4 379 375 läst · 32 153 svar
4379k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vart ju så glad över inläggen ovan så jag glömde ju att jag bytte en vindskiva på ett altantak plus satte nya vindskiveplåtar.
De där små inspektörerna var där med och hotade med stickprov. Fick muta dem med lite "parfym" från en sprayburk
De där små inspektörerna var där med och hotade med stickprov. Fick muta dem med lite "parfym" från en sprayburk
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Skogat lite
Hittade en stor bit tomt under syrenen
Hittade en stor bit tomt under syrenen
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Murat stödmuren, tänkte först ha den högre men det såg knasigt ut.K Kris1 skrev:
Tänker att jag fyller hålrummet mot trappan till vänster med betong.
Har även börjat regla upp för lite trall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sätter täcksidor. Allt är mer eller mindre snett och vinnt. Även om jag försökt medla vid montage av väggar och stommar. Tak anslutningen sätta med magneter. Då det sitter kopplings dosor och trafos bakom så vill jag ha det lättåtkomligt i framtiden.
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Ensam i sommarstugan några dagar = bygg- och röjardagar. Har putsat murstock på två sidor. Här är kalkputs på den ena sidan. Den andra sidan är fortfarande så ful, så den blir det inget foto på ännu.
Medan putsen torkar kan man göra annat. T.ex. riva ut den äckliga inredningen i smatten under trappen. Imorgon ryker golvet också och sedan ska det städas i grunden.
Logga in
Skapa konto
Medan putsen torkar kan man göra annat. T.ex. riva ut den äckliga inredningen i smatten under trappen. Imorgon ryker golvet också och sedan ska det städas i grunden.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Lekt med minigrävaren alla rötter uppe
Men det blev mörkt innan jag han fota får bli imorgon
Imorgon ska jag gräva lite till
Men det blev mörkt innan jag han fota får bli imorgon
Imorgon ska jag gräva lite till
Fick plattorna på plats igår. Liten yta men tog väldigt lång tid, riktigt knepigt att lägga så stora plattor när underarbetet inte var hundra och med 1 mm fog. Inte helt nöjd men men, nästa flytspackling och plattsättning blir nog bättre 🙃
Logga in
Skapa konto
En kärra full med rötter från planteringsdiket och nitton nya plantor. Några flyttades och ersatte plantor som rådjur kliat sig med
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Verkligheten för de flesta av oss hemmafixare som lär oss medans vi utför moment för första gången.T Trafikverket1 skrev:
Min första och enda flytspackling blev kaos.
Det är som en vagel i ögat varje gång vi går i det rummet .
Ser för övrigt superbra ut.