F Fjonken skrev:
Riktigt bra jobbat. Jag ser mig själv som en ruttad plattsättare som för det mesta har gjort dom där speciell badrummen åt kunder med för mkt pengar skulle sitta och klia mig i huvudet en stund innan man börjar sätta. Hatten av!
Tackar! Det värmer att höra ❤️
 
Flyttat på och dammsugit internet en smula. Om ni kände att det krängde till, så var det jag.

Switchen har flyttat från den lilla nischen där inkommande fiber och router sitter, till skåpet med patchpanel. Vi har också identifierat de åtkomliga nätverksuttagen.
 
  • Haha
Kjell_G
  • Laddar…
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Tog du mera vatten å köpte dig en tandspackel ?
 
  • Gilla
Idea
  • Laddar…
Skönt att få börja städa av allt så man även kan skjuta fast dom sista listerna
 
  • Översiktsbild av ett nästan färdigställt vardagsrum med trägolv, fönster och spottar i taket, redo för att de sista listerna ska monteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
60*60 klinker! Jag kan nog bara ge rådet att då se till att förutsättningarna ger grunden för fortsättningen. Är man inte nöjd med grundarbetet så kommer det att visa sig senare med ett haltande slutförande. Med det formatet så är det nog säkrast att det är ett riktigt jämnt underlag då formatet kommer att ligga i luft om det vill sig illa. (Men det kanske hjälps upp av en kraftigt tandad spackelspade.) Detta stora format kräver egentligen sin erfarenhet av läggaren då det också gäller att se till att inget hörn sticker upp på grund av ojämnheterna. Men hoppas att allt går bra för dig hur som helst. 👍
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
60*60 klinker! Jag kan nog bara ge rådet att då se till att förutsättningarna ger grunden för fortsättningen. Är man inte nöjd med grundarbetet så kommer det att visa sig senare med ett haltande slutförande. Med det formatet så är det nog säkrast att det är ett riktigt jämnt underlag då formatet kommer att ligga i luft om det vill sig illa. (Men det kanske hjälps upp av en kraftigt tandad spackelspade.) Detta stora format kräver egentligen sin erfarenhet av läggaren då det också gäller att se till att inget hörn sticker upp på grund av ojämnheterna. Men hoppas att allt går bra för dig hur som helst. 👍
Ajdå. Får se över golvet igen då imorgon och bättra på. Tänkte köra 10 mm kam men kanske ska ta en ännu större?
 
R
T Trafikverket1 skrev:
Ajdå. Får se över golvet igen då imorgon och bättra på. Tänkte köra 10 mm kam men kanske ska ta en ännu större?
Du behöver dubbel limma alltså fix på golvet och på baksidan av plattan..
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
5mm är väldigt mkt på en 60x60. Har du möjlighet att flyta 5mm till? Annars om du vet rätt exakt vart bulan är så du kan lägga en fog där.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Det här är mer eller mindre standard idag, en rejäl knäck på väggen där ca 50cm dippar inåt, 60x60 och jag valde att lägga en fog där, passade väldigt bra med fogföljd på hela kalaset
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Ljus inkopplat i vitrinskåpet. Nu kan takanslutningen byggas.
Vad är det för NCS kod/märke på dörrarna? Väldigt snyggt.
 
R Rejäl skrev:
Du behöver dubbel limma alltså fix på golvet och på baksidan av plattan..
Yes det har jag koll på!
F Fjonken skrev:
5mm är väldigt mkt på en 60x60. Har du möjlighet att flyta 5mm till? Annars om du vet rätt exakt vart bulan är så du kan lägga en fog där.
Har slipat ner bulorna. Men finns ett par sänkor, kanske 3 mm. Ska flyta ett hörn imorgon som är lite lågt och sen försöka handspackla sänkorna. Hade dock helst använt mig av något annat än flytspackel eftersom vi inte är så bra vänner.
 
  • Gilla
robert_m
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Yes det har jag koll på!

Har slipat ner bulorna. Men finns ett par sänkor, kanske 3 mm. Ska flyta ett hörn imorgon som är lite lågt och sen försöka handspackla sänkorna. Hade dock helst använt mig av något annat än flytspackel eftersom vi inte är så bra vänner.
Dubbellimma med 10ans och kör med nivåsystem så är du hemma
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
B bygglov skrev:
Vad är det för NCS kod/märke på dörrarna? Väldigt snyggt.
Tack 😊 Det är Ikeas Bodarp på köksluckorna och täcksidor. Vitrinskåp är epoq, grå stommar med svarta aluminium luckor och röktonade glas.
 
A Anderscurl skrev:
Tack 😊 Det är Ikeas Bodarp på köksluckorna och täcksidor. Vitrinskåp är epoq, grå stommar med svarta aluminium luckor och röktonade glas.
Nästan utgått ur Ikeas sortiment tyvärr. Hoppas du köpt alla fronter du behöver för att färdigställa ditt snygga kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.