4 438 132 läst · 32 314 svar
4438k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
@Trafikverket1 , jag ska ge mig på ett lite mer seriöst svar också!AndersPS skrev:
Flytspackel av bra kvalitet. Man kan se i produktdatablad hur stor flytförmåga det har. Större är bättre!
Ett av mina svåraste tillfället visade sig att spacklet var gammalt, vet inte om det var min klantighet eller om datumet fantastiskt påverkade - typ ett år efter bäst före. Inte visste jag att betongprodukter hade bäst före datum!
Skaffade en roller i plast med små spik/knoppar på. Bortsett från att det stövlett bra på vägen om man kör fort är den kanon för att få det att flyta ut bättre!
Vet inte så snål med vattnet. Har nån ett stabilt underlag blir man kunna blanda ut det lite extra, håll dig annars bara på Max nivå av vatten. Man för känna efter lite.
Flytspackel har gränser för minsta tjocklek. Kör vid behov med golvspackel för små ojämnheter.
Tack att du delar med dig! Ska försöka komma ihåg det här om det blir någon mer flytspacklingAndersPS skrev:@Trafikverket1 , jag ska ge mig på ett lite mer seriöst svar också!
Flytspackel av bra kvalitet. Man kan se i produktdatablad hur stor flytförmåga det har. Större är bättre!
Ett av mina svåraste tillfället visade sig att spacklet var gammalt, vet inte om det var min klantighet eller om datumet fantastiskt påverkade - typ ett år efter bäst före. Inte visste jag att betongprodukter hade bäst före datum!
Skaffade en roller i plast med små spik/knoppar på. Bortsett från att det stövlett bra på vägen om man kör fort är den kanon för att få det att flyta ut bättre!
Vet inte så snål med vattnet. Har nån ett stabilt underlag blir man kunna blanda ut det lite extra, håll dig annars bara på Max nivå av vatten. Man för känna efter lite.
Flytspackel har gränser för minsta tjocklek. Kör vid behov med golvspackel för små ojämnheter.
Helt enligt alla regler.S Saelen skrev:
godkända arbetsskor och du står plant och bra
Du kan ev dra ett spänband runt bottenplanet och undre plan på pallen (vad jag brukar göra när jag ställer trappstegen på min hembyggda ställning)
Vill man vara sådan kan man skruva dit en regel på vardera benpar som sticker ut genom stegen på var sida också, så kan pallen inte glida av i sidled.S Saelen skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Blåst ut innerväggarna i källaren och format för att gjuta den sista biten klack till innerväggen på den sidan. Gjutning i morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder