]

[bild]

[bild]

Oktober från sin bästa sida!

/U
Har vi nånsin haft en vackrare höst än denna?

Träden är så otroligt fina i alla färgnyanser från skiraste ljusgrönt över olika gula nyanser till lysande rött.

Bästa hösten någonsin :)
 
Fanjunkarn skrev:
Nu är dag två över och dörren är klar. Här kommer lite bilder. Har varit jäkligt kul, nu är det bara hem till verkstaden och göra två enkel och en pardörr..
Ser riktigt fint ut det där. Vad är det för kurs/utbildning där du fått lära dig det där?
Har själv övervägt att bygga ett par dörrar på egen hand, varav en pardörr. Kan du inte ge oss en crash-course här på nätet :)
 
Rastat barnen, svetsat balkongräcke. Alla sektioner, åtta stycken á dryga metern styck, klara. Återstår sammanfogning till två längre sektioner, lite prylar för att skruva ihop dessa sektioner efter galvning samt två stag för att ytterligare förankra räcket i takstolarna. Hann även med någon timme Lego med grabben, därefter øl och planering för det stundande och hastigt påkomna avloppsbytet i halva källaren.
 
Efter att ha upptäckt att tvättmaskinen inte riktigt pumpat ut vatten så tar jag och ska rensa silen....men fan nu...sitter som berget....ser till slut en lite träbit och tänker...typiskt ungarna att inte plocka ur fickorna.....:mad: men jag ska nog spara all skit och förklara för dom.....
5 min senare sitter jag med en halv blyertspenna får IKEA.... 2 st popnitsborrar.... ett blad till mattkniven....40kr i tior och 5 kronor i enkronor....:surprised:
Tur att barnen hade somnat redan......
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
D09
Lastat av ett par gafflar, fyllt en kärra med skräp :)

Förstår inte vad allt skräp kommer ifrån??

Laddat vedpannan med lite protein och nu sons of anarcy 😄😄😄
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Försökt svetsa på mitt räcke, gick sådär då svetsen (Minarc 150) kastade in... Fick fulfixat instrumentbelysningen i bilen i väntan på nya effekttransistorer för att få igång PWM-styrningen igen.
 
Lagt klart golvet och börjat med listningen. Men man hinner ju inte som förr när man inte hade två underbara barn.
 
Lastat min gamle vedpanna på farsans släpkärra. Gjort klart pelletsförrådet, härligt nu får jag in nästan 1 pall direkt. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Bytet av takreglar på taket där båten är tänkt att vinterförvaras under har kommit så pass att alla gamla reglar är borta och de nya på plats.
Halvklurigt att byta dom med taket på plats och till stor del ensam. :)
'Bara' att regla upp en väggsektion som ska bära upp taket på vänstra sidan.

Bjuder på en före och efter bild. :)
 
  • 1381704795876.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1381704813754.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Bytet av takreglar på taket där båten är tänkt att vinterförvaras under har kommit så pass att alla gamla reglar är borta och de nya på plats.
Halvklurigt att byta dom med taket på plats och till stor del ensam. :)
'Bara' att regla upp en väggsektion som ska bära upp taket på vänstra sidan.

Bjuder på en före och efter bild. :)
Sicket pysseljobb!

Men är du inte rädd att de nya takbalkarna skall suga fukt i ytterändarna?
Eller de skall kanske täckas in med den nya väggen?
 
KnockOnWood skrev:
Sicket pysseljobb!

Men är du inte rädd att de nya takbalkarna skall suga fukt i ytterändarna?
Eller de skall kanske täckas in med den nya väggen?
Det ska dit en fotbräda, och på sikt en hängränna. :)
Samt rödfärgas, blev lite som vanligt, ' bråttom bråttom' så snickringen fick högre prio än målningen.
Hotas ju med 2dm snö på fredag. :|
 
Snö? Nu?
 
Aj då! Här finns blommande maskrosor.

Fågelsträcken söderut syns varje dag på himlen nu.
Det är troligen gäss från Dalarna då ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
xdigger skrev:
Snö? Nu?
Ja jag vet, sjukt..
Förhoppningsvis bara falsklarm :)
Såg ut att bli varmare och uppehåll till helgen sen så..
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.