Jag vill inte ha snööööö........ :( Du är ju liksom i närheten så jag kan ju också bli drabbad med maximal otur....... ;)
 
D09
Neeej ingen snö än...😁😁😁😁
 
D09 skrev:
Neeej ingen snö än...😁😁😁😁
Nej nog får det gärna vänta en månad :)
 
Mikael_L
D09 skrev:
Neeej ingen snö än...😁😁😁😁
Fast har man en nyinstallerad vedpanna så ... *hmmm* :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Fast har man en nyinstallerad vedpanna så ... *hmmm* :D
Sant... Menar givetvis...

-Briiiiiiing It Ooooooon Bitch!!!

;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Lagt sista tryckta brädan för året! :D
 
  • 1381774084999.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Finns bara två riktigt bra årstider. Riktig vinter med mycket snö och svensk sommar när den är som bäst.

Inte ett skit har jag gjort med huset idag. Får nog byta åtminstone ett eluttag innan jag lägger mig på kudden.
 
Har fällt träd med svärfar, det föll givetsvis åt fel håll trots draghjälp med rep mm :) Trillade iallafall inte på huset!
Nu ska man bara hitta ett sätt att döda musjäveln i källaren, han lyckades tömma 2 slagfällor på ost utan att de gick igen. Och nej vi har ingen katt, bara en hund som garanterat hade blivit rädd om den såg en mus..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Finns bara två riktigt bra årstider. Riktig vinter med mycket snö och svensk sommar när den är som bäst.
Du glömde ju en riktigt friskkall höstsöndag och en smältvattenpromenad i vårsolen!
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Du menar kallt ...
eller slaskigt ...

Jaja, vi har alla olika böjelser.


Men vad mig själv anbelangar, den enda dagen på året jag gillar är den svenska sommaren. ;)
 
Nyfniken skrev:
Du glömde ju en riktigt friskkall höstsöndag och en smältvattenpromenad i vårsolen!
Nope för mig är våren och hösten ungefär som att köa i matbutiken 😉 Fick jag välja så skulle vi ha sommar april-september och vinter resten av året så att man kan åka massor med längdskidor 😃 (Tror att jag bor på helt fel ställe egentligen)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Har äntligen fått ett ryck hemma nu å tillverkat ramar och lavar till bastun. (Började för 2 år sen, men dränering av hela huset, omplanering/plantering av trädgård, tilläggsisolering av vind, dragning av el på vinden, fler antennuttag i hela huset, renovering av tvättstuga, upprustning av barnrum, bygge av duschhörna i min mancave som ligger i direkt anslutning till bastun kom före, för att inte glömma vedskjulet som slängdes ihop i helgen)

Så nu ligger där asplavar i både värme behandlat och "vanlig" kvalité.

FRÅGA: Enligt uppgift så ska ju värmebehandlad asp vara mörkare än dess obehandlade namne, hur snart kommer detta börja synas?

På bilden så är det "ram"-brädorna på båda lavarna samt frontbrädan värmebehandlad.
 
  • uploadfromtaptalk1381873328326.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Kommer till asplister högtalare å agg senare i veckan.
 
P
  • Klippt gräset, förhoppningsvis för sista gången i år.
  • Bytt olja på gräsklipparen och gått över den för att se om något behöver fixas.
  • Monterat rörelsestyrd halogenbelysning på garageplan
  • Fixat belysning i garaget.
  • Ställt in batterier, färg och annat fryskänsligt i källaren.
 
ullberg
Lite förberedelser inför hösten / vintern.

- Borstat av lite mossa från taket
- Rensat stuprännorna
- Bråkat loss lite björnbärsbuskar från farstukvistens staket
- Kollat oljan i snöslungan, visade sig att jag tydligen bytte det sista jag gjorde i slutet av vintern, skönt! (Testade även slungans elektriska start för första gången, funkade tydligen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.