Nja bilden ljuger nog lite iaf. Blir lite ljusare än verkligheten. Behöver en till lampa mest för att få ett jämnt ljus på båda sidor. Förvånansvärt lite ljus letar sig in i huset faktiskt. Lägger upp en bild till från en annan vinkel. Dock sitter lampan lite för högt upp så det blir lite för ljust längst ner.

ImageUploadedByByggahus.se1381387094.485385.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
Svängt förbi VVS-firman för att boka experthjälp att bygga om i radiatorsystemet. Man ska veta sina begränsningar.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Besiktning. Huset är i rätt tveksamt skick, men det verkar inte värre än vi redan förstått.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Inte ett skit - om inte dricka en öl på Koh Phan Gang medan man tänker vad man "borde" göra räknas!? :cool:

EDIT: .... Och då menar jag inte restaurangen på söder i fjollträsk...

Redigerat:
  • Gilla
Crebel och 5 till
  • Laddar…
Spacklat det sista i hallen på övervåningen. Målat första vändan. Skruvat fast golvet ordentligt så att det inte gnekar längre 😃

Nu är det lite mera färg, golv och lister kvar 😃

Fogat klinkergolvet i klädgarderoben/kontoret i källaren. Jepp, bilder kommer på såväl den som klinkrade mat-/vinkällaren så snart det är möblerat :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Satt en stund i källartrappen och begrundade min flytspackling härom kvällen, blev inte så dumt ändå.
Annars har man gottat sig i andras projekt här på byggahus, måste suga i sig lite inspiration då och då.. :)

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Borta på jobb 05-19:30 så det fick räcka med att måla hallgolvet och spackla skruvhål i överliggaren till trappen:rolleyes:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Handlar mer skruv, som om jag inte hade nog... Dessutom blev det dyrare än tänkt då det slank ner bitsborr och nån elgrej. :confused:
Där hemma blev det lite såga och skruva i taket, något jag lär pyssla med i en vecka till innan jag kan komma vidare.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09
Idag ska Skrållan få ett par gafflar :)

Köpt ett par skrotgafflar med vagga o allt :) från företagets truckverkstad

Bara 3punkt som ska på men det blir ett sommarprojekt

• Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Idag ska Skrållan få ett par gafflar :)

Köpt ett par skrotgafflar med vagga o allt :) från företagets truckverkstad

Bara 3punkt som ska på men det blir ett sommarprojekt
He he jag hade tur i dubbel bemärkelse ;)

Var inget fel på gafflarna 😄😄😄

Lyckades med nöd o näppe ta mig upp för min mördarbacke 😄😄😄

Och nu är det freeeeeeeedag 😃😃😃

• Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Så nu är väggarna färdigmålade i hallen.

Har även dragit i lite mer skruvar i golvet så nu ska det väl sluta gneka hoppas jag 😃

Jag provmonterade även den andra lampan på balkongen. Det kommer att bli riktigt bra.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Varit iväg och lärt mig bygga en ytterdörr, blir klar i morgon..

• 1381520214046.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Crebel och 5 till
  • Laddar…
Tvättat klinker. Snart inflyttning i nya kontoret! Frågan är bara när man kan möblera på nylagt klinkergolv. Någon?

• Gilla
D09
  • Laddar…
Fanjunkarn skrev:
Varit iväg och lärt mig bygga en ytterdörr, blir klar i morgon..
Ser fint ut. Var lär du dig det? Vad använder du för virke?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.